TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je pát 20.04.2018, 08:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: nabíjení autobaterie..
PříspěvekNapsal: stř 21.12.2011, 16:43 
Člen Týmu
Registrován: 01.11.2011
Příspěvky: 6
aczasa píše:
Tak k tomu nabíjení autobaterie....
....
2) Jediné co uniká a šumí a plynuje je vodík. Takže reálně nevznikne žádné výbušné prostředí, ani nic jiného, protože okamžitě se vzdušným kyslíkem dělá vodu. Žádné páry olova či vápníku se do atmosféry nedostávají. Riziko práce s mnoha nabíjenými akumulátory spočívá v nevětrané místnosti pouze v možnosti udušení se nedostatkem kyslíku.
....


Jen pro upřesnění: Vodík vzniklý při dobíjení (elektrolýze) se skutečně může slučovat s kyslíkem za vzniku vody. Jde o exotermní reakci známou jako "hoření", 2H2+O2 -> H2O. Právě proto je lepší větrat....
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 22.12.2011, 00:01 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 15.07.2010
Příspěvky: 343
Bydliště: Liberecko
V síti není obvykle přesné napětí 230 V, ale je povolena určitá tolerance jak do plusu tak do mínusu ... již si to nepamatuji přesně, ale jedná se myslím o 5% na obě strany (u nás třeba 238-240 V). Pokud nemá nabíječka elektroniku, která by upravovala dobíjecí napětí pomocí stabilizátoru napětí a bude tam jen trafo, tak výstupní napětí bude závislé na vstupním napětí a převodním poměru PRI:SEC. Záleží také na tom, zda-li se jedná o měkký či tvrdý zdroj :-) ... tzn. o kolik klesne napětí při jakém zatížení.


Čím je tedy vhodné dobíjet bezúdržové akumulátory?

_________________
Corolla Verso 2007 / 2,2 D-4D 100 kW
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 22.12.2011, 09:16 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 18.02.2010
Příspěvky: 664
Bydliště: Horní Slavkov
Tolerance napětí na NN je +-10%, tedy 207-253V. Při maximálních 253V bude dávat trafo, s převodem cca 16,42, nějakých 15,3V. Při -10% nebude dobíjení pomocí klasické trafo nabíječky prakticky fungovat :?

Proto je nejlepší používat elektronicky řízenou nabíječku se spínaným zdrojem, která bude držet výstupní napětí a hlídat dobíjecí proud. A je jedno, zda bude v síti + nebo -10%

_________________
Toyota Yaris Verso 1.3VVTi rv. 12/2000, Toyota Yaris 1.0VVTi rv. 11/2001
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 22.12.2011, 10:56 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 26.04.2008
Příspěvky: 1181
Bydliště: Chrudimsko - východní čechy
je pravda ža bezúdržbovou baterii musím nabíjet "speciální" nabíječkou? Jinou než na klasickou "údržbovou"? Včera jsem to slyšel, ale nějak se mi to nezdá... Dokážete odpovědět?

_________________
aktuálně E11 4E-FE LPG
Peugeot 307 SW 1.6 LPG
EX - corsa B 1.2 33kW :lol:
EX - Avensis 2.0 VVT-i
EX - corolla E10 4A-FE
Ex - favorit 135L LPG
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 27.12.2011, 15:21 
Člen Týmu
Registrován: 13.10.2008
Příspěvky: 69
Bydliště: Brno
Na gelovou by mela byt jina nabijecka, na bezudrzbovou staci obycejna.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.07.2012, 16:08 
Řidič
Registrován: 07.12.2010
Příspěvky: 193
Bydliště: Stupno
zdravim,jaka síla baterky je dostačující pro Avíka 2.0 VVTI??máte nějaký ověřený značky??

_________________
Toyota Avensis 2.0 VVTi kombi
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 19.01.2013, 20:21 
Člen Týmu
Registrován: 10.11.2012
Příspěvky: 12
Ahoj co se všechno vymaže po odpojení baterie ? Rádio je jasné, počítadlo kilometrů přežije taky, ty dvě zbívající počítadala ? A palubák ?
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 19.01.2013, 20:36 
Věčnej rejpal
Registrován: 07.05.2008
Příspěvky: 8214
Bydliště: Litomyšl
Pocitadlo celkovych km zustane, ale ECU ztratí dočasná data a bude znovu osahavat připojený HW a učit se.

_________________
Back in Czech.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 20.01.2013, 09:52 
Člen Týmu
Registrován: 10.11.2012
Příspěvky: 12
Díky za info, dojde k vymazání okamžitě ? Mám ještě jednu baterku co by jsem tam mohl připojit po vyndání stáré . Někde na forum jsem četl, že někdo si dělal světla pro denní svícení odpojil baterku po chvíly připojil a vše ok.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 20.01.2013, 10:07 
Věčnej rejpal
Registrován: 07.05.2008
Příspěvky: 8214
Bydliště: Litomyšl
Jo Jo. Chvilinku to vydrzi. Jsou tam kondiky...
Jinak ale já nabijim přímo v autě bez odpojení a nejlevnější nabijeckou...

_________________
Back in Czech.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 20.01.2013, 12:48 
Člen Týmu
Registrován: 10.11.2012
Příspěvky: 12
Přesně to by jsem chtěl, ale jestli to chvíly vydrží tak tam hodím druhou baterku zapojím a je to ... nechci smazat palubák hlavně jeho hodnoty...
Můžu teda požádat o info jak se to nabíjí v autě ? Kdyby jsem to někdy potřeboval, v manuálu se píše že při nabíjení baterie v autě se má odpojit kabel kostry ... což logicky vede ke smazání ECU.


Objednal jsem si zajímavou nabíječku, tak uvidíme jak si poradí s baterkou.
http://www.ctek.cz/product.php?id_product=39
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 17.02.2014, 19:04 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 13.02.2014
Příspěvky: 340
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: ned 02.11.2014, 21:29 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 15.03.2006
Příspěvky: 1846
pepa559 píše:
Na gelovou by mela byt jina nabijecka, na bezudrzbovou staci obycejna.

Jo? Tak zauvažuj - v autě nebo motorce ať tam dáš gelovou či olověnou beterii tak se bude nabíjet stejně - ten altík v autě přece je stále stejnej a tlačí stejně ať je tam baterka jaká chce a stejný je to i s nabíječkama. Nabíječka je vlastně taková domácí imitace nabíjení v autě :wink:

Jasný - chce to nabíječku s regulací proudu ne nějakou ludru která tu baterku uvaří když bude hodně vymlácená :lol:

_________________
MADE IN JAPAN - žádný sOpel ...
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015, 10:46 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 20.07.2012
Příspěvky: 156
Bydliště: Praha
Mohu tímto, Ctek MXS 5, nabíjet Auris TS 2015 tak, že to prostě přímo napojím na póly baterie? Specifikace tvrdí, že to ta nabíječka umožňuje.

http://www.ctek.com/pt/en/chargers/MXS%205.0

Obrázek

_________________
Obrázek
- ex Golf Variant IV
- ex BMW E46
- ex BMW E91
- Toyota Auris TS 1,6 Multidrive S Executive 2015
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015, 14:50 
Věčnej rejpal
Registrován: 07.05.2008
Příspěvky: 8214
Bydliště: Litomyšl
Kazda nabijecka to umoznuje......

_________________
Back in Czech.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz