TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je úte 16.10.2018, 23:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017, 10:36 
Věčnej rejpal
Registrován: 14.02.2015
Příspěvky: 1803
Mne na rollke urvali jeden štyft hneď pri prvej výmene pneu, auto som kupoval nové a gumy som menil hádam po týždni vozenia. Mechanik v pneuservise tvrdil že isto bola vada materiálu - čo iné sa dalo čakať, že. Kúpil som pár nových štyftov a šiel do toyoty zistiť uťahovací moment. Ten je na moju rollku 103Nm. Mechanik krútil hlavou že bežne doťahuje tuším 150 a že či ich už robia z blata či kieho.

_________________
Corolla 2013 1.6 Valvematic, manuál (Ø6,6l/100km)
Corolla 2015 1.6 MultidriveS - CVT automat (Ø7,2l/100km)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017, 11:31 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 11.07.2013
Příspěvky: 18
Bydliště: Pardubice
Jak napsal Kocur je to o utahovacím momentu.
U toyot jsou utahovací momenty nižší než u jiných
aut. Proto když nastoupí dementi s utahovací pistolý
je to konec,pracovat jen s momentovým klíčem.
U corolly E12 jsem ukroutil šteft při první výměně
kol,po zakoupení momentového klíče pohoda.
Příklad Corolla E12 utah.moment 90Nm
Corolla E18 utah.moment 103Nm
Ford Focus utah.moment 110Nm

_________________
Corolla 1,6 Valvematic 6MT 2017
Active Trend+, hnědá metalíza
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017, 17:35 
Člen Týmu
Registrován: 14.11.2010
Příspěvky: 25
Bydliště: Praha
Aha, tak kamarádi zlatí... Moc děkuiji všem, co se zapojili do diskuse. Novinky jsou následující. Dnes se mi ozval jako bývalý majitel, kterému jsem napsal, co se stalo. Dušoval se, že kola měnil osobně v květnu t.r. a že je utáhl správně, říkal nějaké číslo (utahovací moment), přiznám se, že jedním uchem tam a jedním ven, bylo to v autě, neměl jsem si to jak zapsat. Dozvěděl jsem se ale, že to není na matky, ale na šrouby. Dále, dnes jsem jel okolo toho servisu, Corolla na dvoře, brána otevřená, nikde nikdo, tak jsem tam zajel a kouknul se na to. Kola nastrojený, na jednom chyběly tři šrouby, na druhým jeden, pahejly koukaly do liťáku tak 1 cm pod okraj, povrch lomu čistý, takže žádná shnilotina. Víc jsem neviděl. Ale podle lomu bych si tak laicky tipnul, že normálně ulomený při povolování.

Zaujaly mne poslední příspěvky, kde chlapci píšete o utržených šteftech na novém voze. Zatím se mi zdá, že to bude ono. Nejspíš to v tom servise urvali a dost možná, že i ten předchozí majitel to při výměnně kol v květnu přetáhl. Možná v tom servise na to šli s nějakým tím pneumatickým klíčem, rázovým myslím, že se tomu říká nebo co a jak na to šli zhurta, tak to prostě urvali. Takže je možné, že se to tak sešlo. Disky jsou prý správné, protože jsou tam prý zrovna ty původní originály, takže že by byl špatný disk nebo chybějící podložka, asi ne.

Teď teda hlavně, aby se ty štefty daly dostat ven z náboje, na ty plecháče jsou tam šrouby zvlášť, pač jsou prý kratší, páč plecháč je tenčí. Takže bych ani nemusel narychlo shánět nový štefty. Jestli to nepůjde? Tak nový náboj.

_________________
Kristoff
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 01.01.2018, 18:53 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 20.01.2008
Příspěvky: 2244
Bydliště: Brno
Určitě to půjde ven, je to je otázka nářadí. Někteří mechanici to rádi dělají venku pod lisem, samozřejmě rozeberou celý náboj a dost možná i načnou ložisko kola + si to nechají zaplatit. Jiní to zvládnou na autě se stahovákem.

Já v nouzi použil stahovák na kulový čepy:
Obrázek

Samotné štefty jsou otázka pár kč:

https://mlparts.cz/autodily/toyota/coro ... Id=1673578
https://mlparts.cz/autodily/toyota/coro ... Id=1673582

_________________
Holomek!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 01.01.2018, 20:43 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 22.07.2004
Příspěvky: 7663
Bydliště: Praha, Teplice
Ven to musí jít jakýmkoliv jednoruchým stahovákem. Horší je tam pak dostat nové, asi se kvůli jejich délce musí náboje demontovat. Taky jen pár šroubků a jednoduchá operace.
Jak píše Gramo, podíval bych se na průměr středové díry. To se dost podceňuje.
Jeden faktor jsou taky štefty namazané vazelínou. To se obecně nesmí. Měly by být vlastně mírně orezlé, čímž lépe drží matku zašroubovanou. Je tam totiž jemný závit (M12x1.5) a tak při vetším dotažení může dojít k velkému osovému namáhání. Ten utahovací moment je totiž určen pro suché štefty a pro namazané by se musel ještě redukovat.
Mé zkušenost s většinou pneuservisů jsou takové, že to utahují jak hovada. Šup, šup a je to. Ani jsem to třeba pak na zimu nemohl povolit dlouhým klíčem - skákal jsem na tom jak debil. Co bych si počal třeba při defektu na dálnici, fakt nevím.
Jestli pořád cosi melou o šroubech, tak tam buď máš náboje z jiného typu auta, nebo ten servis okamžitě opusť, i kdybys měl táhnout zadek bez kol za sebou :mrgreen:

_________________
LB hyaku ichi 百一 4E-FE 1332/65kW modrá o->
HB 4E-FE 1332/55kW červená o+
VAZ 2103 1500/49kW bílá
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018, 01:34 
Člen Týmu
Registrován: 14.11.2010
Příspěvky: 25
Bydliště: Praha
Utahovací moment... Měl jsem už několik aut počínaje Renauldem 16kou, přes Žigulík 2105, Camry 1987 (tady začala moje Toyota éra), Corolla, Avensis, Avensis, Avensis, Avensis, RAV4... Párkrát už jsem musel i kolo přehazovat, když jsem píchnul a tak. Vždycky jsem to vytočil ručně (nožně) klíčem pákou nebo křížákem a utáhl taky nohou tak, že jsem na to šlápnul... Utahovací moment - šlápnutí pravou nohou při 125 kg živé váhy... NIkdy jsem neměl žádnej problém, ani povolený matky, ani přetažený. A pak se vyskytnou dva týpci, jeden to utáhne s utahovacím momentem xy, druhej to povolí s nějakým pneumatickým nebo elektrickým bazmekem a jsou z toho čtyři!!! ukroucený šrouby nebo štefty??? Kdyby jeden, kdyby dva, ale čtyři? No to by se člověk po... Víte co... A nejlepší na tom je, že jsem si původně říkal, přehodím to sám, je to šestnáct matek, čtyři kola, no jo a pak si povídám, ať to dá mladej do servísu, hoděj to na zvedák, budou to mít šup šup, za pár stovek, kola odborně zkontrolují, dofouknou, já se neušpiním... Příště si na ten klíč fakt raději šlápnu sám.
Za chvilku se na to jdu podívat, na to nadělení, tak na vlastní oka uvidím, jestli je to na matky nebo na šrouby (správně by to mělo být na matky, že jo) a co se tam vlastně stalo. Vytahovák je dobrej, ještě doufám, že už do tho něco stříkli, aby se to líp uvolnilo, nebo možná se to nemá, uvidím, hlavně, abych rychle sehnal ty správný štefty... Když budou chtít ten náboj sundat a udělat to na stole, tak radši jo, aby to nevytloukali palicí na autě, ještě by jim při tom ten náboj prasknul nebo něco. Tak mi držte palce. Díky.

_________________
Kristoff
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018, 06:45 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 05.09.2007
Příspěvky: 6230
Bydliště: Rožmitov
ohledne toho utahovani, ja teda kola utahuju normalnim klicem a driv jsem to rval i dost na silu a taky se nikdy nic nestalo. neverim, ze by to bylo tim. spis bych si privsadil na gramovu poznamku...

_________________
at180 coupe - jinba ittai ae101 si - wabi sabi mx3 v6 - kando
Obrázek
http://biscuit.format.com/
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018, 10:10 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 25.09.2008
Příspěvky: 1695
Bydliště: Praha | Rýmařovsko
Jestli na tom byly originál kola, tak tam ty středící kroužky nechyběly. S 20 a více let starými štefty jsem nikdy problém neměl a taky jsem to utahoval a povoloval všelijak. Je to smutný a nechápu, jak zrovna tady můžou šetřit na materiálu, když to drží kola, je to i z hlediska bezpečnosti docela důležitý díl.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018, 10:22 
Věčnej rejpal
Registrován: 14.02.2015
Příspěvky: 1803
Presne tak. Ako vravím - mne urvali jeden pri prvej výmene. Nieže pri 20 ročnom aute. Tu sa tlačí do popredia otázka, ako na tom budú tie šruby po takých 10-15 rokoch. Aby sa neurvali počas jazdy v nejakej ostrejšej zákrute na nerovnostiach.

_________________
Corolla 2013 1.6 Valvematic, manuál (Ø6,6l/100km)
Corolla 2015 1.6 MultidriveS - CVT automat (Ø7,2l/100km)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018, 18:36 
Navigátor
Registrován: 14.01.2015
Příspěvky: 110
Ahoj,
mně se podařilo urvat dva štefty u nového auta hned při první výměně kol. Důvod byl jednoduchý - u předešlé Rolky jsem měl na letních i zimních kolech ocelové disky, kde to můžete díky kuželovitému tvaru matic utahovat na sílu. To však neplatí u alu kol, kde jsou matice ploché, což jsem nevěděl a dle zvyku z ocelových kol jsem utahoval a utahoval, až jsem ukroutil nejdřív první šteft a pak druhý...
Jelikož jsem nevěděl, v čem je problém, tak jsem toho radši nechal a zajel jsem do autorizovaného servisu, kde mi vysvětlili, oč jde a štefty mi vyměnili (čistě štefty, nic dalšího). Stálo mě to cca 1.100 Kč - bral jsem to jako daň za blbost...
Prostě u alu kol je potřeba dodržet utahovací moment, což je u Toyoty 103 Nm. Takže jsem si pořídil momentový klíč a při dodržení utahovacího momentu už je výměna kol bez problémů.

_________________
Toyota Auris TS 1.4 D-4D r.2014
Toyota Corolla Wagon 1.6 r.1998 (ex)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 02.01.2018, 21:28 
Člen Týmu
Registrován: 14.11.2010
Příspěvky: 25
Bydliště: Praha
gramo píše:
Jestli na tom byly originál kola, tak tam ty středící kroužky nechyběly. S 20 a více let starými štefty jsem nikdy problém neměl a taky jsem to utahoval a povoloval všelijak. Je to smutný a nechápu, jak zrovna tady můžou šetřit na materiálu, když to drží kola, je to i z hlediska bezpečnosti docela důležitý díl.

Aha, takže to znamená, že ty středové kroužky mají být i na origo alu kolech? Tak to nechám zkontrolovat, protože se tedy mohlo stát, že je někdo při opakovaných výměnách prostě vynechal...

_________________
Kristoff
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018, 09:38 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 25.09.2008
Příspěvky: 1695
Bydliště: Praha | Rýmařovsko
Předpokládám, že originál kola by měly sedět přesně na náboj, tedy bez kroužků.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018, 21:40 
Člen Týmu
Registrován: 14.11.2010
Příspěvky: 25
Bydliště: Praha
Takže, kamarádi. Ještě jednou díky za rady a podporu. Poslední (tj. aktuální) info je následující. Auto je z opravny doma. Po dohodě, že štefty v servisu zkontrolují, nakonec zkontrolovali a vyměnili 12 šteftů. Prý to konzultovali s kamarády z Toyoty (asi z autorizovaného servisu) a prý se ty štefty dost často trhají, že to tam mají na denním pořádku a že to hnije, že jsou prý špatné... Hm... Tak nevím... Šteft je šroub jako prase, kolik to má v průměru? V jakém prostředí by musel ten šroub být, aby takhle "uhnil". Navíc někteří z vás tady napsali, že jim byly utrženy štefty na novém autě, takže asi nemohly být uhnilé... No nic, to jsou řečnické otázky. V podstatě je problém vyřešen, od teď už to budu dávat do servisu, se kterým mám zkušenosti a ke kterému mám důvěru, pokud to nebude nějaká neodkladná záležitost jako toto a doufám, že se mi podaří vyhnout se katastrofám ... Ale mám takové tušení, že se tu teď budu objevovat s nejapnými dotazy častěji, je to po dlouhé době moje další starší ojetina...

_________________
Kristoff
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018, 22:41 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 05.09.2007
Příspěvky: 6230
Bydliště: Rožmitov
je to vec vymenitelna, tudiz ti prece nic nebrani tam dat nejakou kvalitnejsi druhovyrobu. neverim, ze neexistuje varianta, ktera by mela drivejsi vlastnosti.

_________________
at180 coupe - jinba ittai ae101 si - wabi sabi mx3 v6 - kando
Obrázek
http://biscuit.format.com/
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 03.01.2018, 23:51 
Člen Týmu
Registrován: 14.11.2010
Příspěvky: 25
Bydliště: Praha
biscuit píše:
je to vec vymenitelna, tudiz ti prece nic nebrani tam dat nejakou kvalitnejsi druhovyrobu. neverim, ze neexistuje varianta, ktera by mela drivejsi vlastnosti.

Ano, to je pravda, ale jednak je otázka, jestli ta informace ze servisu je pravdivá nebo ne, jednak je otázka, jak najdu / poznám kvalitnější výrobek?
Nikdo v odpovědích na můj dotaz nenapsal "jo, štefty, co dává Toyota do Coroll, jsou bláto, pořiď si raději tuhle značku". A v servisu mi taky nic takovýho neporadili...

_________________
Kristoff
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz