Na té fotce nemohl už Vettel vůbec nic dělat, protože už dávno brzdil. V okamžiku, kdy brzdit začal (více než 100 metrů před zatáčkou), byl Bottas za ním. Jakákoli úprava trajektorie by jen zvýšila pravděpodobnost zablokování kol, prodloužila brzdnou dráhu a zhoršila celkovou situaci.
Bottas to posral tím, že Vettel jel vzorně za Hamiltonem, ale Valtteri místo aby zůstal na vnější lajně jakoby vedle Hamiltona (ten, kdo něco kutí v brzdné zóně, musí dávat pozor, aby to těmi kaskadérskými kousky neposral sobě i ostatním), tak se začal cpát před Vettela, který s tím absolutně nemohl nic udělat a jen se snažil zabránit nevyhnutelnému střetu. Prostě Bottas nenechal Vettelovi místo v momentě, kdy už bylo naprosto jasné, že Vettel nemá šanci to nijak ovlivnit.
Tady je to vidět dokonale:
https://www.youtube.com/watch?v=ccFaUJXB0KU&t=80sVettel byl před Bottasem od 1:22 do 1:25, pak vzal Valtteri situaci "do svých rukou", podle čehož to dopadlo - ono předjíždět čtyřnásobného šampiona s lepšími pneu zvenku, když je člověk až do poslední chvíle vzadu, je prostě
holý nesmysl, který musí nutně vést k problémům. Bez újmy pro všechny by to vyšlo tak maximálně v 1 % případů. Čili prostě nikdo rozumný do něčeho takového nepůjde - jezdí se na jistotu nebo aspoň přiměřenou pravděpodobnost úspěchu, každopádně nad 50 %. Kdyby byl Vettel před začátkem brzdění za Bottasem nebo by začal brzdit později než Bottas, byla by to od A do Z vina Vettela. Takhle v tom byl zcela nevinně - jel rozumně a stewardi by to už vážně měli zabalit, protože to "pískají" jak ženská v přechodu.

Bottasův manévr by byl mnohem přijatelnější, kdyby třeba jel za Red Bull a měl fialové gumy (a Vettel červené), takže by před Vettelem dokázal v zatáčce udržet dostatečnou rychlost, aby do něj Vettel nenalítl. Ale takhle to byla sebevražda. To jezdec top týmu, který má za úkol dovézt domů každý závod minimálně 12 bodů, nemůže udělat...
Vettel se už několikrát v kariéře F1 omlouval za chyby ostatních. To jen ukazuje jeho třídu (většina závodníků to má naopak - hází vinu na druhé i v případě JEDNOZNAČNÉ viny vlastní). On z auta nevidí tolik, co my ze všech záběrů a podrobných záznamů. Navíc se to vše odehraje během zlomku sekundy a člověk si nepamatuje každý detail. Během přenosu v TV (předtím, než jsem si to všechno vyhledal a důkladně přehrál znovu) mi to taky připadalo, že to asi byla jeho vina. Daniel, co jel za ním, taky tu zatáčku nedal, přestože taky "umí jezdit", tak jsem si myslel, že to prostě byla jen otázka nízké přilnavosti mimo racing line. Ale z vrtulníku je to jasné - Vettel normálně bez zvláštních vylomenin kopíroval jízdu Hamiltona a Valtteri si hrál na kouzelníka...
Alonso si situaci posral sám, protože tam nalítnul příliš rychle (jako kdyby tam byl sám). Takže košér to nebylo, ovšem ze strany Alonsa. Potom musel dodatečně řešit situaci a ztratil kontrolu nad autem (protože to auto prostě obecně špatně funguje, takže takovéto "souboje" s jedním z nejlepších aut v F1 jsou zcela zbytečné riziko pro všechny zůčastněné). Vettel tam Alonsovi nechával úplně normální racing line - přes obrubník mohl jet Alonso úplně stejně jako auto před ním, které vedle sebe nikoho nemělo. A už z tohoto videa je vidět, jak radikálně se Alonso před zatáčkou přibližoval k jezdcům vpředu - tzn. najížděl do zatáčky příliš rychle. Taky je tady vidět, že Alonso je levými koly dokonce blíže ke středu trati než auto před ním. Takže tam absolutně není žádný prostor k obviňování Vettela z nějaké nepravosti. No "nepravost" to byla - Vettel jel vlevo.
A Grosjean je kapitola sama o sobě. Bohužel je letos od toho průseru v Austrálii natolik frustrovaný, že dělá zjevné boty prakticky pořád. Sice to většinou nejsou takové prasárny jako u Maxe, ale následky jsou neméně katastrofální (naštěstí většinou nepostihují top jezdce). Viz jeho letošní bodové skóre 0 bodů, což má kromě něj jen Sirotkin v naprosté šajzekáře, zatímco Haas má na Top 10 umístění (Magnussen dojel na bodech většinu závodů, které letos dokončil - 4 ze 7, přičemž byl jednou 5. a dvakrát 6.). Grosjean na startovní rovince opakovaně a RADIKÁLNĚ vytlačil z trati lépe startujícího Ocona a narazil do něj (s poškozením). Následně před zatáčkou č. 3 ignoroval přítomnost Vettela na vnitřku a skřípnul ho. Opět Vettel ZCELA bez viny. Romain potřebuje psychologa, protože tohle nejde. Nejsou tam výsledky, není tam nic...
Na Sport 2 HD je kolem 16:58 krásný dlouhý záběr startu a prvních x zatáček z vrtulníku, kde je vidět vše jako na dlani. V T3 se Grosjean i Ocon chovali, jako kdyby vedle nich na vnitřku nikdo nebyl...
Čili tři incidenty - Bottas, Grosjean, Alonso, ale vždy Vettel s čistým štítem... Je to jako s Ayrtonem. Tam byly taky "kontroverzní" momenty, které ve skutečnosti byly většinou od A do Z demence někoho jiného... Ti kluci jsou samozřejmě všichni skvělí jezdci, jinak by v F1 nebyli ani omylem, ale Vettel je prostě o level výš než 90 % z nich. Na jeho úrovni (cca) je Leclerc a Gasly. Lewis bohužel ne. A Alonso vůbec. Alonso má blíž k Verstappenovi - oba jsou rychlí, ale jezdí značně bezhlavě, v porovnání s Vettelem či Hamiltonem. Pochopitelně Alonso je výrazně lepší než Verstappen, co se hlavy týče. Ale prostě není TAK logický a konzistentní ohledně řešení situací s ostatními auty jako Vettel. Teď bylo super, že Verstappen neměl kolem sebe nikoho, takže závod proběhl hladce. A s vážně pěkným bodovým výsledkem. Tak doufám, že to po zbytek sezóny Max nějak radikálně nepodělá... Protože pokud bude na konci roku Ricciardo bojovat o 3. místo s VB a Max bude beznadějně 6., tak to s ním bude vypadat velmi bledě... Maxovi náleží respekt za to, že na startu nevyváděl kraviny a PERFEKTNĚ reagoval na situaci vlevo od něj... To je SUPER. Prostě používat hlavu ve skvělém autě = pěkné body, nepoužívat hlavu = konec v top týmech.