TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je sob 17.08.2019, 15:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 28.11.2015, 02:00 
Člen Týmu
Registrován: 28.11.2015
Příspěvky: 49
Zdravim vespolek. :D
mam 3 dotazy:

1. mate nekdo 2. generaci disky 15" (z Toyoty Avensis) se zapisem v TP?
Zajimalo by mne jestli to je v CR vyjimka a nebo mezitim uz bezna vec.

2. Ma nekdo v Priusu LPG + jednotku na E85, jakou spotrebu (provozni naklady na 1km). Ja posledne tankoval 51L LPG a spotreba mi vysla 5L takze to jsou provozni naklady 0.53Kc na 1km pri dojezdu ciste na LPG pres 1000km a k tomu pak dalsich x km z benzinove nadrze na E85 pri nakladech 0.83Kc/km kterou ale skoro nikdy nevyuziju...
Kombinace LPG/E85 naprosto bez problemu uz asi 4.rokem

3. Jak se Vam osvedcilo pro snizeni spotreby behem jizdy kdy neni treba zrychlovat, vyrazovat na NEUTRAL ? Nikde jsem se o tom nedocetl ale celkem se mi to osvedcilo....


Pro zajimavost:
Nekde psali uzivatele vozu TESLA ze pocitaji provozni naklady 0.60Kc/km pri dojezdu 300-400km.....

P.S. Priuse mam hlavne na kratke trasy a popojizdeni do prace, tedy jako 2.auto ..
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 28.11.2015, 09:57 
Řidič
Registrován: 19.05.2015
Příspěvky: 169
Bydliště: Karviná
1, Mám jen originální

2, To vypadá docela dobře. Ale přes 1000km na LPG? To máš slušně velkou nádrž:) Provozní náklady jsou sice malé, ale počítal jsi návratnost, když se nasčítá pořizovací cena, roční prohlídky, případná údržba LPG a desetiletá životnost nádrže?

3, Během jízdy nedávám neutrál nikdy. Zde trochu pochybuji o vhodnosti, protože při jízdě na neutrál se nemůže dobíjet baterie. Plachtění jde navíc dosáhnout plynovým pedálem, kdy mírným přidáním jde jet v režimu, kdy motor je vypnutý a el motor ani nedobíjí baterii ani nedodává elektřinu.

_________________
Prius II 2008
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 28.11.2015, 13:53 
Člen Týmu
Registrován: 28.11.2015
Příspěvky: 49
[quote="PetrPH"]1, Mám jen originální

2, Ale přes 1000km na LPG? To máš slušně velkou nádrž:)
Jo pres 1000km. Velikost mam myslim 55 nebo 58L nadrz a nechal jsem si "upravit" jistici ventil tak, aby se tam veslo trochu vic. Je fakt ze ne kazda LPG cerpacka ma dostatecny tlak aby naplnila nadrz uplne a kdyz je hodne teplo tak se tam taky vejde min...

Provozní náklady jsou sice malé, ale počítal jsi návratnost, když se nasčítá pořizovací cena, roční prohlídky, případná údržba LPG a desetiletá životnost nádrže?
No LPG prestavba mne vysla asi na 24tis. Prohlidky delam jednou za 2-3roky a stoji petikilo.. No a 10-leta zivotnost nadrze je myslim dost dlouha doba, do te doby snad prejdu na plne elektro. Predpokladam ze to uz davno budou baterky na bazi nanotechnologie, ktere se dobiji za 5 minut a budou mit dojezd 2000km na jedno nabiti a vazit budou 10kg :-))


3, Během jízdy nedávám neutrál nikdy. Zde trochu pochybuji o vhodnosti, protože při jízdě na neutrál se nemůže dobíjet baterie. Plachtění jde navíc dosáhnout plynovým pedálem, kdy mírným přidáním jde jet v režimu, kdy motor je vypnutý a el motor ani nedobíjí baterii ani nedodává elektřinu.
No jasne jenze pedal je prilis citlivy a aby se neaktivovala zadna sipka na displeji je to docela narocne sledovat. Nemam na mysli zadnou dlouhou jizdu jen obcas na neutral preradim, kdyz se dobiji baterka tak to zpomaluje coz pouzivam misto brzdy pokud to jde....
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 28.11.2015, 15:18 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 17.11.2015
Příspěvky: 74
1. Měl jsem Priusa NHW20 z USA, kolik jsem jich odtud viděl - všechny měli 15" ráfky.
2. :wink: Ted´ jezdím Priusem 2011 roku s LPG-zařízením. Má spotřebu 5,5l plynu + 1l benzinu na 100 km. Můžu jezdit se spotřebou 4,5l , ale nejsem důchodce )). Kolega v Polsku má Prius 2005r.v. na LPG, ten má spotřebu plynu příkladně 6,7 litrů. Spotřeba moc zaleží na nastavění řídicí jednotky LPG.
3. Jet na neutrálu je nebezpečně :shock: , na neutrálu není rekuperace. Auto i tak má moc malou spotřebu.

:idea: Mám ještě ideu o zařízení solárním panelem a o zvětšení kapacity hybridní baterky. Ale pokud ruky nedochází udělat takový experiment .)))

_________________
www.hybrid-servis.cz - diagnostika, oprava autoelektroniky, oprava a servis hybridů, půjčovna Priusů. (Praha)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 28.11.2015, 19:06 
Řidič
Registrován: 19.05.2015
Příspěvky: 169
Bydliště: Karviná
Takze dle tve porizovaci ceny se lpg vyplati, pekne. Byt kvuli uz tak tesnemu kufru do toho nepujdu, libi se mi to. Jen ta prohlidka co 2-3 roky mi prijde divna, alespon dle netu se revize LPG musi delat povinne kazdy rok. Jak to tedy je?

_________________
Prius II 2008
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 28.11.2015, 23:13 
Člen Týmu
Registrován: 28.11.2015
Příspěvky: 49
PetrPH píše:
Takze dle tve porizovaci ceny se lpg vyplati, pekne. Byt kvuli uz tak tesnemu kufru do toho nepujdu, libi se mi to. Jen ta prohlidka co 2-3 roky mi prijde divna, alespon dle netu se revize LPG musi delat povinne kazdy rok. Jak to tedy je?


1. v kufru jsem neprisel vubec ani o 1mm mista. Nadrz jsem dal misto rezervniho kola..
2. Jo priznam se tu rocni kontrolu LPG jsem zaspal .. proto tak dlouhy interval.. nicmene i tak 500,- rocne nebo ne az takovou roli nehraje....
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 28.11.2015, 23:16 
Člen Týmu
Registrován: 28.11.2015
Příspěvky: 49
Keksisce píše:
1. Měl jsem Priusa NHW20 z USA, kolik jsem jich odtud viděl - všechny měli 15" ráfky.
2. :wink: Ted´ jezdím Priusem 2011 roku s LPG-zařízením. Má spotřebu 5,5l plynu + 1l benzinu na 100 km. Můžu jezdit se spotřebou 4,5l , ale nejsem důchodce )). Kolega v Polsku má Prius 2005r.v. na LPG, ten má spotřebu plynu příkladně 6,7 litrů. Spotřeba moc zaleží na nastavění řídicí jednotky LPG.
3. Jet na neutrálu je nebezpečně :shock: , na neutrálu není rekuperace. Auto i tak má moc malou spotřebu.
:idea: Mám ještě ideu o zařízení solárním panelem a o zvětšení kapacity hybridní baterky. Ale pokud ruky nedochází udělat takový experiment .)))


1. Priznam se ze i ten zapis do TP byl docela harakiri.. nejdriv jsem musel sehnat potvrzeni o zapisu 15tek do stejneho auta z Rakouska.. a pak s tim papirem pozadoval po Toy CZ ze chci taky takovy potvrzeni pro cesky STK....

2. Jo pokud to nesetrim mam s LPG spotrebu taky pres 6L

3. na neutralu nejezdim porad prece, jen obcas kdyz vim ze potrebuju kousek plachtit a urcite nebudu potrebovat brzdit ani zpomalovat... .Je to pohodlnejsi a presnejsi nez pedalem hledat "nulovy bod"
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 28.11.2015, 23:18 
Člen Týmu
Registrován: 28.11.2015
Příspěvky: 49
Xyd píše:
Keksisce píše:
1. Měl jsem Priusa NHW20 z USA, kolik jsem jich odtud viděl - všechny měli 15" ráfky.
2. :wink: Ted´ jezdím Priusem 2011 roku s LPG-zařízením. Má spotřebu 5,5l plynu + 1l benzinu na 100 km. Můžu jezdit se spotřebou 4,5l , ale nejsem důchodce )). Kolega v Polsku má Prius 2005r.v. na LPG, ten má spotřebu plynu příkladně 6,7 litrů. Spotřeba moc zaleží na nastavění řídicí jednotky LPG.
3. Jet na neutrálu je nebezpečně :shock: , na neutrálu není rekuperace. Auto i tak má moc malou spotřebu.
:idea: Mám ještě ideu o zařízení solárním panelem a o zvětšení kapacity hybridní baterky. Ale pokud ruky nedochází udělat takový experiment .)))


1. Priznam se ze i ten zapis do TP byl docela harakiri.. nejdriv jsem musel sehnat potvrzeni o zapisu 15tek do stejneho auta z Rakouska.. a pak s tim papirem pozadoval po Toy CZ ze chci taky takovy potvrzeni pro cesky STK....

2. Jo pokud to nesetrim mam s LPG spotrebu taky pres 6L

3. na neutralu nejezdim porad prece, jen obcas kdyz vim ze potrebuju kousek plachtit a urcite nebudu potrebovat brzdit ani zpomalovat... .Je to pohodlnejsi a presnejsi nez pedalem hledat "nulovy bod"


4. solarni panel mne taky lakal ovsem udajne nejaka firma prodava solarni strechu na Priuse asi za 2500€ a mas jenom +30Wp coz mi prijde jako ekonomicky nesmysl.
Jakmile ale pujde sehnat za dobrou cenu solarni folie, tak o tom taky budu uvazovat..

5. zvetseni kapacity hybridni baterky az tak jednoduche neni.... nejjednodussi asi poridit nejaky kit jako engineer apod. Ja jsem si dokonce uz podobny menic DC-DC poridil ale clovek co mi to slibil nainstalovat.. to odklada uz 2. rok ze nema porad cas... napisu ti SZ treba neco vymyslime ok?
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 29.11.2015, 22:38 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 17.11.2015
Příspěvky: 74
Xyd píše:
4. solarni panel mne taky lakal ovsem udajne nejaka firma prodava solarni strechu na Priuse asi za 2500€ a mas jenom +30Wp coz mi prijde jako ekonomicky nesmysl.
Jakmile ale pujde sehnat za dobrou cenu solarni folie, tak o tom taky budu uvazovat..

5. zvetseni kapacity hybridni baterky az tak jednoduche neni.... nejjednodussi asi poridit nejaky kit jako engineer apod. Ja jsem si dokonce uz podobny menic DC-DC poridil ale clovek co mi to slibil nainstalovat.. to odklada uz 2. rok ze nema porad cas... napisu ti SZ treba neco vymyslime ok?


Vždy mám rád spolupraci!
4) Ohledně solárního panelu - našel jsem panely skoro na celou střechu s maximálním výkonem 180Wp. Na celou střechu to stane kolem 400 EUR. Chci je zapojit do hybridní baterky a k tomu účelu je třeba rozpracovat 1)měnič napětí + 2)nabíječku + 3)diagnostiku na hybridní baterku.
5) Je to pro mě snadno, je třeba jenom čas, kabely, ještě jedna hybridní baterka a motivace pro zrychlení tohoto procesu (já si myslím, že když to dělat spolu, tak se to značně urychlí)- experimentalní vozidlo mám )).
6) Když spojit 4) a 5) v jedněm autě, tak vyjde Plug-In s nabíjením od slunce.

_________________
www.hybrid-servis.cz - diagnostika, oprava autoelektroniky, oprava a servis hybridů, půjčovna Priusů. (Praha)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 30.11.2015, 01:14 
Člen Týmu
Registrován: 28.11.2015
Příspěvky: 49
Vždy mám rád spolupraci!
4) Ohledně solárního panelu - našel jsem panely skoro na celou střechu s maximálním výkonem 180Wp. Na celou střechu to stane kolem 400 EUR.

Strecha ale prece neni rovna, jak tam na ni chces dat rovne FVE panely? Jaky konkretni typ panelu si mel na mysli
Chci je zapojit do hybridní baterky a k tomu účelu je třeba rozpracovat 1)měnič napětí + 2)nabíječku + 3)diagnostiku na hybridní baterku.
5) Je to pro mě snadno, je třeba jenom čas, kabely, ještě jedna hybridní baterka a motivace pro zrychlení tohoto procesu (já si myslím, že když to dělat spolu, tak se to značně urychlí)- experimentalní vozidlo mám )).

Pokud bych zvetsoval kapacitu tak jedine s LiFePo, ma to pouze vyhody..
6) Když spojit 4) a 5) v jedněm autě, tak vyjde Plug-In s nabíjením od slunce.
Bavime se oba o tom samem a sice upravu klasickeho Priuse II na Plugin-Hybrid (ok plus solarni strecha ale od ni si zvyseni dojezdu moc neslibuj mozna tak 1-2km) ?
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 30.11.2015, 21:33 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 17.11.2015
Příspěvky: 74
Xyd píše:
Strecha ale prece neni rovna, jak tam na ni chces dat rovne FVE panely? Jaky konkretni typ panelu si mel na mysli

existují flexibilní panely nebo jako folie (folie je dosud drahá)
Citace:
Pokud bych zvetsoval kapacitu tak jedine s LiFePo, ma to pouze vyhody..

je tam systém hodně složitější, než si mysliš. Podle mého názoru, občas použití hybridní baterky dvojté kapacity úspora muže byt vice než 1l na 100 km.
Citace:
Bavime se oba o tom samem a sice upravu klasickeho Priuse II na Plugin-Hybrid (ok plus solarni strecha ale od ni si zvyseni dojezdu moc neslibuj mozna tak 1-2km) ?

ale baterky po prostoje vždy budou nabitý a občas jízdy od střechy je možně dostávat každou hodinu průměrně 60-70 Wh energie. Aby to dozvědět přesněji, je třeba ten systém zkusit na autě. Mám k tomu hodně otazek.

_________________
www.hybrid-servis.cz - diagnostika, oprava autoelektroniky, oprava a servis hybridů, půjčovna Priusů. (Praha)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: prestavba na Plugin-hybrid
PříspěvekNapsal: úte 01.12.2015, 10:48 
Člen Týmu
Registrován: 28.11.2015
Příspěvky: 49
Keksisce píše:
Xyd píše:
Strecha ale prece neni rovna, jak tam na ni chces dat rovne FVE panely? Jaky konkretni typ panelu si mel na mysli
]
Pokud bych zvetsoval kapacitu tak jedine s LiFePo, ma to pouze vyhody..

je tam systém hodně složitější, než si mysliš. Podle mého názoru, občas použití hybridní baterky dvojté kapacity úspora muže byt vice než 1l na 100 km.
Citace:
Neni slozitejsi, DC-DC menic (hotovy), LifePo+BMS. Oprav mne pokud se mylim: Hybridni baterie orig. NiMH ma kapacitu 1.3kWh je tezka jak prase a vybije se pouze na 40% a nabije max. na 60% kvuli zivotnosti, tzn. z celkove kapacity nevyuzijes skoro nic. Dale ti druhy kus zabere skoro cely kufr a ujedes na ni elektricky max. dalsi 2-3km. U Lifepo z ji muzes naprosto bez problemu vybit ze 100% na 20%. Mym cilem je ujet elektricky alespon 40km tzn. bez LifePo se neobejdes. Princip je takovy jako u systemu engineer kde pres DC-DC menic neustale dobijis z LifePo tu orig. NiMh vykonem treba 3-6kW. lJa mam v aute uz dokonce pripravu natazene kabely. Mym cilem je mit Plugin-Hybrid ktery si dobiju v garazi ze zasuvky ovsem za polovicni cenu nez "orig. Plugin hybrid. Toto je neco co je uz komercne hromadou firem odzkousene

Bavime se oba o tom samem a sice upravu klasickeho Priuse II na Plugin-Hybrid (ok plus solarni strecha ale od ni si zvyseni dojezdu moc neslibuj mozna tak 1-2km) ?

ale baterky po prostoje vždy budou nabitý a občas jízdy od střechy je možně dostávat každou hodinu průměrně 60-70 Wh energie. Aby to dozvědět přesněji, je třeba ten systém zkusit na autě. Mám k tomu hodně otazek.

jo zavolame si tedy to bude nejlepsi
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: prestavba na Plugin-hybrid
PříspěvekNapsal: úte 01.12.2015, 13:48 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 17.11.2015
Příspěvky: 74
Xyd píše:
...Princip je takovy jako u systemu engineer kde pres DC-DC menic neustale dobijis z LifePo tu orig. NiMh vykonem treba 3-6kW.i...

Když hybridní baterka bude vždy nabitá, auto nebude užívat rekuperaci, i motor bude nepřetržitě fungovat - v takovém případě spotřeba muže jenom se zvětšit.
Jestliže řídící jednotka vidí minimální odchylky v provozu baterky, rázem využití baterky znemožňuje.

V každém případě s novým zařízením auto musí fungovat jako předem a žádná řídící jednotka nemusí vědět o tom zařízení. - Já chcí rozpracovat právě takové zařizení.

_________________
www.hybrid-servis.cz - diagnostika, oprava autoelektroniky, oprava a servis hybridů, půjčovna Priusů. (Praha)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: prestavba na Plugin-hybrid
PříspěvekNapsal: úte 01.12.2015, 21:09 
Člen Týmu
Registrován: 28.11.2015
Příspěvky: 49
Keksisce píše:
Xyd píše:
...Princip je takovy jako u systemu engineer kde pres DC-DC menic neustale dobijis z LifePo tu orig. NiMh vykonem treba 3-6kW.i...

Když hybridní baterka bude vždy nabitá, auto nebude užívat rekuperaci, i motor bude nepřetržitě fungovat - v takovém případě spotřeba muže jenom se zvětšit.
Jestliže řídící jednotka vidí minimální odchylky v provozu baterky, rázem využití baterky znemožňuje.
V každém případě s novým zařízením auto musí fungovat jako předem a žádná řídící jednotka nemusí vědět o tom zařízení. - Já chcí rozpracovat právě takové zařizení.


Ale neee. jasne ze se spotreba snizi vzdyt to je overena vyzkousena vec.. jasne ze nebude baterka nabita porad na 100% (ve skutecnosti dovoli ridici jednotka pouze max. 60%) tak to bude treba o jeden dilek min... to vystupni napeti se da bez problemu na DC-DC menici nastavit....
Spotreba se nezmeni ale snizi... najdes to i na spritmonitor.de je tam myslim par lidi co maji pridavnou sadu takovouhle....
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 13.02.2018, 22:20 
Člen Týmu
Registrován: 13.02.2018
Příspěvky: 24
Zdravím Vás Priusáci.
Koupil jsem ženě P II. Rád bych ho při přihlašování na Čr doklady dal na kola 15". (Jsem milovník malých kol s vysokou pryží). Bude někdo z Vás té dobroty a pošle mi scen stránky TP s technickými daty kde je máte už zapsané?
Když nebudete chtít tu kopii tady zveřejnit, pošlete mi to prosím na pracovní email info@autopetricek.cz
Moc diky za pomoc. :D Leo
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz