Já to myslim čistě se stávajícím harmonogramem. To by si musel každej rozmyslet, jak moc se bude nebo nebude o něco pokoušet. Nikdo by je nenutil. Ale P1 trvá 90 minut, což je cca dostatečná doba k aklimatizaci, takže na konci by něco rozumnýho zajet možná šlo (přestože by to prakticky jistě bylo horší než top časy dalších sessions). Třeba takovej Nico Rosberg by jistě uvítal, kdyby už v practice a kvalifikaci měl možnost získat až 10 bodů. Ať už je konkrétní bodovej systém jakejkoli, může to na konci bejt velmi těsný, takže málokdo z top 10 by si dovolil to podcenit a jezdit pořádně "jen" v závodě.
Update po Q v Austrálii: Tak Seb měl na konci Q2 smůlu (nejen ohledně crashe Kimiho, kolem kterýho musel Seb jet pomalu, ale hlavně ohledně mokra, protože podmínky na úplnym konci byly horší než chvíli předtím, kdy se furt zlepšovaly - proto byl širokej v každý druhý zatáčce), nicméně je doslova neuvěřitelný, jak dobře na tom Red Bull je, protože místo SAMOZŘEJMÝ front row pro Mercedes je horší z Red Bullů na druhym místě na startu. Podmínky v Q3 se furt zlepšovaly, takže Nico je třetí jen na papíře, ale stejně je to pro Red Bull obrovský povzbuzení. Dobrý výkony taky Magnussen, Vergne a Kvyat. Vzhledem ke stavu vývoje aut je tudíž zejtra pro Red Bull doslova možný 2 x DNF nebo naopak 1-2 (Sebova 13. pozice na gridu pro tyhle borce nic neznamená). Jinak, všechny ty auta jsou na tom STRAŠNĚ špatně ohledně bezpečnosti - nefungujou dobře ani v mírnejch rychlejch obloucích, kde posledních sto let držely jak přibitý (a je úplně fuk, že tam nebylo sucho - v tý rychlosti už F1 na vhodnejch gumách nesmí mít díky downforce problém, mimo vyloženě monzunový podmínky, který tam ale ani zdaleka nebyly). Jezdci evidentně nemůžou mít přiměřenou jistotu ohledně řízení, takže je to permanentní show typu slon na jehlovejch podpatcích. Závod bude tudíž zajímavej, akorát nevim, jestli někdo místo jízdy do cíle nepoletí vrtulníkem do špitálu... V roce 1994 bylo taky hned na začátku jasný, že s Williamsem není vše dostatečně OK. Lewis klasicky výborný kvalifikační výkon. Tak snad zrovna on nebude tím, kdo to kvůli jízdě na krev nepošle do bariéry tak nešťastně jako Ayrton... Já bych v těchto autech v jejich současnym stavu nejel ani za mega dolarů denně. Ještě prostě nejsou ready for action - všechny rychlý části trati jsou při takový nestabilitě smrtelně nebezpečný. A je to mnohem horší než v 70. letech, kde byl vývoj výkonu relativně normální, předvídatelnej, postupnej (v rámci rozsahu otáček) a aero nedrželo ani zdaleka tak dobře, takže to člověka včas informovalo, kde je hrana. Teď to tam turbo + ERS napálí jak z děla a člověk se může tak akorát modlit, aby to ustál, přičemž ta furt relativně skvělá aerodynamika (i přes záměrný ztráty oproti 2013) drží, drží, ale stále se to může utrhnout (a jakmile se to rozhodí, tak aero přestane držet, protože je optimalizovaný pro jízdu rovně +/- pár stupňů). A to mluvim o SUCHÝ trati. Na mokru je to už úplně mimo rámec bezpečnosti...
Nejnebezpečnější je na tom všem situace, kdy se dvě auta budou předjíždět v rychlym mírnym oblouku (což je zrovna v Austrálii ten případ), přičemž to vnitřní kvůli nestabilitě mírně klouzne do strany a pošle toho vnějšího i úplně malym drcnutim ve 250+ km/h do bariéry. To je smrťák jak vyšitej... Tak jim přeju GOOD LUCK! Budou to sakra potřebovat...
_________________ Toyota Previa 2.4 GL 97 kW (1999) Toyota Corolla 1.6 GT-i 16 HB 92 kW Lexus LS 400 4.0 209 kW Lexus LS 400 4.0 180 kW Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW Toyota Corolla 1.3 XL HB 53 kW + provoz Yaris, Aygo, Corolla, Yaris Verso
Naposledy upravil Jakub Krčma dne ned 16.03.2014, 00:30, celkově upraveno 1
|