TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je ned 21.10.2018, 18:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 09:24 
Člen Týmu
Registrován: 13.10.2017
Příspěvky: 10
Dobrý den,
auris TS s motorem 1.6 97kW prošel do nejužšího výběru jako nové auto. Pokud jsem dobře hledal v manuálu, je označení motoru 1ZR-FAE.
Líbí se mi jednoduchost a tedy snad příslib spolehlivosti. Absence turba, přímého vstřikování, filtru pevných částic.
Prosím ty informovanější či technicky zdatnější z vás o několik informací, které se mi nepodařilo vygooglit (vygooglit tak, abych tomu 100% věřil :-) ).

1, Má tento motor EGR ventil, nebo je to (různé "kouzlení" s mícháním vzduchu kvůli emisím) řešeno přes variabilní časování ventilů.
2, Nabyl jsem dojmu, že motor nemá ani škrtící klapku, je to tak?
3, Jaké jsou zkušenosti se spotřebou, nebo lépe nespotřebou oleje?
4, Jsou nějaké obecně známé problémy s jednotkou valvematic, myšleno přímo ta část motoru, která se stará o proměnné časování ventilů? Pokud ano, kolik stojí oprava.

Děkuji vám za pomoc s rozhodováním
Honza
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 10:11 
Věčnej rejpal
Registrován: 27.05.2014
Příspěvky: 1400
Bydliště: EU
3) výměna oleje po roce nebo 12-15 t km bez dolévání. Olej Eneos 0-20

_________________
Corolla 1,6 Valvematic Multidrive S, Paket Exclusive (samozřejmě bílá)
"Narozena" na Ježíška 2013 v Sakarya (v provozu od Velikonoc 2014)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 11:06 
Navigátor
Registrován: 27.04.2015
Příspěvky: 97
Bydliště: Poděbrady
3) výměna oleje po roce nebo 12-13 t km bez dolévání. Olej Eneos 5-30

_________________
Auris 1,6 M 2013
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 11:13 
Řidič
Registrován: 27.07.2017
Příspěvky: 272
Bydliště: Praha
1) Valvematic nemá EGR
3) k oleji se raději vyjadřovat nebudu

_________________
* Toyota Auris TS 2017 Active Trend, 1.6 Valvematic
† Citroën C4 2012 Exclusive, 1.6 HDi, robotická převodovka
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 12:08 
Řidič
Registrován: 24.05.2017
Příspěvky: 240
sajty píše:
1) Valvematic nemá EGR
3) k oleji se raději vyjadřovat nebudu


Sajty opravdu promiň, ale tazatele nezajímá to že ti v servisu při výměně ( po zajetí ) dali možná lehce více oleje nad rysku. Jeho zajímá jak motor žere oleje a s tím za tak krátkou dobu co máš to auto nemůžeš mít žádnou zkušenost. Nicméně když si to přečte neznalý Tvých příspěvků tak se může domnívat, že ten motor žere olej když se "raději nevyjadřuješ". Prosím než něco vypustíš ven tak zkus domýšlet. Děkuji.

_________________
Toyota Yaris HSD Style 2015
Toyota Auris TS HSD Executive TSS 2016
Toyota Corolla 1,4 WG ( ex )
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 13:33 
Řidič
Registrován: 27.07.2017
Příspěvky: 272
Bydliště: Praha
Uklidni se prosím tě. S tím olejem jsem narážel na vlákno, kde se řeší 5W30 vs 0W20. Děkuji.

_________________
* Toyota Auris TS 2017 Active Trend, 1.6 Valvematic
† Citroën C4 2012 Exclusive, 1.6 HDi, robotická převodovka
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 14:32 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 16.08.2010
Příspěvky: 422
Pokud ses k něčemu nechtěl vyjadřovat, měl jsi to udělat jako u ostatních takových bodů - prostě nic nepsat :wink:
Takhle je to opravdu spíš vyjádření vzbuzující pochybnosti :)
Moje zkušenost po půl roce a 30 000 km....žádný olej jsem dolévat nemusel (0W-20). Jestli mezi výměnami něco ubylo, je to minimum. Tou měrkou v motoru to přesně stejně změřit nejde....je to spíš orientační, jestli v tom motoru vůbec nějaký olej je... :?

_________________
_________________________________
Auris 1,6 Valvematic ;r.v.´16
ex - Avensis 2,0 D-4D ;r.v.´07
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 14:43 
Řidič
Registrován: 27.07.2017
Příspěvky: 272
Bydliště: Praha
Měl jsem za to přidat smajlík, to by asi lépe vyjádřilo, co jsem tím chtěl naznačit. Ohledně oleje tu je dost výživné vlákno, nejsem si jistý, ale žraní oleje si myslím nikdo nestěžoval.

_________________
* Toyota Auris TS 2017 Active Trend, 1.6 Valvematic
† Citroën C4 2012 Exclusive, 1.6 HDi, robotická převodovka
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 14:51 
Člen Týmu
Registrován: 13.10.2017
Příspěvky: 10
Dobrý den, děkuji za několik rychlých reakcí.

Místí diskuzi, jestli je správně 0W-20 nebo 5W-30 jsem četl. I přelití 5mm nad rysku. O to mi nejde.
Dotaz na olej směřoval opravdu spíše k dlouhodobé spolehlivosti motoru a nespotřebovávání oleje.

Očekávám od auta, že vydrží nějakých 200-250tis km bez zásadních problémů. Zejména mechanika pohonného ústrojí - motor, převodovka.

Při postupném zužování výběru jsem došel k závěru, že to v současné době ani zdaleka není samozřejmost (1.8tsi 118kw - spotřeba oleje, špatně navržené pístní kroužky, přímovstřikové motory a karbon obecně, nová Astra 1.4T, součástky např. motorky, klapky, plastová převodová kolečka ovládající EGR ventil z materiálů a konstrukce, která nemůže dlouhodobě spolehlivě fungovat, ale i problémy s manuálními převodovkami...)

Tedy v případě 1.6 97kW mi jde o to, jestli po 100tis nebaští 0,5l/1000km, neodcházejí pístní kroužky, neztrácí kompresi a podobné věci zásadního charakteru.

Nevím, jaká je evoluce tohoto motoru 1ZR-FAE, jak moc se liší od 1.6 91kW atd. Pár let už na trhu ale je i verze 97kW, nájezdy 100-150tis km by na něm tedy už někdo mohl mít a tím pádem i nějaké dlouhodobé zkušenosti stran spolehlivosti. Pokud je mechanika stejná jako 91kW v předchozím aurisu, pak by už zkušenosti měly být 10 a více let. A možná je stejná i s 1.6 dávaných do corolly od roku 2001.
Jestliže oželím větší výkon v nižších otačkách a o trochu nižší spotřebu turbomotorů, očekávám na oplátku od toyotí atmosféry servisní nenáročnost a dlouhodobou spolehlivost. Oprávněně?

Děkuji. H.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 15:06 
Řidič
Registrován: 27.07.2017
Příspěvky: 272
Bydliště: Praha
Je asi jen málo motorů, které by měly být teoreticky tak spolehlivé, jako Valvematic.

Btw., co to ještě zbylo ve výběru, jestli se můžu zeptat?

_________________
* Toyota Auris TS 2017 Active Trend, 1.6 Valvematic
† Citroën C4 2012 Exclusive, 1.6 HDi, robotická převodovka
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 15:32 
Člen Týmu
Registrován: 21.08.2017
Příspěvky: 26
Když vidím kolik s tím chceš najet ... určitě nechceš jít do hybridu ?

jinak můj už je doma ale zatím s ním brázdím "jenom" okresky protože státní správa je banda **** takže do pondělí jsem bez SPZ a tím pádem bez dálnice ... spotřeba se drží podezřele nízko,asi jezdím pomalu ... :)

_________________
2017 - ? : Toyota Auris TS HSD Trend 2017
2009 - 2017: Ford Focus kombi Ghia 1.8 TDCi
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 15:49 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 16.08.2010
Příspěvky: 422
Schmudla píše:
Když vidím kolik s tím chceš najet ... určitě nechceš jít do hybridu...
... takže do pondělí jsem bez SPZ a tím pádem bez dálnice ... :)


Jaký má vliv nepřítomnost značky na nemožnost použít dálnici? Já značku taky neměl a po dálnici to auto jelo :wink: :) Dálniční známku samozřejmě vylepenou a číslo jsem dopsal později....

Hybrid by se mi taky líbil (měl jsem chvíli půjčený hybridní Yaris), ale jezdím 90% po dálnici, tak tam bych tu návratnost v palivu asi moc neviděl.... A taky ten rozdíl v ceně už byl pro mě moc.

_________________
_________________________________
Auris 1,6 Valvematic ;r.v.´16
ex - Avensis 2,0 D-4D ;r.v.´07
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 16:00 
Člen Týmu
Registrován: 13.10.2017
Příspěvky: 10
:-) Samozřejmě, že člověk může mít smůlu na kus a koupit atmosférickou toyotu, která se bude kazit, zatímco jiný najede s dvoulitrovým dieselem 250tis po městě bez nutnosti jediné opravy. Jestliže se ale snažím racionálně hodnotit rizika a jít cestou pravděpodobnosti, tak nic lepšího než rozhodování se na základě teorie a pravděpodobnosti k dispozici nemám. :-)

Pokud se neobjeví zásadní důvod proč ne, tak chci Aurise 1.6. Cena je mírně nad psychologickým limitem, tak čekám a doufám ve výprodej modelového roku 2017 na konci roku za nižší ceny. Tedy už nic nezbylo :-) Ve výběru byly a vypadly: (Všechna auta jsem měl půjčená a jel jsem s nimy stejné trasy, podobným tempem v pátek v noci a sobotu či neděli.)

Fiat Tipo kombi 1.4T-jet 88kW 205Nm v tovární úpravě na LPG.
+ 5 let záruka, příjemný turbomotor, uvnitř prostorné, dobré řazení, nižší provozní náklady díky LPG.
- nic moc řízení, ergonomie, grafika přístrojů, to auto mi přišlo tvrdé/drncavé, zespodu neošetřené gumovým nástřikem, pouze lehce lakovaný plech a místy zřejmě od výroby odřená či nelakovaná místa (asi různá uchycovací místa, používaná při lakování) - tedy z mého pohledu pochybná kvalita výroby.

Kia Ceed kombi 1.6GDI 99kW nevím kolik Nm (160?)
+ 7 let záruka, uvnitř prostorné, dobré řazení
- motor mě nějak neoslovil, divně zpřevodované, dlouhá trojka, krátká šestka, divné řízení (zato si můžete přepínat mezi třemi módy - všechny divné), nic moc egronomie

škoda rapid 1.0TSi 81kw 200Nm
+ dobrá cena (máme ve firmě jako "benefit" slevy na škodovky), low xenony hezky svítí v noci, kupodivu motor - nepodtáčel jsem ho pod 2000ot/min, jel jsem s ním spíše jako s atmosférou 2-5tis ot. pocitově dobrá dynamika - předjížděl jsem na trojku či čtyřku, jak jsem zvyklý. Na tříválec normální zvuk - v podstatě příjemný, spotřeba za 190km podle dotankování <5l/100, což je super. Spousta gumového nástřiku a vosku zespoda, podélná prostornost, parkovací senzory nastavené tak, že s nimy šlo podle jejich pípání a signalizace na displeji zaparkovat na 2cm od překážky (výhoda ve městě do úzkých mezer)
- příčná prostornost, přední sedadla, pískající něco při puštěné klimatizaci - asi nějaký redukční ventil, přepouštěcí cosi... fakt otravné, možná chyba kusu, ale já to nechci u auta za skoro 400tis řešit a úplně vidím, jak by mi tvrdili, že nic neslyší a že je to normální... Nevěřím ve spolehlivost motoru na 200-250tis / 15 let.

Mazda 3
+ parádně zpracovaná, krásně jezdí, super 2.0 88kW 210Nm motor
- cena na úrovni toyoty, ale je to sedan - pro rodinné použití nepraktické

Auris
+ na první sednutí jednoduché, příjemné, bezproblémové auto, kde mi nic podstatného nevadilo. Pohodová až uklidňující jízda, dobře fungující automatické přepínání dálkových světel - když už nebudou xenony tak alespoň toto. Najezdím čtvrtinu kilometrů v noci za každého počasí...) Výborná automatická klimatizace, kde na mě ani v letošních extra vedrech při +33°C venku nikde nepříjemně nefoukal studený vzduch. To víceprvkové zavěšení vzadu je asi opravdu znát. Nevěřil jsem, dokud jsem nezkusil. Mám před prací v pravoúhlé zatáčce nějaké díry a opravdu se jednotlivá auta chovala trochu jinak. Je poznat, že ta toyota je prostě taková příjemnější, jistější, plavější. Zřejmě to stojí za tím až uklidňujícím jízdním dojmem. Výborné řazení, zejména přesnost, ale i odstupňování převodovky mi vyhovovalo. Automatické parkování opravdu funguje a je reálně použitelné. Já parkovat umím, ale třeba pro ženu to může být prvek, který rozhodne, jestli někam autem pojede, nebo nepojede a v jaké pohodě tam pojede, protože bude vědět, že zaparkuje.
- povrzávající sedadlo řidiče, povrzávající palubní deska, nefunkční páčka sklápění sedadel vzadu, méně místa na nohy zadních cestujících. Zejména ty chyby ve zpracování mě překvapily.

Celkově by to chtělo mazdu 3 v kombíku nebo přendat motor z mazdy do toyoty. Zejména pak silnější 2.0 121kW 210Nm by jí jistě slušel.

Takže tak :-)
H.


Naposledy upravil Honza21 dne pát 13.10.2017, 20:54, celkově upraveno 5
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 16:17 
Člen Týmu
Registrován: 13.10.2017
Příspěvky: 10
Hybrid mi smysl nedává. Větší hmotnost, automatická převodovka. Přestože jsem skončil u nazajímavé atmosféry v kombíku, řídím rád, rád si motor potočím a i jízdní vlastnosti lehčího auta (nehybridu) budou lepší. Hybrid je o 100tisíc dražší, nechci nechávat na ulici auto za takové peníze a jestliže bude jezdit čistý benzín za 6,5 a hybrid za 5, tak to vyjde v konečném důsledku s náklady na palivo +- nastejno.

Současné auto (kdysi zbrusu nové) má právě nyní 15 let. Chci nové auto a nechat si ho zase 15 let. Nájezd 13-17tis za rok, tj 200-250 tis za dobu pobytu toho auta u mě. Nemám známé či kamarády automechaniky, nechci řešit autobazary a to zda naletím či nenaletím na nějaký podvod. Nechci řešit rozsáhleší servisní úkony, zejména pak takové, kdy není na první pohled zřejmé, v čem je problém, a jsem jako neautomechanik odkázán na slušnost servisů. Chci jen měnit olej, filtry, chladící a brzdovou kapalinu a brzdy :-)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
PříspěvekNapsal: pát 13.10.2017, 16:38 
Řidič
Registrován: 27.07.2017
Příspěvky: 272
Bydliště: Praha
O Ceedu a Mazdě jsem taky uvažoval. Kdyby se Mazda 3 dělala v kombi, nebylo co řešit. Jinak co se týče hybrid nehybrid, vidím to naprosto stejně jako ty. U tvého charakteru jízdy nemá hybrid smysl, nevrátil by se ti finančně a navíc bys musel jezdit v automatu. Akorát podle toho, co píšeš, nejseš dusič, takže se spotřebou 6,5 bych úplně nepočítal, spíše 7, když budeme optimisti.

_________________
* Toyota Auris TS 2017 Active Trend, 1.6 Valvematic
† Citroën C4 2012 Exclusive, 1.6 HDi, robotická převodovka
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz