TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je úte 14.08.2018, 18:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Kdo se stane šampiónem F1 v roce 2014?
Anketa končí za čtv 13.03.2014, 23:09
Vettel 40%  40%  [ 2 ]
Alonso 20%  20%  [ 1 ]
Raikkonen 40%  40%  [ 2 ]
Hamilton 0%  0%  [ 0 ]
Button 0%  0%  [ 0 ]
Massa 0%  0%  [ 0 ]
Rosberg 0%  0%  [ 0 ]
Někdo jiný 0%  0%  [ 0 ]
Celkem hlasů : 5
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: pon 03.11.2014, 07:17 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 15.10.2008
Příspěvky: 3716
Bydliště: Ostrava pi*o!!!
Vettel jel strasnou tuzku cely zavod...bylo videt, ze auto funguje dobre, kdyz na nem dokaze zajet rychle kolo, ale evidentne nedava mechanikum podnety k tomu, aby ho umeli nastavit i kdyz je tezke(plna nadrz). Jako ridic otresne v tak dobre aute jako ma Ric a navic s fungl novym motorem, otresne. Chudak Alo, mit takove auto jako ma Ric a Vet, tak by potrapil Mer.

_________________
LOGA TKCZ 2016
NÁVOD NA LEPENÍ TKCZ LOGA

ex Tigra 1,4 16V - 90k + PowerBox
Auris 1,6 dual VVT-i 125k Exclusive

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: pon 03.11.2014, 11:00 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 24.09.2006
Příspěvky: 1935
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Nejrychlejší kolo závodu zajel za specifických podmínek, kdy měl ne moc staré měkké gumy a lehké auto. Má sice novou kompletní power unit, ale protože je celou sezónu nespolehlivá a musí mu vydržet tři kompletní víkendy (což mu zatím skoro žádná nevydržela, možná dokonce vůbec žádná - tedy co se týče souboru všech 6 hlavních komponent), tak ji musí šetřit. Navíc ta výměna převodovky mezi P1 a P2 a výměna zadního křídla mu taky narušily harmonogram. V practice jel relaxaci (v P2 a P3 měl dokonce úplně poslední čas ze všech), v Q zajel předposlední čas, jen aby splnil pravidlo 107 % (přičemž zajel pouhá 3 kola - out lap, quick lap, in lap - všichni nad ním jeli celkově 10-22 kol, Grosjean za ním jen 8 kol, ovšem v jediné session - Q1). Jel také kvůli startu z pit lane low downforce setup (dosáhl nejvyšší rychlost ze všech, DR měl až 12. z 18), aby mohl na rovinkách předjíždět, což mu ale extrémně komplikovalo jízdu v zatáčkách, zvláště na tvrdých gumách s těžkým autem. Zkrátka jeho jízda nebyla ani omylem špatná, jen byla součinem všech okolností dohromady, z čehož mnohé byly nepříznivé. I to fastest lap udělal jen v rámci závěrečné stíhací jízdy, kterou musel provádět kvůli bodům (pro tým, kvůli finančním souvislostem), ne jen tak z plezíru (jak by rád, kdyby si ohledně spolehlivosti káry mohl vyskakovat jako Fernando, který zajel 2. nejrychlejší kolo - Fernando šel naposledy do boxů jen 5 kol před Sebem a 7 kol před cílem měl náskok přes 24 sekund, v cíli jen 0,5 s - např. v předposledním kole měl totiž FA o 8,5 s horší lap time - mrknu proč přesně). Na tvrdých gumách, na kterých jel prvních 48 kol z 56 (vyjma 2. kola, na jehož konci musel měkké gumy při již druhé zastávce přezout zpátky na tvrdé kvůli té puncture), auto nefungovalo dokonce ani tak dobře jako v practice.

BTW: Seb v sobotu řekl toto:

„Je těžké říct, jak jsme na tom v porovnání s ostatními týmy. Nevypadá to špatně, záleží ale na podmínkách, které jsou v tuto chvíli dobré. Myslím, že v zítřejším závodě se dokážeme posunout, jelikož naše závodní rychlost vypadá dobře, bude to ale obtížné. Nebude snadné předjíždět, nemáme totiž dobrou rychlost na rovince. Snad zítra získáme alespoň nějaké body. Sedmé místo by bylo dobrým výsledkem.

Dobrej odhad...

Daniel podělal start, proto Mercedesy vážněji neohrozil (přestože pro ně by to stejně nejspíš vážná hrozba nebyla - viz nemalá ztráta DR na NR v kvalifikaci 1,177 s). Být v jeho autě a pozici v šampionátu (včera se rozhodovalo, zda DR může či nemůže získat titul) Sebastian, bylo by to o chlup zábavnější (s jeho tradičně velmi dobrým startem), ale lepší než třetí pozice z toho reálně nekoukala ani kdyby ožil Ayrton.

P.S.: Ze všech 36 zastávek měl Vettel 3 zastávky v Top 6 a nejlepší celkový průměrný čas zastávky (před Raikkonenem - to bude pitstopový tým :-) ). A tu zastávku na konci prvního kola, tzn. s úplně plným autem a brzděním na tvrdých gumách při neoptimální teplotě gum a brzd, měl v Top 1/3, přičemž ostatní 4 jezdci, kteří taky stavěli na konci 1. kola, se vešli do Bottom 1/4. DR měl 7. a 16. čas, takže takový lepší průměr. Kdyby to bylo ojedinělé, nepřikládal bych tomu nějakou velkou důležitost, ale při častých výskytech to zkrátka ukazuje, že Seb má některé jezdecké parametry na úrovni Top 5, některé Top 2 a některé doslova Top 1.

DK zajel lepší fastest lap (celkově 3. za FA) než oba Merc (byť za pochopitelných podmínek - boxoval v 51. kole).

Z tabulky na fia.com je taky vidět, proč Nico prohrál závod... 17,8 km/h je přeci jen "trochu" moc velký rozdíl mezi týmovými kolegy... :lol: :lol: :lol: Prostě měl blbej setup. Optimum bylo cca 325 km/h (dle layoutu a z něj vyplývající průměrný rychlosti závodu).

_________________
Toyota Previa 2.4 GL 97 kW (1999)
Toyota Corolla 1.6 GT-i 16 HB 92 kW
Lexus LS 400 4.0 209 kW
Lexus LS 400 4.0 180 kW
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW
Toyota Corolla 1.3 XL HB 53 kW
+ provoz Yaris, Aygo, Corolla, Yaris Verso


Naposledy upravil Jakub Krčma dne pát 14.11.2014, 00:07, celkově upraveno 1
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: pon 03.11.2014, 11:47 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 15.10.2008
Příspěvky: 3716
Bydliště: Ostrava pi*o!!!
Nechapu tvou logiku...Rai je podle Tebe automaticky beckovy pilot, protoze ve stejnem aute nedokaze to stejne jako Alo. Vet neni beckovym(Vet spise ceckovym, protoze Rai je flakac) pilotem podle tehle logiky, kdyz Ric je proste letos uplne nekde jinde na stejnem aute? Ne, nahoda to rozhodne neni, ani souhra nahod.

PS to ze nekdo umi inlap a outlap a to, ze ma dobre mechaniky jeste nic neresi, kdyz to neumi na trati :)

_________________
LOGA TKCZ 2016
NÁVOD NA LEPENÍ TKCZ LOGA

ex Tigra 1,4 16V - 90k + PowerBox
Auris 1,6 dual VVT-i 125k Exclusive

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: pon 03.11.2014, 13:22 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 24.09.2006
Příspěvky: 1935
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Raikkonen není béčkový pilot (ohledně talentu). Jen má (nebo aspoň měl, možná se usměrnil nebo byl usměrněn) špatný přístup. Kdyby byl jako Fernando či Seb ohledně přípravy/soustředění na detaily/flexibility, jezdil by jistě velmi srovnatelně. To dostatečně prokázal proti JPM, FA, MS, LH atd. A moc starý ještě není (přestože Fernando je o kus mladší).

Seb letos válčí velkou válku s technickými problémy (které odnáší mnohem víc než DR) a malou válku se subjektivní nezvyklostí letošního revolučního, nicméně velmi nevyzrálého a neuhlazeného auta. Jakmile se na základě mnoha dat a zkušeností auta v dalších sezónách odladí (už příští rok to nejspíš bude úplně o něčem jiném, co se preciznosti handlingu i výkonnosti týče), uvidíš, že Daniel bude opět konzistentně mírně horší než Seb, přestože např. ty starty DR určitě zlepší (jako např. Michael, ze kterého se postupně stal úplný startmachr). Danova forma (na papíře) je letos šokující oproti předchozím sezónám. Stejně tak Sebova, akorát naopak. Ale to jsou zjevně pouhé záchvěvy v dlouhodobém vývoji. Extrémy, které se opět znormalizují. Oba jsou ještě mladí a mají před sebou většinu kariéry, když budou chtít. Jednou nastane okamžik, že staršímu z nich síly začnou docházet, zatímco mladší ještě chvíli pojede top level. Ale to může být klidně za 10 či dokonce 15 let (viz Michael).

2014 můžeme u Seba kvůli nutné opatrnosti ohledně PU definitivně odepsat. V zásadě jsou dvě možnosti - buďto pojede oba zbývající víkendy jako důchodce na sedativech nebo mu PU či převodovka dost možná odejde znovu. Už jen tohle může být pro citlivého jedince zvyklého na TOP vehikl psychicky funus (ohledně formy).

Ale 2015 znamená příchod do jeho dlouhodobě milovaného Ferrari, navíc k týmovému kolegovi, který je roky jeho nejlepším kámošem v F1 (protože jsou oba takoví atypičtí, sociálně). K tomu ultra spolehlivost a snad i dobrá výkonnost auta a máme recept na záživnou sezónu, která HODNĚ ukáže o SV, KR, FA, DR, DK atd.

BTW: 2005/2006: In the Engineering Aptitude Test, administered to all new Williams drivers, Nico Rosberg achieved the highest score in the team's history.

3. 11. jsem pro tu srandu (na základě domluvy s personálem - normálně to neumožňují) v Plzni zkusil 7 kol v dětské káře 120 ccm. Byl to opravdu crazy zážitek, protože i přes pouhých 174 cm jsem měl nohy až za krkem. :-) Potřeboval jsem zjistit, jak je to na té konkrétní (velmi technické) trati ohledně vlivu výkonu motoru a hmotnosti jezdce. Syn si nejdřív zajel osobák 47,595, pak jsem dal 46,753, což je 1,872 s od rekordu dětí do 10 let a 1,591 s od rekordu dětí 10-12 let. Celá jízda proběhla pod plným plynem bez ubrání, drtivá většina optimální trajektorií bez zbytečného klouzání apod. Je tam tudíž relativně málo prostoru ke zlepšení (při 79 kg net body weight, s oblečením a přilbou dost přes 80 kg). Chudák kára, ze zatáček se to s fotrem plazí jako slimák. Představa, že kolem 46 jezdí někteří "experti" v 270 ccm, je opravdu komická... :lol: Absolutní rekord 120 je jen o 17 % horší než absolutní rekord 270, oproti tomu např. v Hořovicích je to cca 52 % vůči 390 a 41 % vůči 270, protože trať je rychlejší. V Chebu či Vysokém Mýtě by to byl ještě podstatně větší rozdíl. V Plzni jsem včera domluvil pár věcí - přehlednou tabulku rekordů jednotlivých kategorií (zatím to tam píšou fixem na sklo velínu), kde by bylo vedle času i jméno, datum a tělesná hmotnost (nejlíp i teplota vzduchu, protože není např. červenec jako červenec, ale chápu, že v tomto ohledu jistě lenost a nepochopení zvítězí nad pravdou a láskou :-) ) a změření skutečné délky tratě (protože nemá ani omylem udávaných 552 metrů) + udávání skutečné průměrné rychlosti, ne nesmyslných pohádek, které neodpovídají ani 552 metrům ani průměrnému času všech kol ani času nejlepšího kola ani ničemu jinému (je tam prostě chybně nastavena délka či výpočet). BTW: Ten Zeman teda řádí... Je docela rozdíl, pokud nějaké slovo použije v hospodě Béďa z Horní Dolní... :-)

_________________
Toyota Previa 2.4 GL 97 kW (1999)
Toyota Corolla 1.6 GT-i 16 HB 92 kW
Lexus LS 400 4.0 209 kW
Lexus LS 400 4.0 180 kW
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW
Toyota Corolla 1.3 XL HB 53 kW
+ provoz Yaris, Aygo, Corolla, Yaris Verso
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: úte 04.11.2014, 08:59 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 15.10.2008
Příspěvky: 3716
Bydliště: Ostrava pi*o!!!
Kimi je dobry jezdec, ale proste pokud neumis komunikovat s mechaniky a inzenyry a nenastavis auto, muzes byt zavodni buh a nic nezajedes.

http://f1sport.autorevue.cz/clanek/matt ... tivni-tlak

Vymluvy Vet nebo RBR, ze musi setrit auto jsou leve, kazdy moc dobre vi, ze vice bodu ziska za jeden skvely vysledek nez za dva prumerne, takze kdyby cilene znicil motor pri dalsim zavode a vymenil ho na posledni za 2x body bude na tom lepe.
Stejne tak Alo, ted jede na starsi jednotce, aby mohl na posledni zavod nasadi to nejlepsi, co maji.
Neexistuje jine logicke vysvetleni, proc by Vet na stejne technice nicil jeden motor za druhym oproti Ric nez to, ze je to jezdcem...spatny setup, velke namahani vozu, spatne razeni, spatne brzdeni. Rai je horsi nez Alo, ale nema nejak dramaticky vyssi nespolehlivost auta, je to jezdcem a schopnosti nastavit vuz, stejne tak u RBR.

_________________
LOGA TKCZ 2016
NÁVOD NA LEPENÍ TKCZ LOGA

ex Tigra 1,4 16V - 90k + PowerBox
Auris 1,6 dual VVT-i 125k Exclusive

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sezóna 2014
PříspěvekNapsal: úte 04.11.2014, 10:51 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 24.09.2006
Příspěvky: 1935
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Dle všech dostupných informací nedělá Seb s autem nic tak neobvyklého, aby to opodstatnilo nižší životnost toho či onoho. Pokud by např. špatně řadil, tak by to jeho lidi jasně viděli a společně by to napravili. To samé platí o jakémkoli jiném způsobu zbytečného přetěžování auta ohledně brzd, volantu či plynu. V historii F1 je spousta případů, kdy měli prokazatelně kvalitní týmoví kolegové zcela odlišnou smůlu či štěstí na techniku, a to i v dlouhých sériích závodů. Viz např. Vettel vs Webber, když už jsme u RBR (navíc v moderní éře identického přístupu ke kvalitě aut v rámci prakticky všech týmů (něco jiného je, že jezdec x kvůli pozici v šampionátu apod. dostane nový díl z o pár dní dříve než jezdec y) - ne v 80. letech, kdy bylo běžné, že některé týmy měly jedno auto skutečně kvalitní a druhé skutečně k ničemu). Ale budoucnost nám tohle dostatečně objasní. Podle mě se časem jednoduše ukáže, že zkrátka letošní auto Sebovi nesedělo handlingem a nebylo dostatečně spolehlivé, nikoli že by Seb nebyl super jezdec. Když se člověk např. podívá na Sebovy průjezdy BRUTÁLNÍ sérií zatáček č. 3 až 9 v nedělní GP během zběsilého závěru závodu, tak jasně vidí, že je to ultraprecizní driver, který je schopen se konzistentně kolo za kolem pohybovat v těsné blízkosti 100 % momentálně dostupného potenciálu. Obavy bych ohledně jeho formy měl, kdyby takových výkonů schopen nebyl (navíc s křídlem z Monzy, kdy měl nižší přítlak než prakticky všichni ostatní - to je normálně psycho, to už chce JÓ koule a skill se do toho TAKHLE opřít a nepodělat to). Že mu to předtím nesedělo s těžkým autem a tvrdými pneu, to je jen pochopitelná prkotina.

Za prvních 16 kvalifikací (tzn. bez USA, kde Seb jel pouze symbolicky, nikoli na nejlepší dosažitelný čas) byli oba průměrně 1,23 % od pole position. Sebastian byl třikrát 2., Daniel dvakrát. Oba byli třikrát 3. Sebastian byl dvakrát 4., Daniel jednou. Čili Seb má v Q 8 umístění v Top 4, Dan 6. Není to podstatný rozdíl (na to je 16 kvalifikací příliš málo, statisticky), ale už z toho je dost jasné, že Seb prostě není horší. U obou je také jasné, že jakékoli výsledky 10. a horší na gridu jsou naprosto nepřiměřené kombinaci jejich skillu a výkonnosti auta, čili se jedná pouze o určité nepodstatné srandičky typu počasí, porucha auta, žluté vlajky apod. Už z toho je dostatečně vidět, že ani letos, kdy se to Sebovi všechno sešlo nezvykle špatně, není vůbec výkonnostně či ohledně schopnosti nastavit auto nějak totálně mimo. A z těch celkově 45 pole positions a 39 wins je stejně tak dostatečně dobře vidět, že je jedním z nejlepších jezdců ohledně schopnosti nastavit s klukama auto jak pro Q, tak pro R (protože jinak by to NEMOHL dosáhnout). Že má letos problémy xy, to je prostě jen výjimka, která potvrzuje pravidlo (jak se jistě ukáže). Přestože DR moc nemusím (např. jsem četl Sebastianova slova, jak se vehementně zastával Daniela po diskvalifikaci v Austrálii, zatímco Daniel se zrovna nehrne do uvádění různých situací na pravou míru, když má v tom či onom prostě jen obrovskou kliku, zatímco Seb obrovskou smůlu), nevidím důvod, proč by měl být DR příští rok nějak horší než letos. Akorát si (na základě MNOHA neskutečných výkonů) myslím, že Daniil Kvjat/Kvyat je (a s přibývajícími zkušenostmi čím dál víc bude) ještě lepší, tzn. opravdu někde na úrovni Fernanda, Seba či Lewise.

- Oba mají nejhorší výsledek závodu jedno 8. místo.
- Oba se osmkrát během závodů zlepšili oproti startovní pozici.
- V závodech, které někdo z nich dokončil, startoval Daniel průměrně na pozici 5,533 a dojel průměrně na pozici 3,733. Seb startoval 6,785 a dojel 4,857.

To je NAPROSTO srovnatelná výkonnost (a když se přihlédne ke spolehlivosti auta, tak ji má Seb dokonce lepší). Celkově prostě není důvod ke znepokojení.

Oproti tomu Kimi je letos v porovnání s Fernandem SKUTEČNĚ mimo - tam nejsou ADEKVÁTNÍ okolnosti horší spolehlivosti či smůly na safety cary, počasí atd.

Viz http://www.formula1.com/results/driver/2014/30.html a http://www.formula1.com/results/driver/2014/12.html

Když snížíme vliv bad luck zprůměrováním výběru deseti nejlepších výsledků každého jezdce v kvalifikaci (závod je štěstím ovlivněn příliš, a to na obě strany - jedeš si např. pro "pěkné páté místo", vyjede safety car a máš zdarma "úžasné vítězství"), vychází to takto:

Update po kvalifikaci v Brazílii: Vettel 3,5 - Ricciardo 3,7 - Alonso 4,8 - Raikkonen 7,2

Deset nejlepších výsledků už je dostatečně reprezentativní, protože to představuje většinu sezóny (včetně dvou zbývajících závodů, které ta průměrná čísla deseti nejlepších výsledků mohou logicky pouze zlepšit).

Rozdíl mezi Vettelem a Ricciardem není velký a oba jsou (bez extra technických či klimatických a jiných komplikací) schopni zajet cca to, co by vzhledem k autu měli (přestože Vettelovi auto nevyhovuje). Rozdíl mezi Alonsem a Raikkonenem už je velký, přičemž Kimi jede příliš hůř, než auto umožňuje. I tak je to samozřejmě jen tím, že mu auto zkrátka vyvážeností atd. nesedí, ne že by mu "došel talent". Jenže když už je ten rozdíl oproti Fernandovi TAKOVÝ, měl (a mohl) by s tím Kimi něco dělat (tzn. alespoň částečně ten rozdíl snížit přizpůsobováním stylu pomocí stovek hodin v simulaci, když už mají k dispozici tak super simulátory). Úplně se stejnými problémy jako letos Sebastian či Kimi se potýkal Michael u Mercedesu 2010-2012 či Giancarlo u Ferrari 2009. Nebyli O NIC horší než dřív, ale s autem si nedokázali poradit. A asi nikdo by si netroufal říct, že Michael nebyl SUPER jezdec, když vyhrál skoro tolik závodů jako Alain a Ayrton dohromady a dokázal v Monaku zajet nejlepší čas v kvalifikaci ve 43 letech (proti dvakrát mladším lidem v konkurenceschopných kárách).

_________________
Toyota Previa 2.4 GL 97 kW (1999)
Toyota Corolla 1.6 GT-i 16 HB 92 kW
Lexus LS 400 4.0 209 kW
Lexus LS 400 4.0 180 kW
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW
Toyota Corolla 1.3 XL HB 53 kW
+ provoz Yaris, Aygo, Corolla, Yaris Verso


Naposledy upravil Jakub Krčma dne sob 08.11.2014, 18:26, celkově upraveno 1
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Brazílie
PříspěvekNapsal: sob 08.11.2014, 16:53 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 24.09.2006
Příspěvky: 1935
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
FP1 - FP3: Rosberg vždy těsně překonal Hamiltona, tak uvidíme, jestli se to v Q obrátí nebo potvrdí. Každopádně jsou kucí vzájemně velmi blízko. Akorát mám obavy ohledně spolehlivosti PU vozu NR. Nemusel v FP1 až FP3 najet tolik kol (téměř nejvíc ze všech). Uvidíme taky, jestli Valtteri Bottas zmákne první pole position kariéry...

Q1 - Q2: Rosberg opět první. Ovšem druhá a třetí pozice patří Williamsům - navíc jen 40 a 118 milisekund za Rosbergem! Hamilton je až čtvrtý, 3 desetiny za třetím. Seb 6., Kimi 7., Dan 8., Fernando 10. (jen 0,088 s za 5. Jensonem!!!)

Q3: V prvním runu má Rosberg provizorní pole position, 29 milisekund před Hamiltonem. 3-4 Williams, 5-6 McLaren, 7-8 Seb a Dan (DR 0,019 s za SV, ovšem oba výrazně horší než prvních 6 jezdců - 1,2xx s off the pole). 9-10 Rai a Alo 1. run nejeli. Druhý run bude opravdu thriller. NICO ROSBERG MÁ 10. POLE POSITION SEZÓNY! O 0,033 s před Lewisem. Vettel 6. (jen 0,008 s za 5. Jensonem), Alonso 8., Ricciardo 9., Raikkonen 10. Valtteri i Felipe měli potenciál na pole position, ale pokazili druhý run (stejně jako Lewis). Nico se tímto dostal do naprosto elitního klubu frajerů, kteří dokázali stát na pole position většinu sezóny. A jestli se mu náhodou podaří 11. pole position v posledním závodě sezóny, tak vyrovná Michaelův nejlepší osobní výsledek (akorát Michael dal 11 pole positions v sezóně, která měla jen 17 závodů). Nicméně už teď je s 10 pole positions za sezónu na sdíleném 8. místě se třemi dalšími jezdci (v absolutních číslech, do Top 10 nejlepších procent se nemůže dostat ani při 11 PP v 19 závodech). Mercedes také příště může vyrovnat rekord Red Bullu 18 pole positions za sezónu. Je poměrně zajímavé, že v těch různých EXTRAdominantních letech ještě žádný tým nikdy nezískal všechny pole positions!

R: Zatím jen přípravy, ale tady: http://www.sport.cz/vasenazory/183678 už někdo ví, jak to dopadne (a že je to fraška)... :lol: :lol: :lol: Nechápu, že někteří lidé nechápou, že když je někdo dobrý jezdec a sedí mu handling auta, tak je prostě opravdu těžké ho ve "stejném" autě porazit a je zcela legitimní, pokud ten člověk opakovaně vyhrává.

Start: Normálka

Lap 10: Nádherné souboje Alonso - Vettel - Ricciardo (akorát na 11. - 13. místě, kvůli pitstopům). Sranda je, že kvůli pitstopům taky vede Hulk a za ním je Kvyat. :-)

Lap 26: Vettel nejrychlejší kolo

Lap 28: Hamilton in trouble - vyjel z trati. Měl kliku, takže bez poškození.

Lap 36: Raikkonen in trouble - problém v boxech

Lap 38: Krásné předjetí Vettel x Kvyat, oboustranně na hraně. Vettel radikálně stahuje čtvrtého Buttona. Teď 3,8.

Lap 40: Ricciardo in trouble - brzdy, vypadá to na odstoupení. Hamilton už jen 3,4 za Rosbergem, jezdí o půl sekundy líp.

Lap 42: Vettel pouze drží pozici. Hamilton už jen 2,9. Hulk by měl dostat penalizaci za vytlačení Valtteriho.

Lap 43: Rosberg zajel pěkné kolo, takže 3,0.

Lap 45: Massa se drží na 3. pozici, přestože má za sebou penalizaci 5 sekund a různé komplikace. Hamilton 2,3

Lap 47: Ham 1,8

Lap 48: Ham 1,9. 4. Jenson jede excelentně. Ham 2,1

Lap 49: Vettel velmi rychlý pitstop

Lap 52: Brutální fight Ham x Ros

Lap 53: Ros fastest lap

Lap 55: Ros další fastest lap. Vet jen 2,3 za But.

Lap 58: Ham 0,5, Vet 1,0

Lap 59: Ham 0,6, Vet 0,3

Lap 62: Ros další fastest lap, nádherné dvojité předjetí Raikkonena Buttonem a Vettelem

Lap 63: Ham fastest lap. Blíží se souboj Rai x Alo.

Lap 64: Ham má gumy v pytli. Bude muset bejt HODNĚ opatrnej. Krásnej fight Rai x Alo

Lap 65: Jenson jede opravdu obdivuhodně. Po Mercedesech jezdí nejrychlejší časy.

Lap 67: Rai furt bojuje. PARÁDA

Lap 70: Alo už ho udolal. Ham 0,8

Cíl: Nico heroickým výkonem těsně vyhrál. Felipe třetí, pak Jenson, Seb, Fernando, Kimi, Hulk, Kevin... Super race, milion soubojů...

Nico prohrává o 17 bodů a má méně vítězství, takže musí příště získat alespoň o 18 bodů víc než Lewis, aby vyhrál šampionát. To nastane pouze za následujících výsledků posledního závodu sezóny:

NR 1. (50) a LH 3. (30) nebo horší
NR 2. (36) a LH 6. (16) nebo horší
NR 3. (30) a LH 7. (12) nebo horší
NR 4. (24) a LH 9. (4) nebo horší
NR 5. (20) a LH 10 (2) nebo horší

Nic z toho nevypadá moc pravděpodobně, ale stát se může cokoli, tak se necháme překvapit... BTW: V dokončených závodech dojel Nico pouze jednou mimo první dvě místa, Lewis dvakrát. Ale u NR to bylo 4. místo, u LH dvě 3. místa. Nicméně to všechno byla jen nějaká shoda okolností, jinak prostě dojížděj striktně první nebo druhý. Proto to ani za ideálních podmínek pro NR nevypadá příliš fajn. Ale aspoň je tutově letošním kvalifikačním králem. To neni bad.

Nico je bejk: http://www.formula1.com/news/interviews ... 16620.html

"Q: What went through your head when you heard over team radio that your team mate - and the leader in the standings - had made a mistake?
NR: I enjoyed it! (laughs) That was the moment when I knew that I could play it a bit easier and not have to push the tyres to the ultimate limit." :lol: :lol: :lol:

11. 11. se syn v Plzni zlepšil o více než 1,5 s (celkem sem čuměl - v té dětské káře už jede o 0,733 s rychlejc než já), takže je teď 0,858 s za rekordem ve své věkové kategorii. Akorát do depa furt najíždí příliš rychle a brzdí na krev až těsně za stojícími kárami (což se neobešlo bez kritiky personálu, přestože do ničeho neťukl - jenže je těžké mu vysvětlit, že toto jeho "umění" nikdo kladně neocení - kvůli bezpečnosti, gumám a brzdám :-) ).

13. 11. dalších více než půl sekundy. Teď je od rekordu svý kategorie 0,313 s (a o 1,278 s rychlejší než já - že bych měl raději zhubnout na 50 kg??? :lol: :lol: :lol: ). Byla to opět jedna desetiminutovka ze studený náhodně vybraný káry. A konečně se mi podařilo přemluvit ho, aby v depu jezdil pomalu. Ufffff... :-)

17. 11. Protoze do depa uz jezdil OK, neboural a casy byly taky OK, ukecal jsem na zkousku jizdu v 270 ccm (normalne do ni pousteji az o chlup starsi). Jel pod podminkou, ze kdyz naboura, stravi ve 120 ccm dalsi rok. Prvni jizdu neboural, akorat bylo nezvykly brzdit z vyssi rychlosti, takze se dvakrat v temer nulovy rychlosti pretocil moc (bez tuknuti). Casy kol (kdy nedostal hodiny) byly rovnomerne rozlitany od 45,614 do 51,558 s, v nahodnym poradi. Ve druhy jizde uz brzdil citlivejc, takze nejen neboural, ale ani nehodinoval. Casy 44,304 az 46,597. Celkove mi spadl kamen..., protoze jsem cekal pomerne znacny potize.

19. 11. Pro tu srandu jsem zkusil v GP 4 tech 10 stintu (6-6-6-5-5-5-5-5-5-5 kol). Viz obrazek. Opravdu si clovek pripada, ze je vic v depu nez na trati. Dojel jsem z pole position 6. se ztratou 55 sekund (prumerna rychlost celyho zavodu pres 241 km/h, necely 3 km/h za vitezem), protoze fastest lap jsem mel jen o 1,4 s lepsi nez nejrychlejsi z AI aut. Musim se mrknout na setup auta a zkusit to znova. Zasadni nevyhodou je keyboard - gumy se vic opotrebovavaj (i behem tech 5-6 kol je to znat) a ovladani je slozitejsi. Ale kvuli FVA nechci v GP 4 pouzivat volant, abych mozek nezvykal na neco jinyho. Vitezny AI auto jezdi pochopitelne vzdy jinej celkovej cas zavodu, cili se neda presne odhadnout, o kolik musim prumerne zlepsit casy kol, abych mohl vyhrat, kdyz nejlepsi AI auto pojede relativne co mozna nejhur. Ale bude to nejspis minimalne 0,500 s, coz je sice VERY hard, ale zase ne impossible. To se da ciste doladenim setupu.


Jeste to budu muset overit, ale z kol, ktera letos dokoncili oba, byl pry casteji Seb pred Danem nez naopak. :shock: V tak katastrofalni sezone celkem bomba.

21. 11. Dnes jsem prekonal (a to se znacnou rezervou) cca 20 let stary osobak v poctu opakovani benchpressu s 50 kg (mysleno v jedne serii, ne za hodinu apod.). Je to hodne zvlastni, protoze ten vykon je cca o 30 % lepsi nez nedavne pokusy (pricemz na konci je kazde pitome opakovani totalni peklo, takze zvyseni poctu opakovani o 30 % "jen tak" je proste zcela vyloucene - uz 10 % je psycho s maximalnim nasazenim). Jedine mozne vysvetleni je, ze poslednich par tydnu pouzivam takove zahnute (tvar U) trubkove pomucky na kliky (se kterymi jsou kliky alespon dvakrat ci vickrat tezsi), se kterymi jedu na uzky uchop s rukama hodne nizko (nekde u pasu), krome ruznych dalsich poloh rukou. V absolutnich cislech ten pocet nestoji za rec (oproti nekterym jinym lidem, co jsem videl na YT), ale dava pomerne velkou nadeji na splneni letosniho cile 60x60@60 (60 opakovani s 60 kg pri telesne hmotnosti 60 kg), coz uz by pri 174 cm byl vykon na svetove urovni (pri nizsi vysce, napr. 160 cm, rutinni zivacka, protoze pomer prurezu svalu a delky paky je pri stejne telesne hmotnosti uplne jinde). Pochopitelne to jakoby "nema souvislost" s jezdenim, ale v ramci fyzicke pripravy je to vyznamny pokrok.


Přílohy:
10_stints.gif
10_stints.gif [ 247.52 KiB | Zobrazeno 4298 krát ]

_________________
Toyota Previa 2.4 GL 97 kW (1999)
Toyota Corolla 1.6 GT-i 16 HB 92 kW
Lexus LS 400 4.0 209 kW
Lexus LS 400 4.0 180 kW
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW
Toyota Corolla 1.3 XL HB 53 kW
+ provoz Yaris, Aygo, Corolla, Yaris Verso
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Abu Dhabi
PříspěvekNapsal: ned 23.11.2014, 02:04 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 24.09.2006
Příspěvky: 1935
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Kvalifikace: Gratulace NR k 11. POLE POSITION SEZONY, cimz vyrovnal famozniho Schumachera v dobe nejvetsi slavy Ferrari. At uz jel Vettel o tolik pomaleji nez Ricciardo ze strategickych duvodu nebo proto, ze mu neco nevyhovovalo na handlingu ci bylo neco s autem, je jejich pozice na konci pole zarukou SUPER dramatu behem dnesniho zavodu. Oba maji na Top 6, tak uvidime, jak to dopadne. Nico porazil Lewise v kvalifikaci TAK razantne, ze o tom, kdo byl letos lepsim kvalifikatorem, nemuze byt zadna pochybnost. Lewis chyboval (mysleno podstatne, dokonale kolo neni nikdy zadne) v obou quick laps v Q3, Nico ani v jednom. Kvyat opet super...

Zavod: Pred zavodem to tipuji tak, ze o titulu dost mozna rozhodne nehoda, porucha ci kolize nekterych z hlavnich akteru (tzn. Mercedesy a Williamsy). Je to totiz TAK psychicky nasponovane (mezi Rosbergem a Hamiltonem, ale z minulosti i mezi Massou a Hamiltonem), ze muzou nekomu povolit nerviky...

Za 12 hodin zacina vrcholna show...

Start: Lewis vpredu, takze se chysta ULTRA fight.

Lap 8: Rosbergovi nejspis odchazeji gumy... Fernando se opet (jako v roce 2010) v Abu Dhabi vzteka, ze ho nekdo nepousti pred sebe, kdyz bojuje o pozici. To neni zrovna OK.

Lap 11: Lewis byl v boxech, co ted, Nico?

Lap 12: Tak zadna zmena, naopak jeste NR kousek ztratil.

Lap 13: Vergne x Ricciardo - parada souboj.

Lap 14: NR FL

Lap 18: NR FL

Lap 26: NR car failure, prakticky hotovo... :-(

Lap 34: DR FL, nice. Vypada to, ze MASSA fakt vyhraje zavod. :shock:

Lap 37: DR FL

Lap 38: VB FL

Lap 43: LH FL. Riccardo a Vettel 3. a 5.

Lap 46: FM FL

Lap 47: FM FL, ztrata 8,5 s, jezdi o sekundu lip, zbyva 8 kol... DRAMA!!! :-)

Lap 48: 7,5 s

Lap 49: 6,5 s

Lap 50: 5,0 s

Lap 51: 4,5 s. DR FL - VERY nice

Lap 52: 3,5. Vydrzi Felipemu gumy, aby mohl tlacit az do cile???

Lap 53: 3,0

Lap 54: Tak asi nic (v tu chvili uz se odstup zvysoval)... Ale Felipe bojoval fest, vsechna cest...

Lap 55: Lewis sampionem, Nico mimo body... Tak aspon ten "kvalifikacni sampionat"... :-)

_________________
Toyota Previa 2.4 GL 97 kW (1999)
Toyota Corolla 1.6 GT-i 16 HB 92 kW
Lexus LS 400 4.0 209 kW
Lexus LS 400 4.0 180 kW
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW
Toyota Corolla 1.3 XL HB 53 kW
+ provoz Yaris, Aygo, Corolla, Yaris Verso
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Lewis sportovcem roku dle BBC
PříspěvekNapsal: pon 15.12.2014, 13:12 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 24.09.2006
Příspěvky: 1935
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
http://www.sport.cz/vasenazory/185406

Z těch komentářů by se člověk... :lol: :lol: :lol:

Neměl to moc složité, měl jen jednoho soupeře... Ano, vlastně měl "jen" jednoho soupeře. Jednoho z několika málo absolutně nejlepších. A vzhledem k tomu, že proti dalším dvěma z absolutně nejlepších (včetně toho, který je většinou považován za zcela nejlepšího) ve stejném autě taky zajel podobné výkony (kdy se mezi nimi rozhodovalo v posledním závodě), byl i ten letošní soupeř skutečně velmi tuhý (zvláště při pohledu na pole positions - to by s Fernandem či Sebastianem nejspíš nedopadlo pro Lewise hůř) a titul zatraceně těžce vybojovaný, takže zasloužený.

Teď tam přidal rozumnej názor Karel Toman. Konečně někdo...

_________________
Toyota Previa 2.4 GL 97 kW (1999)
Toyota Corolla 1.6 GT-i 16 HB 92 kW
Lexus LS 400 4.0 209 kW
Lexus LS 400 4.0 180 kW
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW
Toyota Corolla 1.3 XL HB 53 kW
+ provoz Yaris, Aygo, Corolla, Yaris Verso
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz