TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je čtv 16.08.2018, 03:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další

Kdo se stane šampiónem F1 v roce 2014?
Anketa končí za čtv 13.03.2014, 23:09
Vettel 40%  40%  [ 2 ]
Alonso 20%  20%  [ 1 ]
Raikkonen 40%  40%  [ 2 ]
Hamilton 0%  0%  [ 0 ]
Button 0%  0%  [ 0 ]
Massa 0%  0%  [ 0 ]
Rosberg 0%  0%  [ 0 ]
Někdo jiný 0%  0%  [ 0 ]
Celkem hlasů : 5
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: ned 23.02.2014, 23:09 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 24.09.2006
Příspěvky: 1936
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Uvidíme, jak se letos týmy poperou s tou spoustou změn. Úvodní testování (4 dny Jerez + 2x4 dny Bahrajn) zatím napovědělo prakticky pouze něco málo o (ne)spolehlivosti aut, přičemž z top týmů se s problémy potýká především Red Bull, který denně najel v průměru o téměř 55 kol méně než Mercedes.

Tým a počet kol
Mercedes 975
Williams 936
Ferrari 875
McLaren 812
Sauber 776
Force India 761
Caterham 626
Toro Rosso 465
Red Bull 319
Marussia 317
Lotus 238

Red Bull tedy mezi posledními ohledně počtu kol, nicméně čas nejlepšího kola se postupně posunul z katastrofálních 107,05 % letošního bahrajnského maxima (Felipe Massa, Williams, 1:33,258) na nic moc poměr 102,66 %. Tipuju, že po prvních 3 závodech bude pořadí v šampionátu Rosberg, Alonso, Hamilton, Raikkonen. Nicméně na konci by je, v rámci klasického dvouletého cyklu, který má ve Formuli 1 mnoho desítek let historie v mnoha ohledech, mohl Sebastian více či méně těsně převálcovat (jako v roce 2010 a 2012). Zásadní nevýhodou obou jezdců Mercedesu i Ferrari (kterou Sebastian netrpí) je kvalitní týmový kolega, který je bude brutálně okrádat o klíčové body. Viz sezóna 2007, kde se Alonso s Hamiltonem tak dlouho nemohli dohodnout, kdo z nich si vezme titul, který před nimi ležel na stříbrném podnose, až jim ho vyfoukl pekelník Kimster. BTW: To pořadí uvádím takto z konkrétních důvodů - Nico je brutálně hladový po titulu a má dle všeho velmi dobrou káru, Fernando je (spolu se Sebem, kterého nejspíš ze začátku párkrát výkonnostně či spolehlivostí zradí auto) nejkompletnější driver, ale auto nejspíš nepojede úplně super rychle, přestože nejspíš bude spolehlivé, Lewis má zásadní vnitřní problémy - trpí jak vztahově, tak motivačně, dle vlastních slov je pracovně nestálým dobrodruhem, který potřebuje neustálou změnu, nicméně je přirozeně tak rychlý, že by přesto mohl odolat poslednímu ze čtveřice - Kimimu, který má vůči Fernandovi nevýhodu reaklimatizace po návratu do Ferrari. Podle výsledků Williamsu tipuju, že na začátku sezóny bude Seb bojovat především s Massou. Ovšem o páté místo... U McLarenu, Force India atd. je zatím vše absolutní loterie - je samozřejmě možné, že někdo z nich díky nějaké technické fintě či mimořádné spolehlivosti zazáří, případně tedy alespoň na začátku sezóny, než se věci dostanou do běžných mezí (viz Brawn v roce 2009, kdy scházel milimetr a mistrem světa se díky největšímu počtu bodů v posledních 15 závodech ze 17 málem stal Sebastian). Každopádně ale i v případě dalšího pozitivního výsledku sezóny pro Sebastiana naprosto nepředpokládám udržení prvního místa Red Bullu v šampionátu konstruktérů - to má nejspíš v kapse Ferrari či Mercedes ještě před první race. Změna pravidel a odchod nenápadného, avšak jistě skvělého Marka je příliš velkou ranou. Horší už by mohl být jen odchod Adriana (či Sebastiana, pochopitelně).

_________________
Toyota Previa 2.4 GL 97 kW (1999)
Toyota Corolla 1.6 GT-i 16 HB 92 kW
Lexus LS 400 4.0 209 kW
Lexus LS 400 4.0 180 kW
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW
Toyota Corolla 1.3 XL HB 53 kW
+ provoz Yaris, Aygo, Corolla, Yaris Verso
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: pát 14.03.2014, 09:12 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 07.10.2007
Příspěvky: 683
Bydliště: Štítná nad Vláří
Tak jsem se těšil na novou sezonu,ale ten zvuk nových motorů.Jako první přirovnání mě napadl zvuk vytočené 250 čízy jednolauf,nebo rozuřeného AYGA.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: pát 14.03.2014, 09:29 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 24.09.2006
Příspěvky: 1936
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Nebo rozzuřeného Priusu... :-) Mně se to naopak moc líbí. Je to těžký nezvyk (ono to bzučení V12-V10-V8 po pár mega km v simech F1 fest omrzí - je to jako zubařská vrtačka, trochu), ale hlavně se v klidu soustředím na pozorování jízdy, která je evidentně ULTRA náročná, takže ten MASAKR v neděli (resp. už i v kvaldě) bude opravdu stát za to. Letos to bude sezóna jako řemen.

BTW: Dost pozitivně mě, pro změnu, překvapil Red Bull (hlavně v rukou Seba). Že to auto hned v pátek před prvnim závodem jede tak nějak na dostřel od leaderů, tomu tedy říkám POKROK (po tom pre-season failu na druhou)... Doufám, že Massa taky v sobotu a v neděli pojede OK.

_________________
Toyota Previa 2.4 GL 97 kW (1999)
Toyota Corolla 1.6 GT-i 16 HB 92 kW
Lexus LS 400 4.0 209 kW
Lexus LS 400 4.0 180 kW
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW
Toyota Corolla 1.3 XL HB 53 kW
+ provoz Yaris, Aygo, Corolla, Yaris Verso
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: pát 14.03.2014, 14:31 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 15.10.2008
Příspěvky: 3717
Bydliště: Ostrava pi*o!!!
gogo Kimi and Fernando :))
Fu*k off sodovky :lol: :lol: :lol:

_________________
LOGA TKCZ 2016
NÁVOD NA LEPENÍ TKCZ LOGA

ex Tigra 1,4 16V - 90k + PowerBox
Auris 1,6 dual VVT-i 125k Exclusive

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: pát 14.03.2014, 15:48 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 24.09.2006
Příspěvky: 1936
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
:-)

Je sranda poslouchat při onboardech ty čachry s řazenim atd.

Akorát tedy ta letošní extrémní náročnost bude nejspíš někoho stát zranění, počítam tak během prvních 6 závodních víkendů, než to většina týmů dostatečně vychytá. Rutinně se jim to rozhazuje při brzdění a tlačí je to v nestabilních rázech dost nekontrolovatelně do strany, načež se dostanou vnějším předním kolem do trávy, kde okamžitě ztrácej i velkou část zbytku kontroly - při soubojích o pozice si takovou chaotičnost chování aut radši ani nepředstavuju. Mnohý ty auta maj ohledně tý "pomoci do hrobu", co se týče elektronicky asistovanýho brzdění zadní nápravy, trochu příliš daleko do bezpečně použitelnejch strojů (z perspektivy závodů, ne pátečního testování, kde kromě Grosjeana apod. klasickejch zbrkloušů nikdo nejezdí na krev, protože tim nemůže nic získat, ale může tim pro sebe i pro tým odepsat celej víkend).

Na férovku bych dal 1 bod za nejrychlejší kolo v P1, P2 a P3, 2 body za nejrychlejší kolo v Q1 a Q2, 3 body za pole position a 2 body za nejrychlejší kolo závodu. Takže ten, kdo by vyhrál všechny sessions velký ceny a zajel fastest lap, by získal 1 + 1 + 1 + 2 + 2 + 3 + 2 + 25 = 37 bodů. Tím by se podstatně zvýšila atraktivita a praktickej efekt každý session (každej nebo skoro každej by v každý session aspoň chvíli tlačil na pilu) a taky by za takovou sezónu celkovej počet bodů každýho jezdce a týmu podával pravdivější obrázek o relativních schopnostech a konzistentnosti jezdců (v rámci týmů i celkově). Např. by tak člověk, kterej sice v závodech kvůli nespolehlivosti auta moc parády nenadělá, ale v pátek a v sobotu je mimořádně často mezi nejlepšíma, mohl získat slušný celkový umístění v šampionátu, zatimco někdo, koho auto "zdarma" díky spolehlivosti znovu a znovu doveze pro body v závodě, ale v přímý mnohačetný konfrontaci v pátek a v sobotu nic moc nepředvede, by zaslouženě klesnul. To znamená, že by se vytvořil prostor pro větší diferenciaci mezi šampionátem konstruktérů a šampionátem jezdců, kde doposud platilo, že bodovej úspěch jezdce příliš těsně kopíruje výkonnost * spolehlivost auta. Zvláště letos, s tou větší náročností ovládání aut, by totiž v pátek a v sobotu ani člověk s výbornym autem neměl nejrychlejší kolo zadarmo - musel by precizně balancovat mezi rizikem a hodnotou případnýho bonusu - stačí malá chybka a může to čapnout nějakej ultra šikula v béčkový káře.

_________________
Toyota Previa 2.4 GL 97 kW (1999)
Toyota Corolla 1.6 GT-i 16 HB 92 kW
Lexus LS 400 4.0 209 kW
Lexus LS 400 4.0 180 kW
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW
Toyota Corolla 1.3 XL HB 53 kW
+ provoz Yaris, Aygo, Corolla, Yaris Verso
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: pát 14.03.2014, 17:48 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 15.10.2008
Příspěvky: 3717
Bydliště: Ostrava pi*o!!!
Mno jo, ale to bys jim musel povolit testovat ve ctvrtek...malo kdo zvladne dat auto v P1 na drahu a jet pilu...zvlast v prvnich zavodech sezony...

Navic Bernie je ocas a tezko by na tohle pristoupil :-/
Jsem zvedavy rano na kvaldu, pokud stihnu vystrizlivet, tak budu u telky, jako prikovany :))

_________________
LOGA TKCZ 2016
NÁVOD NA LEPENÍ TKCZ LOGA

ex Tigra 1,4 16V - 90k + PowerBox
Auris 1,6 dual VVT-i 125k Exclusive

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: pát 14.03.2014, 18:58 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 24.09.2006
Příspěvky: 1936
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Já to myslim čistě se stávajícím harmonogramem. To by si musel každej rozmyslet, jak moc se bude nebo nebude o něco pokoušet. Nikdo by je nenutil. Ale P1 trvá 90 minut, což je cca dostatečná doba k aklimatizaci, takže na konci by něco rozumnýho zajet možná šlo (přestože by to prakticky jistě bylo horší než top časy dalších sessions). Třeba takovej Nico Rosberg by jistě uvítal, kdyby už v practice a kvalifikaci měl možnost získat až 10 bodů. Ať už je konkrétní bodovej systém jakejkoli, může to na konci bejt velmi těsný, takže málokdo z top 10 by si dovolil to podcenit a jezdit pořádně "jen" v závodě.

Update po Q v Austrálii: Tak Seb měl na konci Q2 smůlu (nejen ohledně crashe Kimiho, kolem kterýho musel Seb jet pomalu, ale hlavně ohledně mokra, protože podmínky na úplnym konci byly horší než chvíli předtím, kdy se furt zlepšovaly - proto byl širokej v každý druhý zatáčce), nicméně je doslova neuvěřitelný, jak dobře na tom Red Bull je, protože místo SAMOZŘEJMÝ front row pro Mercedes je horší z Red Bullů na druhym místě na startu. Podmínky v Q3 se furt zlepšovaly, takže Nico je třetí jen na papíře, ale stejně je to pro Red Bull obrovský povzbuzení. Dobrý výkony taky Magnussen, Vergne a Kvyat. Vzhledem ke stavu vývoje aut je tudíž zejtra pro Red Bull doslova možný 2 x DNF nebo naopak 1-2 (Sebova 13. pozice na gridu pro tyhle borce nic neznamená). Jinak, všechny ty auta jsou na tom STRAŠNĚ špatně ohledně bezpečnosti - nefungujou dobře ani v mírnejch rychlejch obloucích, kde posledních sto let držely jak přibitý (a je úplně fuk, že tam nebylo sucho - v tý rychlosti už F1 na vhodnejch gumách nesmí mít díky downforce problém, mimo vyloženě monzunový podmínky, který tam ale ani zdaleka nebyly). Jezdci evidentně nemůžou mít přiměřenou jistotu ohledně řízení, takže je to permanentní show typu slon na jehlovejch podpatcích. Závod bude tudíž zajímavej, akorát nevim, jestli někdo místo jízdy do cíle nepoletí vrtulníkem do špitálu... V roce 1994 bylo taky hned na začátku jasný, že s Williamsem není vše dostatečně OK. Lewis klasicky výborný kvalifikační výkon. Tak snad zrovna on nebude tím, kdo to kvůli jízdě na krev nepošle do bariéry tak nešťastně jako Ayrton... Já bych v těchto autech v jejich současnym stavu nejel ani za mega dolarů denně. Ještě prostě nejsou ready for action - všechny rychlý části trati jsou při takový nestabilitě smrtelně nebezpečný. A je to mnohem horší než v 70. letech, kde byl vývoj výkonu relativně normální, předvídatelnej, postupnej (v rámci rozsahu otáček) a aero nedrželo ani zdaleka tak dobře, takže to člověka včas informovalo, kde je hrana. Teď to tam turbo + ERS napálí jak z děla a člověk se může tak akorát modlit, aby to ustál, přičemž ta furt relativně skvělá aerodynamika (i přes záměrný ztráty oproti 2013) drží, drží, ale stále se to může utrhnout (a jakmile se to rozhodí, tak aero přestane držet, protože je optimalizovaný pro jízdu rovně +/- pár stupňů). A to mluvim o SUCHÝ trati. Na mokru je to už úplně mimo rámec bezpečnosti...

Nejnebezpečnější je na tom všem situace, kdy se dvě auta budou předjíždět v rychlym mírnym oblouku (což je zrovna v Austrálii ten případ), přičemž to vnitřní kvůli nestabilitě mírně klouzne do strany a pošle toho vnějšího i úplně malym drcnutim ve 250+ km/h do bariéry. To je smrťák jak vyšitej... Tak jim přeju GOOD LUCK! Budou to sakra potřebovat...

_________________
Toyota Previa 2.4 GL 97 kW (1999)
Toyota Corolla 1.6 GT-i 16 HB 92 kW
Lexus LS 400 4.0 209 kW
Lexus LS 400 4.0 180 kW
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW
Toyota Corolla 1.3 XL HB 53 kW
+ provoz Yaris, Aygo, Corolla, Yaris Verso


Naposledy upravil Jakub Krčma dne ned 16.03.2014, 00:30, celkově upraveno 1
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: sob 15.03.2014, 09:51 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 07.10.2007
Příspěvky: 683
Bydliště: Štítná nad Vláří
Nemůžu si pomoc,ten zvuk motorů jako můj bývalý TRIUMPH ADVENTURE
http://autobestpics.com/Triumph-Adventurer1.jpg.html
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: ned 16.03.2014, 09:35 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 15.10.2008
Příspěvky: 3717
Bydliště: Ostrava pi*o!!!
Mno tak z toho moc chytry nejsem...obrovsky comeback Mcl...wow lidr v tymech, Mer jako tym jede na 50%, Fer radeji nekomentuju a cumim, co Wil dokazal vzhldem k minule sezone...mno zamotane pekne...

_________________
LOGA TKCZ 2016
NÁVOD NA LEPENÍ TKCZ LOGA

ex Tigra 1,4 16V - 90k + PowerBox
Auris 1,6 dual VVT-i 125k Exclusive

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: ned 16.03.2014, 11:37 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 24.09.2006
Příspěvky: 1936
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Bylo to super. Je klika, že to tam nikdo fest nevysmahnul (např. ten kus šedivýho ráfku blízko racing line byl poměrně nepříjemnej). Monaco bude s těmahle autama masox. :-)

BTW: TOYOTA KLUB Česká republika. A vhodnější by bylo "sdružení lidí, kteří se zajímají o vozy značky Toyota". Dokážu si představit, že se nějaké auto někomu vyloženě vzhledově hnusí, ale zajímá se o něj kvůli nějakým jeho vlastnostem (např. spolehlivost, nízké procento krádeží...) nebo z jakýchkoli jiných důvodů - třeba ho zdědil nebo ho může velmi levně koupit, takže je ochoten jeho vzhled ignorovat.

_________________
Toyota Previa 2.4 GL 97 kW (1999)
Toyota Corolla 1.6 GT-i 16 HB 92 kW
Lexus LS 400 4.0 209 kW
Lexus LS 400 4.0 180 kW
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW
Toyota Corolla 1.3 XL HB 53 kW
+ provoz Yaris, Aygo, Corolla, Yaris Verso
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: úte 18.03.2014, 11:49 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 07.10.2007
Příspěvky: 683
Bydliště: Štítná nad Vláří
http://www.sport.cz/moto/formule1/clane ... tml#hp-sez
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: úte 18.03.2014, 14:45 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 24.09.2006
Příspěvky: 1936
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Když je výrazně lepší (tzn. náročnější) závodění, zvuk se dá oželet (klidně i úplně - několik závodů jsem v životě sledoval s vypnutým zvukem - např. když jsem nechtěl poslouchat ty frky některých komentátorů). Navíc je teď slyšet i zvuky, které dřív slyšet nebyly (gumy...) nebo vůbec neexistovaly (turbo...), takže je ještě lepší přehled o jízdě a pilotáži.

_________________
Toyota Previa 2.4 GL 97 kW (1999)
Toyota Corolla 1.6 GT-i 16 HB 92 kW
Lexus LS 400 4.0 209 kW
Lexus LS 400 4.0 180 kW
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW
Toyota Corolla 1.3 XL HB 53 kW
+ provoz Yaris, Aygo, Corolla, Yaris Verso
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: úte 18.03.2014, 14:57 
Věčnej rejpal
Registrován: 07.05.2008
Příspěvky: 8214
Bydliště: Litomyšl
Byl to zavod o nicem.... Jeste budu sledovat jeden a pokud to nebude aspon trochu zajimave, tak s formuli definitivne koncim..... Bude z toho jen zlaty vejce Bernieho (coz teda je uz dloho, ale ...) a nic ze zavodeni...

_________________
Back in Czech.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: úte 18.03.2014, 15:56 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 07.10.2007
Příspěvky: 683
Bydliště: Štítná nad Vláří
Pro mě je nový zvukový projev V šestek s turbem úplně něco jiného(nepřirozeného) k F1,než co tu bylo.Nevím jestli jste byl někdo na závodech F1.Ten řev motorů je mnohem věčí než co je slišet v tel.Zřejmě mám vypěstovaný nepřirozený reflex,ale tím nechci říct,že je všechno špatně.Zvuk turba a odfouknutí ventilu kvílení gum,jenom to slišet na živo a né v tel.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: úte 18.03.2014, 17:44 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 15.10.2008
Příspěvky: 3717
Bydliště: Ostrava pi*o!!!
aczasa: typicky HATEr, jako vzdy.

Jakub: Taky mne prekvapilo kvileni pneu a ostatni zvuky, nebylo to zas tak spatne, co mi chybelo je ale grafika, chci videt, kdy je zapnute DRS, jakou ma auto rychlost napr pri predjizdeni dvou, pak chci videt kdy ktery generator pracuje a jak...ve verejne telemetrii to maji, neni problem to zobrazit divakovi, prece nebudeme i za tohle platit...
Komentatori - Richtera bych poslal do riti, ty jeho radoby srandicky jsou vrcholne trapne, Fabri je supr, rika fakta a ma dobry postreh. Zlati komentatori treba na sky sports, nebo jakykoliv britsky koment.

_________________
LOGA TKCZ 2016
NÁVOD NA LEPENÍ TKCZ LOGA

ex Tigra 1,4 16V - 90k + PowerBox
Auris 1,6 dual VVT-i 125k Exclusive

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz