TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je ned 21.10.2018, 15:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: čtv 10.09.2015, 15:48 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 13.02.2014
Příspěvky: 344
dambi píše:
Regenerace z celého cyklu ukrojí cca 10% - takže na dálnici něco mezi 10-15km, jak kdy. Je to přibližně vidět i na té "pile" v grafu. Bylo by určitě zajímavé srovnat s náměry na starším motoru a vidět, jak se ten algoritmus změnil.

1. Zajímalo by mne, kdybys vypalování třeba v polovině (50% DPF accumulation ratio) úmyslně přerušil, jak by se to pak chovalo při příští jízdě (při dalším studeném startu).
Jestli by se začalo s vypalováním záhy po startu, nebo by se počkalo až se motor prohřeje na nějakou teplotu, nebo by se dokonce počkalo, až opět dosáhne 100% DPF Accumulation ratio.
2. Zajímalo by mne, jak by to dopadlo, kdybych přerušil vypalování DPF jen na chvíli - krátká zastávka na cestě.
3. Zajímalo by mne, jestli by šlo nějak zanalyzovat navýšení okamžité spotřeby v závislosti na DPF acumulation ratio. Jednak v průběhu zanášení, jednak během vypalování DPF (pokud se vůbec spotřeba 5. vstřiku někde počítá).
Kdysi jsem četl studii (od nějakého OEM výrobce), že navýšení spotřeby kvůli DPF je minimální. Na druhou stranu na netu se vyskytuje spoustu názorů, jak brutálně se sníží spotřeba (prý o 0.6l-0.8l/100km) po kastraci DPF filtru (možná lobby poskytovatelů kastrace...). Tak to by snad něco mělo jít vypozorovat na grafech....

Kdyby jsi měl výše uvedené poznatky, tak se o ně prosím poděl ...

_________________
Toyota Avensis T27 combi, 2.2 D-4D 150, Premium
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: ned 13.09.2015, 11:10 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 28.09.2011
Příspěvky: 518
Bydliště: Bratislava
Demon píše:
3. Zajímalo by mne, jestli by šlo nějak zanalyzovat navýšení okamžité spotřeby v závislosti na DPF acumulation ratio. Jednak v průběhu zanášení, jednak během vypalování DPF (pokud se vůbec spotřeba 5. vstřiku někde počítá).
Kdysi jsem četl studii (od nějakého OEM výrobce), že navýšení spotřeby kvůli DPF je minimální. Na druhou stranu na netu se vyskytuje spoustu názorů, jak brutálně se sníží spotřeba (prý o 0.6l-0.8l/100km) po kastraci DPF filtru (možná lobby poskytovatelů kastrace...). Tak to by snad něco mělo jít vypozorovat na grafech....

Kdyby jsi měl výše uvedené poznatky, tak se o ně prosím poděl ...


Mozem potvrdit, ze spotreba po odstraneni problemoveho DPF skutocne klesa o 0,6-0,8l / 100km a mozno aj viac. Nie je to len koli odstraneniu prekazky vo vyfuku ale aj koli tomu, ze uz neprebiehaju regeneracie, pri ktorych sa pali hodne vela nafty. Obzvlast, ak sa uz spustaju casto.

_________________
Pre viac info - Programovanie ECU Toyota Denso - Chiptuning, DPF, Katalyzator, Secondary Air Injdection - Klikni sem
ecutoyota @ gmail . com
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: úte 15.09.2015, 19:24 
Člen Týmu
Registrován: 20.10.2014
Příspěvky: 20
Bydliště: Praha
Demon píše:
1. Zajímalo by mne, kdybys vypalování třeba v polovině (50% DPF accumulation ratio) úmyslně přerušil, jak by se to pak chovalo při příští jízdě (při dalším studeném startu).
Jestli by se začalo s vypalováním záhy po startu, nebo by se počkalo až se motor prohřeje na nějakou teplotu, nebo by se dokonce počkalo, až opět dosáhne 100% DPF Accumulation ratio.

Obecně mám vypozorováno, že se ECU snaží přerušenou regeneraci dokončit. Konkrétní příklad...
Včera zahájena regenerace při jízdě po městě, během šesti ujetých kilometrů spadlo DPFar ze 100% na 6%. Poté jsem zaparkoval v garáži a nechal motor přes noc vychladnout. Dneska jsem vyjel z garáže a po zahřátí motoru regenerace pokračovala - viz následující graf.
Z grafu je patrné, že první pokus o regeneraci proběhl po zahřátí chladicí kapaliny na cca 60 stupňů, ale přerušil se díky poskakování v koloně. Druhý pokus byl pak úspěšný.

Obrázek

Demon píše:
2. Zajímalo by mne, jak by to dopadlo, kdybych přerušil vypalování DPF jen na chvíli - krátká zastávka na cestě.

V tom případě se v regeneraci pokračuje po skončení přestávky.

Demon píše:
3. Zajímalo by mne, jestli by šlo nějak zanalyzovat navýšení okamžité spotřeby v závislosti na DPF acumulation ratio. Jednak v průběhu zanášení, jednak během vypalování DPF (pokud se vůbec spotřeba 5. vstřiku někde počítá).

Přiznám se, že nemám tušení, jak by se to dalo spolehlivě změřit. Napadá mě akorát přibližná metoda, jak vypozorovat spotřebu během regenerace. Obecně pokud se brzdí motorem, tak je okamžitá spotřeba nulová. Při regeneraci by tudíž okamžitá spotřeba při brzdění motorem měla odpovídat spotřebě samotné regenerace.
Bohužel přesná čísla nemám, protože se mi okamžitá spotřeba zobrazuje ve formě bargrafu, který má mizerné rozlišení. Jediné, co mohu potvrdit je, že bargraf při brzdění motorem ukazuje nulovou spotřebu, pokud regenerace neprobíhá a nenulovou při probíhající regeneraci.

_________________
RAV4 2,2 D-4D 150 2015
ex Corolla Verso 2,2 D-4D 136 2008
ex Corolla 1,4 VVT-i 2004
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: čtv 17.09.2015, 23:19 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 13.02.2014
Příspěvky: 344
dambi píše:
Bohužel přesná čísla nemám, protože se mi okamžitá spotřeba zobrazuje ve formě bargrafu, který má mizerné rozlišení. Jediné, co mohu potvrdit je, že bargraf při brzdění motorem ukazuje nulovou spotřebu, pokud regenerace neprobíhá a nenulovou při probíhající regeneraci.

Když brzdím motorem, většinou mám na bargrafu nulovou hodnotu. Někdy, přestože je motor prohřátý, v pravidelných intervalech naskakuje na chvíli nízká hodnota, řekněme 2 l/100km. Předpokládám, že se tehdy vypaluje filtr.

Děkuji za odezvu. Jsou to zajímavé věci.

_________________
Toyota Avensis T27 combi, 2.2 D-4D 150, Premium
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2015, 08:02 
Věčnej rejpal
Registrován: 02.06.2010
Příspěvky: 1202
MatGO píše:
Mozem potvrdit, ze spotreba po odstraneni problemoveho DPF skutocne klesa o 0,6-0,8l / 100km a mozno aj viac. Nie je to len koli odstraneniu prekazky vo vyfuku ale aj koli tomu, ze uz neprebiehaju regeneracie, pri ktorych sa pali hodne vela nafty. Obzvlast, ak sa uz spustaju casto.


nie len kvoli vypalovaniu, ale docital som sa ze 5.vstrekovac je aktivny aj mimo regeneracie, pretoze sa pouziva na redukciu niektorych zloziek vyfukovych plynov (zrejme NOx, ale na 100% si to uz nepamatam)

_________________
--
Matus
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2015, 08:04 
Věčnej rejpal
Registrován: 02.06.2010
Příspěvky: 1202
dambi píše:
Napadá mě akorát přibližná metoda, jak vypozorovat spotřebu během regenerace. Obecně pokud se brzdí motorem, tak je okamžitá spotřeba nulová. Při regeneraci by tudíž okamžitá spotřeba při brzdění motorem měla odpovídat spotřebě samotné regenerace.


ja som si vsimol, ze pocas regeneracie pri brzdeni motorom teplota vyfukovych plynov rapidne klesa, t.j. predpokladam, ze vtedy je regeneracia kratkodobo prerusena.
Ale kedze u tvojho auta (novsieho) som si uz vsimol urcite rozdiely oproti mojmu starsiemu, je mozne, ze aj toto je uz zmenene.

_________________
--
Matus
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: stř 07.10.2015, 08:16 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 28.09.2011
Příspěvky: 518
Bydliště: Bratislava
Podla servisneho manualu sa 5. vstrek otvara aj mimo regeneracie. Ibazeby ECU overovala jeho pritomnost. (co dost pochybujem..)
Exhaust fuel addition injector assembly
- Engine warmed up, idling, every 1 to 2 minutes - Pulse generation

_________________
Pre viac info - Programovanie ECU Toyota Denso - Chiptuning, DPF, Katalyzator, Secondary Air Injdection - Klikni sem
ecutoyota @ gmail . com
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: pát 16.10.2015, 16:14 
Člen Týmu
Registrován: 20.10.2014
Příspěvky: 20
Bydliště: Praha
matus69 píše:
dambi píše:
Napadá mě akorát přibližná metoda, jak vypozorovat spotřebu během regenerace. Obecně pokud se brzdí motorem, tak je okamžitá spotřeba nulová. Při regeneraci by tudíž okamžitá spotřeba při brzdění motorem měla odpovídat spotřebě samotné regenerace.


ja som si vsimol, ze pocas regeneracie pri brzdeni motorom teplota vyfukovych plynov rapidne klesa, t.j. predpokladam, ze vtedy je regeneracia kratkodobo prerusena.
Ale kedze u tvojho auta (novsieho) som si uz vsimol urcite rozdiely oproti mojmu starsiemu, je mozne, ze aj toto je uz zmenene.


Párkrát jsem se teď na to zaměřil a vysledoval, že pokud brzdím motorem jen po dobu pár sekund (např. při dojezdu ke křižovatce), teplota výfukových plynů neklesá a ukazatel spotřeby ukazuje nenulovou hodnotu, takže předpokládám, že regenerace stále probíhá. Ale pokud brzdění motorem trvá delší dobu (např. sjezd táhlého kopce), tak pak se regenerace přeruší. Obnoví se ihned, jakmile jde motor opět do záběru.

_________________
RAV4 2,2 D-4D 150 2015
ex Corolla Verso 2,2 D-4D 136 2008
ex Corolla 1,4 VVT-i 2004
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: úte 16.02.2016, 14:54 
Věčnej rejpal
Registrován: 02.06.2010
Příspěvky: 1202
dambi píše:
Nevím, jak to má pořešeno 1AD-FTV, ale přikládám náměr z 2AD-FTV RAV4 2015 2,2D-4D 110kW (koupeno nové, momentálně najeto 17000 km). Vysledoval jsem, že pro řízení regenerace je určující parametr "DPF accumulation ratio" (DPFar) udávaný v procentech. V momentě, kdy dosáhne hodnoty 100% je regenerace zahájena a běží, dokud DPFar nespadne na 0%. Celý cyklus se opakuje cca každých 120km. Nevím, z čeho se DPFar počítá, ale vypadá to, že je v korelaci se spotřebovanou naftou.
Následující obrázek zachycuje několik cyklů regenerace - jedná se o cestu po německé dálnici. Zobrazeny jsou následující parametry: otáčky, tlak v railu, rozdíl tlaků před/za DPF, rychlost, teplota výfukových plynů před DPF a "DPF accumulation ratio".
Z obrázku je patrné, že nárůst DPFar při volnoběhu je zanedbatelný (zastávka na čůrání). Dále je vidět, že regenerace může probíhat i mimo plán (je to v momentě, kdy jsem to trochu osolil).

Obrázek


Dambi, na tych tvojich informaciach ma zaujalo nasledovne.
Teoria hovori, ze pri teplote vyfukovych plynov 400st je tvorenie sadzi minimalne a zaroven je to teplota vhodna na pasivnu regeneraciu.
Ked pozeram na ten graf, tak ty si isiel cely cas po dialnici a vacsinu casu bola teplota prave okolo tych 400st. Nejde mi teda do hlavy, preco dochadzalo k narastu DPFar, ked podla tych teorii na to nie je dovod.
Ze by sa jednalo o preventivne vypalovania, alebo co teda?

_________________
--
Matus
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: čtv 18.02.2016, 18:22 
Člen Týmu
Registrován: 20.10.2014
Příspěvky: 20
Bydliště: Praha
matus69 píše:
Dambi, na tych tvojich informaciach ma zaujalo nasledovne.
Teoria hovori, ze pri teplote vyfukovych plynov 400st je tvorenie sadzi minimalne a zaroven je to teplota vhodna na pasivnu regeneraciu.
Ked pozeram na ten graf, tak ty si isiel cely cas po dialnici a vacsinu casu bola teplota prave okolo tych 400st. Nejde mi teda do hlavy, preco dochadzalo k narastu DPFar, ked podla tych teorii na to nie je dovod.
Ze by sa jednalo o preventivne vypalovania, alebo co teda?

matus69 předesílám, že nejsem odborník na problematiku DPF, následující informace jsem vyhledal na internetu. Obecně řečeno, zaplnění DPF sazemi je komplikované měřit přímo, takže se používají různé nepřímé metody opřené o fyzikální modely, které ale jen více či méně reflektují skutečný stav - DPFar je výstup z takového modelu a k jeho přesné interpetaci bychom potřebovali znát i strukturu toho konkrétního modelu. Model může, ale i nemusí zohledňovat proces pasivní regenerace. Dokument popisující některé z těchto modelů je k třeba zde. Jinak to, že probíhá pasivní regenerace nutně nemusí mít za následek snížování celkového množství sazí - pasivní regenerace může pouze zpomalovat zaplnění filtru - záleží na konkrétním rozdílu sazí vznikajících a sazí zregenerovaných pasivní regenerací.

_________________
RAV4 2,2 D-4D 150 2015
ex Corolla Verso 2,2 D-4D 136 2008
ex Corolla 1,4 VVT-i 2004
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: ned 20.03.2016, 22:06 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 25.03.2013
Příspěvky: 405
Tak dnes jsem pozoroval vypalováni u Versa 1AD-FTV 91Kw.
Nasedl jsem do auta které jsem po 3h jízdě na 4h odstavil, takže nebylo úplně studené (teploty jsem si nevšiml). Zaplněni filtru ono "DPF accumulation ratio" bylo 98%. Tak jsem vyjel ven a vypáleni filtru započalo hned po dokončeni zaplněni na 100%. Po cca 8-10km při jízdě 20-80Km/h bylo "DPF accumulation ratio" na 0%. Takový fofr jsem nečekal. Zkusím vysledovat kolik km je potřeba aby při určité venkovní teplotě došlo k zahřátí motoru a následnému úspěšnému výpaleni DPF.

_________________
AUR 10, OCT II, VER 13
Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: sob 02.04.2016, 13:14 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 12.06.2012
Příspěvky: 65
Bydliště: Odolena Voda
MatGO píše:
Podla servisneho manualu sa 5. vstrek otvara aj mimo regeneracie. Ibazeby ECU overovala jeho pritomnost. (co dost pochybujem..)
Exhaust fuel addition injector assembly
- Engine warmed up, idling, every 1 to 2 minutes - Pulse generation


To muzu potvrdit, pripojil jsem na paraelne na 5 vstrik klopny obvod, a sleduju minusove pulsy ( blika LEDka), kerymi CPU udajne 5 vstrik ovlada. Myslel jsme si ze tak uvidim, kdy dochazi k vypalovani, ale impulsy tam skacou temer porad, v zavislosti na otackach motoru.
Zkusil jsme i na 5 vstrik pripojit primo 12v se spinacem, s tim ze jsem uz v zoufalstvi, kdy jsem mel DPF ucpany, strikal naftu.
Ale zadny uspech.
Nouzak jsem obesel tim, ze jsme vypojil kabel na snimaci tlaku.
S odpojenym 5 vstrikem auto jelo v pohode, porad s odpojenym snimacem tlaku, jen na OBD se objevila chyba o 5 vstriku.

A protoze zadna z metod nepomohla, tyden jsem jezdil s odpojenym snimacem do prace ( 20km do Prahy a 20 zpet) . Pak jsem ke konci tydne zkusil jet na ctyrku asi 3000 otacek, cca 5 min ( jako ze dalsi marny pokus). Pak o vikendu jsme zas konektor zapojil, pres bluetooth OBDII jsem si smaznul alarmy, a ejhle chyba na ucpany DPF zmizel. Takze presne nevim jak se to vypalilo,ale uz jsem najel zase pres 1000 km a drzi.

_________________
_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 93kW 2007
_________________
_________________
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: čtv 01.12.2016, 23:21 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 25.03.2013
Příspěvky: 405
dambi píše:
Nevím, jak to má pořešeno 1AD-FTV, ale přikládám náměr z 2AD-FTV RAV4 2015 2,2D-4D 110kW (koupeno nové, momentálně najeto 17000 km). Vysledoval jsem, že pro řízení regenerace je určující parametr "DPF accumulation ratio" (DPFar) udávaný v procentech. V momentě, kdy dosáhne hodnoty 100% je regenerace zahájena a běží, dokud DPFar nespadne na 0%. Celý cyklus se opakuje cca každých 120km. Nevím, z čeho se DPFar počítá, ale vypadá to, že je v korelaci se spotřebovanou naftou.
Následující obrázek zachycuje několik cyklů regenerace - jedná se o cestu po německé dálnici. Zobrazeny jsou následující parametry: otáčky, tlak v railu, rozdíl tlaků před/za DPF, rychlost, teplota výfukových plynů před DPF a "DPF accumulation ratio".
Z obrázku je patrné, že nárůst DPFar při volnoběhu je zanedbatelný (zastávka na čůrání). Dále je vidět, že regenerace může probíhat i mimo plán (je to v momentě, kdy jsem to trochu osolil).

Obrázek


Jinak musim potvrdit že 1AD-FTV se vypaluje ve Versu stejně. Přibližně na cca 150Km to zvládne celý cyklus zaplnit do 100% a následně vypálit na 0%. Jinak u 1AD-FTV se stíhá filtr vypálit cca do 10km

_________________
AUR 10, OCT II, VER 13
Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: čtv 21.12.2017, 20:38 
Člen Týmu
Registrován: 18.08.2017
Příspěvky: 9
Bydliště: Ludwigsburg
Zdravím,

chyba P2002 dostihla i mě. Manželka po 80 km dálnice nouzák a trc off / vsc / vrtulník. Tak dojela zase domů a diagnostika ukázala chybu P2002. Před týdnem mi měnili v Toyotě airbag spolujezdce kvůli svolávací akci (Takata), tak jsem nejdřív myslel, že to může souviset s tím. Takže do Toyoty a tam mi za 15 minut řekli, že je v háji filtr a za 500€ provedou chemické čištění, nebo za 2000€ vymění filtr za nový. Za tak krátký čas pochybuji že udělali něco jinýho než vyčetli chyby a zaplatil jsem krásných 40€.... Takže jsem si půjčil diagnostiku a tlak na volnoběh opravdu vyšší - 30 mbar. Zkusil jsem jestli "foukají" hadičky od tlakového sensoru - v pořádku. Koupil jsem sprej na čištění DPF a že ho nastříkám dírou pro teplotní sensor, což se nepovedlo páč díra je moc malá. Tak jsem odmontoval trubičku od sensoru tlaku, opět malá díra. Takže vše zase smontovat a nastříkal jsem to rovnou skrz trubičku. Po 15 minutách volnoběhu jsem smazal chyby a projel se po dálnici 40 km a zatím nic nesvítí.
Zatím jsem nic nevypaloval, páč to ta diagnostika neumí, ale chci si jí zase půjčit abych se podíval na tlak.

Mám jednu otázku: Na diagnostice jsem zjistil že je blokováno vypalování filtru. Mohlo to být i tím zvýšeným tlakem zaneseného filtru? Předpokládám, že kdyby jednotka vyhodnotila filtr jako beznadějně plný, tak by se mi už kontrolky znovu rozsvítily, nebo?


Díky.

Zdravím,

Rost'a

_________________
# Toyota Avensis T25 D4D, 1AD-FTV 2.0/93kW 2007
# Mazda MX5 NB, 1.6i 81kW 2001
# Mazda 6 MZR-CD, 2.0/105kW 2006
# VW Passat B5.5 TDI, 1.9/96kW 2004
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Postup pri vypalovani DPF u 1AD-FTV
PříspěvekNapsal: čtv 21.12.2017, 20:48 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 25.03.2013
Příspěvky: 405
A originál repas filtru od Toyoty za cca 681Eur + práce ti nenabídli ?
Viz zde http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?f=89&t=38819&p=347899&hilit=Auto+Bild#p347899

_________________
AUR 10, OCT II, VER 13
Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz