Plná verze
nová modelová řada - nástupce Corolly
Odeslat odpověď

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

ned 29.10.2017, 09:53

Kocúr:nemužu soudit jak to jezdí s cvt,jezdil jsem mt. A to mě přišlo jako moje 1.8 lenivé. Nejde o výkony někde kolem 5000ot ale jde o takovou tu příjemnou lehkost a svižnost po rozumném přidání,to tomu chybí. Prostě furt musí být plyn na podlaze a stejně se okolniho světa držím tak tak. Ale cvt tomu třeba dost pomáhá.

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

ned 29.10.2017, 09:58

Pepe1329: no reálně to není znát,t27mě příjde po přidání plynu taková mdlá,asi el.plyn

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

ned 29.10.2017, 10:23

tabika píše:Kocúr:nemužu soudit jak to jezdí s cvt,jezdil jsem mt. A to mě přišlo jako moje 1.8 lenivé. Nejde o výkony někde kolem 5000ot ale jde o takovou tu příjemnou lehkost a svižnost po rozumném přidání,to tomu chybí. Prostě furt musí být plyn na podlaze a stejně se okolniho světa držím tak tak. Ale cvt tomu třeba dost pomáhá.


Neviem či to je práve tým cvt. Ani s manuálom nemám problém. No vlastne chcelo to zvyknúť si na ten elektronický plynový pedál, hlavne na jeho predlhú odozvu. Ak s ňou rátaš, hneď je to lepšie. Ale otravné to byť vie. Práve kvôli tomu som rád za asistenta rozjazdu do kopca v manuálke a Sport režim pri CVT.
Hodne zaváži v akej premávke jazdíš. Ak často po okreskách v kopcoch a jazda ťa baví tak je fajn turbomotor s manuálnou prevodovkou. To čo urobí turbo v TSi to musíš ty nohou a otáčkami v 1,6 atmo. Ale či ideš krokom až 40km/h s TSi alebo 1,6Valvematic - tu sa podla mňa ten rozdiel stráca, hlavne ak porovnávaš verzie s automatom. Ja gro jazdím v meste čo je furt ucpané, s typicky pozvoľnou dopravou. Najlepší by bol nejaký hybrid (spotreba) ale tá 1,6 s CVT je fajnová voľba. Keď večne stojíš v zápche ani s plynom na podlahe nič nevyriešiš. Ak jazdíš veľa po dialnici fajn je dízel - a či manuál alebo automat - to už je len o tom koľko si ochotný do auta dať. Na tej dialnici tak či tak veľakrát nepreradzuješ. Nedávno som si počítal že od nás k rodičom to máme necelé dva kilometre a na manuále som preradzoval 32x. Tolko krát som preradzoval cestou po dialnici z BA do Žiliny, čo je koľko? 200km?
Niekto si proste kúpi auto na svoj účel a niekto aj nad jeho rámec. Mám kamaráta čo má Q7ku, druhú. V dízli. Páči sa mu, má na ňu peniaze. Ale sám tvrdí, že to auto je proste na dialnice. Veľké neohrabané, zle sa mu s ním po KE jazdí. Raz za mesiac ide do BA, inak je s ním stále v meste. Má ženu a dve decká, do auta ich ale nepustí aby mu ho nezasvinili. Na to má žena Tucsona. No ale aj takto ľudia kupujú autá. Áno je pohodlné, prevýkonované. Ale je s ním problém zaparkovať aj jazdiť v zápchach v úzkych uličkách.
Ja som vôbec neriešil akú má rollka spotrebu na dialnici. Načo, keď na dialnicu idem raz ročne? Vôbec som neriešil či mi vôjde 300 litrový mrazák do kufra. Načo, keď ho tam cpať nikdy nebudem? Ja viem že do kufra kombi je lepší prístup, viac do neho vôjde. Ale do sedanu mne toho vlezie ažaž. Na picasse som mal ťažné a za 3 roky som neťahal príves ani jeden jediný raz. Ja netvrdím, že 1,6 má dostatok výkonu na tvoje, jeho, hocikoho predbiehanie. Ja tvrdím, že na 99 predbiehaní zo 100 má dostatok výkonu pre mňa. Možno som nenáročný ako kaktus, ja neviem. Je fakt, že ja moc na autá niesom. Proste sa vozím. Mám kopu iných záujmov, ktoré sú pre mňa dôležitejšie ako sila stlačenia akcelerátora - a za nimi ma rollka v pohode odvezie. Odvezie ma z práce aj do práce, aj na zakázky, aj do činkárne či na strelnicu a futbal. Aj za rodinou aj s rodinou a kuframi. Občas poteší, občas nasere. Niesom z tých čo si nepriznajú nejaký problém len aby sami seba či niekoho iného presvedčili o super kaufe. Nijaký zmysel v tom nevidím.

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

ned 29.10.2017, 11:14

Kocúr: automat bych bral všema deseti:)

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

ned 29.10.2017, 11:39

Hej, je fajn.
Výkon proste chýba tým, čo typovo jazdia tak že nikdy nestíhajú - na poslednú chvíľu. Bez časovej rezervy. Tým asi tá 1.6 vyhovovať nebude, ale tým obvykle vyhovuje máločo. Ja som pohoďák. Z opačného spektra - niekto kúpi rollku sedan aj keď má dve decká a do kufra mu treba baliť dva kočíky. Tak zas až tak ja rollke nefandím. Rebríček hodnôt, každý ho máme holt iný.

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

ned 29.10.2017, 15:31

Jerzy píše:
slabostka píše: Ja keď zadám do katalogu dielov aurisa vybehne mi XYZ motorizácií.... že u nás neboli no čo spravíme....


Můžeš hodit nějaký odkaz na ty motorizace, docela by mě zajímalo o co jsme ochuzeni. Osobně by se mi taky líbil nějaký 2.0 atmo benzín :(


https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Auris

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

pon 30.10.2017, 07:42

Tak ta 1,8 s automatem by byl ideál. ale ta 1,6 je pořád slušná motorizace, jedinej problém je že jak je to zpřevodovaný tak se musí prostě řadit aby to jelo, kdo se rád sveze svižně nebo občas spěchá tak prostě pro takovou jízdu je to otrava. Ale automat to řeší, řadí rychle a kdy je to potřeba, těch 14 dní s ním jsem si užil a kdybych mohl tak to hned vyměním. Takže imho není až tak problém výkon sám o sobě, ale jeho průběh a převodovka.

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

pon 30.10.2017, 08:41

https://www.youtube.com/watch?v=Rl8XdG4Ckn4
od 4min.18 sek.
https://www.youtube.com/watch?v=eMtfqAjD8v8
od 1min.55 sek.
Stacilo by...

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

pon 30.10.2017, 21:08

Vrátiť sa k téme, mam síce Corollu sedan, 2009 ale s týmto motorom.Spoľahlivosť OK, mam 210 tis. km a bez poruchy. Olej som začal dolievať asi od 130 tis. km, tak 1 liter na 15 tis. km. Hlavne sa netreba báť ho vytáčať, aby sa uviedla do "chodu" aj "ostrá vačka" a nezakarbonizoval sa motor. Rozvody som nemenil, vraj sa tam reťaz nemení mi v toyote vraveli. Výkonovo asi skôr pre pokojneších vodičov, jasne atmosféra bez turba. Som presvedčený, že ešte vydrží toho dosť. Ale jasne su tam veci bez simply clever, ale už je to u toyoty tak..........

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

úte 31.10.2017, 12:34

petervop píše:.....Hlavne sa netreba báť ho vytáčať, aby sa uviedla do "chodu" aj "ostrá vačka" a nezakarbonizoval sa motor. ..........

ehm, ako poznam kedy "ostrá vačka" zabrala ? podla otacok, podla zvuku, alebo ...?

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

úte 31.10.2017, 21:21

Neriešim kedy, proste ho potiahnem do 6500 otáčok a pripadne podržím nad 5500 otáčok. Motoru nič nebude z času na čas.

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

stř 01.11.2017, 09:32

Rolling Dog píše:
petervop píše:.....Hlavne sa netreba báť ho vytáčať, aby sa uviedla do "chodu" aj "ostrá vačka" a nezakarbonizoval sa motor. ..........

ehm, ako poznam kedy "ostrá vačka" zabrala ? podla otacok, podla zvuku, alebo ...?


- je to kontinuálna zmena tak to možno ani skokovo nieje možno cítiť....

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

stř 01.11.2017, 20:45

zdalo sa mi ze to postupne, lebo ziadny kopanec vo vykone sa nekonal. vdaka

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

čtv 23.08.2018, 07:01

Zdravím kolegové (tedy zatím budoucí, na přebíračku bych měl jet příští týden),

nějak tady toto vlákno utichlo... mám to brát, že s tímto motorem se nikomu nic negativního neděje? Nevíte jaké změny se v řízení systému spalin provedly, aby to plnilo tu novou EURO6c?

Nechci toto téma dráždit znovu, ale pročetl jsem si diskusi a zaujal mně sajty. Jak tady psal někdo před tím... pravda je někde uprostřed.

Když si koupím něco s nechutí, tak na něm budu hledat mouchy, abych se (třeba nevědomky) utvrdil ve své pravdě, že jsem to neměl kupovat... a když si postěžuji, tak by mně relativizace mých problému taky vytočily do běla. Na druhou stranu, jak říkal jeden mechanik, u kterého jsem si nechával opravovat svou Hondičku: "Všechna auta už jsou dneska stejně špatná".

Fakt by mně zajímal nejužší sajtyho výběr? Vsadím se, že v té cenové kategorii bychom u všech ostatních nalezli minimálně stejný počet problémů (tím to nechci relativizovat, ale jen uvést jako fakt).

Já jsem si svou Corollku naštěstí nevybíral s nechutí... že auto s takovou výbavou a rozměrů mého stávajícího Accordu lze koupit i pod půl milionu.
Můj výběr měl 2 podmínky, ze kterých jsem nechtěl uhnout: japonská značka s atmosférou.

Zde je mé subjektivní porovnání, kdy porovnávám výbavy, které obsahují prvky, bez kterých bych se těžko obyl:

Mazda 3, Revolution:
+Jízdní orgasmus, parádní motor, design, vyhřívání volantu, hlídání mrtvého úhlu, hezké zpracování uvnitř
- přímý vstřik (povinnost mít DPF od EURO6c), vyšší cena, trochu méně místa vzadu, v autosalonu mi připadalo, že je obtěžuji již svou přítomností a neměli ani touhu mi něco vysvětlovat - aktivně rozvíjet rozhovor.

Mitsubishi Lancer, INVITE:
+ přestavba na LPG
- silně low-cost model (bez tempomatu, žádné LEDky, model mi přijde morálně zastaralý), BT konektivita a senzory za silný příplatek

Mitsubishi ASX, 100let diamond (akce z doby kdy jsem to porovnával)
+ přestavba na LPG, světlá výška
- zase z něj dýchá zastaralost, bez předních parkovacích senzorů a ty zadní v základní černé (ne v barvě karoserie - jako pěst na oko)

Suzuki Vitara, Elegance
+ skvělá výbava, v kůži
- poměrně malé auto s malým kufrem (vím, kupuji sedan, ale to už je moc), 4*4 nevyužiji a bez něj nafouknuté auto ztrácí smysl (to platí pro všechny crossovery tady), na můj požadavek předvědací jízdy ani nereagovali...

Honda HR-V, Elegance
+ celkem pěkné auto, dobré zkušenosti s Hondou
- turbený motor, přímý vstřik, bez LEDek, trošku dražší

Toyota Corolla, Active LED Trend+
+ za tu cenu pěkná výbava, obsahuje vše co potřebuji, nemá start/stop, na svou kategorii bych se jí nebál srovnat s Octavií
- bez hlídání mrtvého úhlu, výběr barev, infotainment, který nevyužil svůj potenciál...

Nakonec jsem se rozhodl pro Corollu, ale vůbec ne s despektem, ale s vědomím, že to je auto jako každé jiné, které se mi líbí, vím o jeho mouchách (kterých zase tak moc není) a věřím, že kluci v Sakarii neměli zrovna špatný den, když mi ji montovali :biggrin:

Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

čtv 23.08.2018, 07:28

Pokud jsi to zde pročetl, tak je možná chyba, že jsi objednal manuál. Téměř každý zde tvrdí, že je líný. Nevím, nejel jsem s ním.
Jinak, já jsem se před koupí poohlížel jako ty. Nyní bych přidal Hondu Civic sedan 1,5 CVT. Asi by to vyhrál, ale musel bych překousnout turbo a vyšší cenu.
S Corollou jsem velmi spokojený ... jenom měním olej a filtry.
Odeslat odpověď