TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je pon 22.07.2019, 14:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2233 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 149  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: stř 15.05.2019, 19:23 
Člen Týmu
Registrován: 15.05.2019
Příspěvky: 4
Nevíte náhodou, zda má 2.0 L TS hybrid filt pevných částic? Rovněž jest-li malá (klasická, která je i v ostatních autech) baterka má "inteligentní dobíjení", který jí bohužel ničí.
- Viz. https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Děkuji

_________________
Toyota Avensis 1,6 VVTi 2001
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019, 07:25 
Člen Týmu
Registrován: 16.05.2019
Příspěvky: 2
Pluto píše:
Nevíte náhodou, zda má 2.0 L TS hybrid filt pevných částic? Rovněž jest-li malá (klasická, která je i v ostatních autech) baterka má "inteligentní dobíjení", který jí bohužel ničí.
- Viz. https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Děkuji


Při předváděcích jízdách na Autoshow Praha mi pán tvrdil, že si auto /2.0/ minulý den prohlíželi na zvedáku a filtr pevných částic tam je.
Sám jsem se zajímal jestli má Corolla tepelný výměník na výfuku jako Prius, to bohužel zatím nikdo nevěděl.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019, 08:28 
Řidič
Registrován: 28.03.2019
Příspěvky: 158
Luke_Luke píše:
papi píše:

Trochu mě sice mrzí, že tam není u SD možnost motoru 2litru, ale zase na druhou stranu vím, že už bych stejně za to ty peníze navíc nedal. Že tam dali dle někoho horší baterku, ta neznamená, že je horší, ale je to třeba sázka na jistotu oproti novým, ale těžko říct, asi je pořád plně dostačující.


Tady jsme si pravdepodobne trosicku nerozumeli, ja nenapsal horsi, ja napsal baterii s mensi kapacitou. To, jestli je pro dany ucel horsi technologie NiMH nebo Liion by bylo na velmi dlouhe argumentacni vypraveni a vyzaduje to nejakou znalost a zkusenost(ja teda v tomto oboru mam zkusenost 20let, ale o technologii jako takovou tady neslo).
Slo o to, ze 1,8 maji 3,6Ah a 2,0 maji 6,5Ah a to je fakt, to neni neci nazor, to je proste udaj z technicke dokumentace. Pri prepocteni na Wh by ten rozdil ve vyuzitelne energii byl jeste vyssi, protoze 1,8 ma nizsi napeti baterie nez 2,0. Takze neplest jabka s hruskama, baterie v 1,8 ma proste mensi kapacitu, tedy urcite je mensi dojezd ciste na EV, pripadne kratsi dobu muze spolupracovat motorgenerator se spalovacim motorem soucasne, nez se zacne vyuzivat spalovaci motor pro dobijeni baterie.


Díky za vysvětlení, asi to bude z důvodu ceny, žet tam dali menší, těžko říct. Ale dojezd čistě na elektřinu je myslím ve všech verzích o ničem, jestli jeden ujede 2km a druhý 3 km, tak je to stejně k pousmání :).

Moc proto nechápu, proč to tam tlačítko jezdit čistě na elktřinu je, když si po cca 2km vymlátím baterku. Leda někde tam, kde si nesmí jezdit auta s výfukem někde vy garážích nebo tak, jinak mě moc reálné využití nenapadá.

_________________
Ford Mondeo MK3 92KW benzín
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019, 09:37 
Člen Týmu
Registrován: 11.03.2019
Příspěvky: 58
no po tydnu jezdeni s 2.0 jsem to tlacitko tak nejak zacal ignorovat. pokud mam stavu v baterce a popojizdim (treba v podzemnich garazich), tak to stejne na baterku jede a pri opatrne praci s plynovym pedalem spalovaci motor mlci. Nad cca 30 km/hod (venku, ne v garazi pochopitelne) EV mod stejne vypadne. ale to neznamena, ze to na elektriku nejede dal.
ale zkusim tomu EV tlacitku nekdy jeste dat sanci
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019, 10:20 
Manager Týmu
Registrován: 24.05.2017
Příspěvky: 442
tak já bez použití tlačítka EV nyní dávám čistě na elektřinu popojíždění i rychlostí 60-70 km/hod, samozřejmě když jsem v autě sám, mám lehkou nohu, je to rovina a nemám zaplou klimatizaci :-). Nicméně co je změna je to, že EV se spíná daleko častěji i při rychlostech vyšších jak těch cca 70 km/h, klidně rychlostí 100km/h jednu po rovině čistě na EV. Tlačítko EV já použiji jen když chci např. přeparkovat auto a nechci aby se zbytečně nastartoval studený motor. K té ozázce na filtr pevných částic, v návodu se něco o GPF píše, je tam však napsáno "je-li vůz vybaven". Z dostupných informací jsem je-li vybaven však nevyčetl. Určitě dotaz na servis to zodpoví. Pokud se to veme podle normy Euro 6d, kterou nové Corolly splňují tak by měli GPF již mít. Každopádně filtr pevných částic u atm. benzínu z dostupných info není takový "problém" jako u nafty.

_________________
Toyota Corolla TS Hybrid 2.0 Selection
Toyota Yaris HSD Style 2015
Toyota Auris TS HSD Executive TSS 2016 ( ex )
Toyota Corolla 1,4 WG ( ex )
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019, 12:46 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 15.10.2008
Příspěvky: 3932
Bydliště: Ostrava pi*o!!!
S tim filtrem pevnych castic u atmo mne to docela prekvapilo, Kia napriklad ma u vsech benzinu u GPF, trivalce, ctyrvalce i u ostre 1.6, ale vsechno jsou to turbomotory, nevedel jsem, ze uz jsme se dostali az tam, ze to musi mit i atmo.

EV presne jak rikas bych chtel, kdyz vyparkovavam rano z garaze, mam nad garazi primo loznici, kde rano spi junior, kdyz odjizdim do prace a luxus odjet potichu bych uvital.
Nicmene pri testovaci jizde jsem to chtel vyzkouset a u 1,8 se mi to povedlo, u 2,0 se mi to nepovedlo ani na miste, proste mi ho nedovolil aktivovat a nastartoval motor na volnobeh, ikdyz mel v baterkach vice nez polovinu, tak nevim. Takhle nejsem v hybridech zkuseny, abych presne vedel, jestli za jine konstalace by to slo, ale z meho pohledu prijezd domu do obytne zony a ranni odjezd, nez najedu na silnici 1. nebo 2. tridy, tak presne na to bych to vyuzil.
Nebo kdyz vyndavam ze sve uzke garaze motorku, nebo kolo, tak bych uvital vyparkovani na elektriku :)

_________________
LOGA TKCZ 2016
NÁVOD NA LEPENÍ TKCZ LOGA

ex Tigra 1,4 16V - 90k + PowerBox
Auris 1,6 dual VVT-i 125k Exclusive

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019, 13:04 
Věčnej rejpal
Registrován: 14.02.2015
Příspěvky: 2219
To som si tak práve spomenul ako sme boli raz na dovči v HR a každé ráno tam sused každé ráno o 5:00 roztúroval ukašlaný zavýjajúci prastarý skúter zaparkovaný rovno pod naším oknom. To som furt vyskočil z postele ako za vojny pri poplachu.

_________________
Corolla 2013 1.6 Valvematic, manuál (Ø6,6l/100km)
Corolla 2015 1.6 MultidriveS - CVT automat (Ø7,2l/100km)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019, 13:04 
Řidič
Registrován: 28.03.2019
Příspěvky: 158
jízda na elektřinu jde aktivovat jen při určitém stavu baterie, alespon sem to někde dočetl, myslím, že tam psali, že musí být myslím víceméně nabitá minimálně na 80%.

_________________
Ford Mondeo MK3 92KW benzín
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019, 13:21 
Manager Týmu
Registrován: 24.05.2017
Příspěvky: 442
pro EV mód rozhoduje několik proměných : samozřejmě je to množství kapacity energie v baterii, okolní teplota, teplota motoru a hodně také zapnutá ventilace, topení či klimatizace. Mne se dnes ráno i když bylo cca 6 st, stalo, že jsem vyjel cca 20 m od domu jen na EV, jakmile však zapnu ventilátor tak motor prostě naskočí okamžitě a vypne dokud se trochu nezahřeje. Dokonce když to porovnám s aurisem 1,8 tak se ráno motor vypíná klidně již po necelém 1 km, rovinka rychlost cca 50 - 60 km/hod, toto se mne dříve nestávalo. Tedy záměrně ráno zapínám ventilaci by se motor co nejrychleji dostal na provozní teplotu a zbytečně se ještě nechladil čistou jízdou na baterku. Pokud chci ráno vyjet čistě na EV tak to na to chce myslet večer když přijedu domu a vše povypínat a mít alespoň 4 čárky :-), těch 80 % co se píše výše není dle mne pravda, stačí méně.

_________________
Toyota Corolla TS Hybrid 2.0 Selection
Toyota Yaris HSD Style 2015
Toyota Auris TS HSD Executive TSS 2016 ( ex )
Toyota Corolla 1,4 WG ( ex )
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019, 16:08 
Člen Týmu
Registrován: 18.01.2019
Příspěvky: 28
Luke_Luke píše:
S tim filtrem pevnych castic u atmo mne to docela prekvapilo, Kia napriklad ma u vsech benzinu u GPF, trivalce, ctyrvalce i u ostre 1.6, ale vsechno jsou to turbomotory, nevedel jsem, ze uz jsme se dostali az tam, ze to musi mit i atmo.




Proč by to mělo být překvapivé u atmo? Turbo ty mikrosaze nevytváří, vytváří je přímý vstřik. Obecně čím vyšší tlak, tím menší saze. Takže benzínová atmosféra s přímým vstřikem je tvoří, starší turbo benzín s nepřímým nikoliv (nebo zanedbatelně). (Starší ropák, např. klasická 1.9 Tdi tvoří větší saze, které se údajně dají časem vykašlat, nové CR s násobným vstřikovacím tlakem jemně rozprašuje palivo a saze jsou tak jemné, že údajně mohou pronikat přes plicní sklípky do krevního oběhu, proto filtr pevných částic. A podobně přímovstřikový benzín, lhostejno jestli s turbem nebo bez)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019, 18:54 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 08.10.2008
Příspěvky: 1390
Nevim, jak tyhle novy hybridy, ale myslim, ze to bude stejny jako starsi. Kazdy "nastartovani" je bez motoru a mate cca 5 sekund na to zapnout EV mod a vypnout topeni do OFFu. Pak to pojede na elektriku hned po startu.

_________________
RAV4 HSD FWD
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: čtv 16.05.2019, 21:17 
Člen Týmu
Registrován: 18.01.2019
Příspěvky: 28
Hm a jak to bude fungovat v zimě s topením v kabině? Naposled jsem před lety zmrzal a škrábal okno i zevnitř ve Škodě 100. Vleze se někam pod kapotu Webasto??
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: pát 17.05.2019, 08:17 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 15.10.2008
Příspěvky: 3932
Bydliště: Ostrava pi*o!!!
Chtel bych se zeptat kluku, kteri maji s hybridem uz hodne odjezdeno, jak se chova hybrid pri vybiti baterie? Uvazujme dlouhou jizdu po dalnici bez brzdeni, typicky noc, prazdna dalnice, rovina nebo kopec nahoru a ustalenych 140kmh tacho.

Pokud funguje MGU(tusim MGU2) pro pohon a spalovaci motor soucasne s nim, je to fajn, kdyz je v bateriich energie. Pokud ale dojde, jsou dve moznosti, bud auto pojede pouze na spalovaci motor, coz podle mne nenastane, nebo se roztoci i MGU1, ktere zacne fungovat jako dynamo a zacne vyrabet el. energii pro baterky, aby se dale dal napajet MGU2 pro pohon. To by pak znamenalo, ze cast vykonu spalovaciho motor jde na pohon MGU, tedy dynama.

Muj dotaz je, jestli je to znat, treba pri maximalni akceleraci, protoze kdyz to vezmu papirove, tak spalovaci motor ma max pres 150k, elektromotor ma temer 110, takze systemovy vykon 180k je hodne podhodnoceny, vim, ze ty vykony nejsou ve stejnych otackach, proto se nedaji scitat, ale podle mne tam prave musi pocitat s rezervou toho spalovaciho pro pohon MGU, kdyz jede v rezimu dynama.

Dikes za doplneni zanlosti :-)

_________________
LOGA TKCZ 2016
NÁVOD NA LEPENÍ TKCZ LOGA

ex Tigra 1,4 16V - 90k + PowerBox
Auris 1,6 dual VVT-i 125k Exclusive

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: pát 17.05.2019, 08:26 
Věčnej rejpal
Registrován: 11.08.2011
Příspěvky: 595
Nejazdil som vobec s hybridom, ale z njeakych info co mam, tak sa baterie nikdy nevybiju a pocas jazdy (ak je zvysny vykon) a presne ako popisujes, cast vykonu motora ide na dobijanie baterii. Predpokladam vsak, ze pri plnej akceleracii sa toto diat nebude -kvoli bezpecnosti. Maximalne co sa udeje je, ze nebudes mat vykon elektromotora.

_________________
Avensis Kombi 6/2006 D-CAT 130kW facelift - ukradnuty
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Nová COROLLA 2019
PříspěvekNapsal: pát 17.05.2019, 08:35 
Člen Týmu
Registrován: 11.03.2019
Příspěvky: 58
Luke_Luke píše:
Pokud funguje MGU(tusim MGU2) pro pohon a spalovaci motor soucasne s nim, je to fajn, kdyz je v bateriich energie. Pokud ale dojde, jsou dve moznosti, bud auto pojede pouze na spalovaci motor, coz podle mne nenastane, nebo se roztoci i MGU1, ktere zacne fungovat jako dynamo a zacne vyrabet el. energii pro baterky, aby se dale dal napajet MGU2 pro pohon. To by pak znamenalo, ze cast vykonu spalovaciho motor jde na pohon MGU, tedy dynama.


pozorovani po par set kilometrech kdy na MFD ( ;-) ) mam pusteny obrazek toku energii - a tudiz spis v rovine kvalifikovaneho odhadu - nefunguje to tak, ze by spalovak pohanel generator ktery dela elektriku, ktera soucasne pohani kola. Kdyz jede spalovak, tak pohani kola a eventuelne dobiji baterku. Kdyz budu chtit vetsi akceleraci, tak prestane dobijet a jde plne na kola a pokud ma neco nastouchano v baterce, tak to prikrmi elektrikou.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2233 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 149  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: zabsky a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz