TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je čtv 18.01.2018, 17:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Než použijete pojistné matice
PříspěvekNapsal: pon 17.12.2007, 21:49 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 08.04.2005
Příspěvky: 1384
Bydliště: České Budějovice
A je tu opět nepravidelné okénko opruzů a pakáren, tentokrát na téma pojistné matice.
Vloni jsem výhodně koupil značkové pojistné matice simbolz (díky wongu ;) ). Nejednalo se o žádný čínský shit.
Namontoval jsem je na kola, a vše bylo v pořádku... až do letošního podzimu, kdy jsem chtěl přezout kola. Zadní šla bez problémů dolů a přední ejhle, matice se utáhly a bylo po legraci. Všechny šly sundat trhákem a trubkou, až na pojistné. Klíč se čtyřmi tyčkami tento moment prostě neutáhl. Takže následovaly obvyklé procedury, které by asi zkusil každý. Následně jsem si půjčil profi pneumatický klíč na kola, odstředivý utahovák na kola a spoustu dalších neužitečných věcí. V servisu se zeptali na značku pojistného ořechu. Když slyšeli simbolz, tak jsem dostal radu - vzít rozbrus a rozřezat elektrony, vyjde to mnohem levněji než to nechat odvrtat, což je časově velmi náročné. Prý se to stává u hliníkových kol celkem často. Vzhledem k tomu, že matice je v elektronu utopena asi 20 mm, tak ji nelze nahřát, aniž by se nepoškodil elektron.
Jak to dopadlo se můžete podívat na následujících fotografiích.
Obrázek Obrázek Obrázek

Vrtání jednoho šteftu trvalo 4 hodiny s dvourychlostní vrtačkou se třemi průměry tvrzených vrtáků, které se musely každých 5 minut brousit.

_________________
Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 18.12.2007, 00:00 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 31.05.2007
Příspěvky: 648
Bydliště: In my car...
pojistný matice sem vymyslel následovně - veme se klasická matice na kolo ve prostřed jedný plochy se navaří svářečkou taková malá hrudka a v ořechu se pro ní vyřízne drážka... a kdyby se stalo to co tobě a zničil by si ořech koupíš novej za 60 Kč ... 8)

_________________
http://lizzzard.rajce.idnes.cz/

Autoskla za skvělé ceny,
montáže u vás,
bezplatné výměny...
www.autoskloroger.cz
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 18.12.2007, 06:55 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 15.03.2006
Příspěvky: 1846
Taky jsem musel násilím sundat bezpečnostní matky.Tak nějak je původní majitel auta stratil a mně auto prodal a tvrdil,že jsou v kufru.Ale jaksi jsem prolezl celý auto a nic.Až potom se teprve přiznal.No utopený jsem je mněl taky tak 2cm.Já je sundával tak,že jsem vzal matku,vypodložil ji uvnitř díry elektronu a vnitřek matky přivařil k bezp.matce.No a potom klasických klíčem na kola sundal.

_________________
MADE IN JAPAN - žádný sOpel ...
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 18.12.2007, 21:35 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 23.11.2007
Příspěvky: 262
Bydliště: Oleška Village
Já jsem měl přesně ty samý jako ombre, s tim že se mi je i se zničeným nástavcem podařilo sundat ještě v létě a rovnou jsem to zahodil. Našel jsem si adekvátní náhradu na původní šrouby a to je bezpečnostní zámek a od pewagu http://www.pewag.cz/cs/produkty/superlock/22.shtml jsou to sice taky tyčky , ale tvrzený. Stačí to utáhnou lehce né na krev, a tim že je to nasazený na šroubu to v nouzi lze odvrtat a zničit. V sadě jsou dva nástavce to když se jeden odporoučí a cena taky neni závratná.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 18.12.2007, 22:37 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 08.04.2005
Příspěvky: 1384
Bydliště: České Budějovice
2 lizzard: Koupit ořech je samozřejmě nejjednodušší řešení, jenže jich můžu koupit 10 a ani jeden takovýto moment neutáhne. DOkonce jsem si vyrobil jeden, kde byly zasazeny vyžíhané ložiskové jehly. Nepraskly, ale nepovolily, jen "vyžvejkly" obě matky.

2 Tonda: Aspoň, že to tak dopadlo. Zkoušel jsem něco podobného MIGem, ale nedrželo to, akorát to potom šlo ještě hůř odvrtat :-(.

2 olstrane: Jestli jsem to správně pochopil, tak se ten pewag "zamkne" k obyčejné matici? Pokud ano, a jde to relativně snadno odvrtat, tak to vypadá slibně.
Jinak, já jsem ty matky taky utahoval lehce, ale, což jsem se po sléze dozvěděl, hliníková kola na hnané nápavě někdy samy utáhnou matky až na krev.
PS: nenašel jsem cenu. KOlik to přibližně stojí?

_________________
Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 19.12.2007, 12:52 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 05.10.2006
Příspěvky: 521
Bydliště: U Jindřichova Hradce
doporučuju štefty před tím než tam nandáte něčím lehounce pomáznout, pak to alespoň nepřirezne

_________________
Toyota Corolla 1.3i 5dv hatchback r.v.92 55kw
http://www.medved-design.wz.cz/wordpress
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 19.12.2007, 21:37 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 23.11.2007
Příspěvky: 262
Bydliště: Oleška Village
Na přesno cenu se kouknu vyštrachám ceník. Myslim že to bylo kolem pětistovky. Jinak s tim odvrtáváním to neni jednoduchý, všechno je to tvrzený a tak to taky nějakou práci dá, to aby zloději neměli otevřený vrátka. System opravdu jednoduchý nasadí se to na původní matici nebo šroub a dotáhne. Celé se to do sebe stáhne a nepustí. Kdyř jsem kdysi míval ještě brouka, tak se mě ty šrouby spíš povolovaly než utahovaly vyměnil jsem hliníky za plecháče s chromovou poklicí a byl klid, ale na veteránovi to tak nějak nevadí mít tam plecháče.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 19.12.2007, 21:40 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 25.10.2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Praha
medved.design píše:
doporučuju štefty před tím než tam nandáte něčím lehounce pomáznout, pak to alespoň nepřirezne


Sice by se mazat neměli, ale tak někdy to je potřeba

_________________
Corolla E10 1.3 16V 3D 97
4E-FE 55Kw
Ronal 6Jx16 ET38
195/45 R16
Trocha úprav ještě nikomu neublížila :-D

http://database.mangacars.fr/data/media ... llae10.PNG
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: zámek šroubu a matic
PříspěvekNapsal: čtv 20.12.2007, 10:32 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 23.11.2007
Příspěvky: 262
Bydliště: Oleška Village
to:ombre cenu jsem zjistil maloobchod s DPH 548,- a dělá se to standartně ve velikostech 17,19 a 21 ostatní na zakázku.

_________________
Toyota Avensis Terra 2.0 VVT-i ´01
Land Cruiser FJ 40 na mě čeká v USA

ex-Toyota Corolla E10 4E-FE ´95
Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 27.07.2008, 17:02 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 28.07.2006
Příspěvky: 150
Bydliště: Dolní Kounice - kousek od Brna
fildis píše:
medved.design píše:
doporučuju štefty před tím než tam nandáte něčím lehounce pomáznout, pak to alespoň nepřirezne


Sice by se mazat neměli, ale tak někdy to je potřeba


Důvod proč by se to nemělo mazat?

_________________
TOYOTA CELICA 4g 2.0 GTi + BMW 325i Touring (2.5->170k + špéra->radost z jízdy dveřma napřed)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 27.07.2008, 18:15 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 15.03.2006
Příspěvky: 1846
scruupp píše:
fildis píše:
medved.design píše:
doporučuju štefty před tím než tam nandáte něčím lehounce pomáznout, pak to alespoň nepřirezne


Sice by se mazat neměli, ale tak někdy to je potřeba


Důvod proč by se to nemělo mazat?

Tak třeby kamošovi kvůli tomu uletělo kolo-matice se povolili a pak se šrouby střihly. Konkrétně na VAZ 21061-zadní levé kolo

_________________
MADE IN JAPAN - žádný sOpel ...
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 27.07.2008, 18:44 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 25.10.2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Praha
já přesnej důvod nevim, ale když sem chtěl mazat šrouby, nebo tak, tak mi bylo řečeno, že se to nemá.

_________________
Corolla E10 1.3 16V 3D 97
4E-FE 55Kw
Ronal 6Jx16 ET38
195/45 R16
Trocha úprav ještě nikomu neublížila :-D

http://database.mangacars.fr/data/media ... llae10.PNG
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 27.07.2008, 19:16 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 08.04.2005
Příspěvky: 1384
Bydliště: České Budějovice
Kvůli mazat/nemazat štěfty, se už strhla nejedna velká hádanice. Obecně platí, že by se štěfty měly mazat, a to pouze řídkým olejem, nikoliv vazelínou.

_________________
Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 27.07.2008, 19:54 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 01.07.2004
Příspěvky: 1036
No já vždyky máznu štefty grafitkou a nikdy jsem neměl problém s tím, že by se i po několika tisících povolily. Jestli to spíš kamarádovi nějakej "dobrák" nepovolil...
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 27.07.2008, 21:23 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 15.03.2006
Příspěvky: 1846
BRunner píše:
No já vždyky máznu štefty grafitkou a nikdy jsem neměl problém s tím, že by se i po několika tisících povolily. Jestli to spíš kamarádovi nějakej "dobrák" nepovolil...

A nebo tak :lol:

_________________
MADE IN JAPAN - žádný sOpel ...
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz