TOYOTA KLUB Česká Republika
http://www.toyotaklub.cz/forum/

1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?f=68&t=39932
Stránka 1010

Autor:  tabika [ ned 29.10.2017, 09:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

Kocúr:nemužu soudit jak to jezdí s cvt,jezdil jsem mt. A to mě přišlo jako moje 1.8 lenivé. Nejde o výkony někde kolem 5000ot ale jde o takovou tu příjemnou lehkost a svižnost po rozumném přidání,to tomu chybí. Prostě furt musí být plyn na podlaze a stejně se okolniho světa držím tak tak. Ale cvt tomu třeba dost pomáhá.

Autor:  tabika [ ned 29.10.2017, 09:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

Pepe1329: no reálně to není znát,t27mě příjde po přidání plynu taková mdlá,asi el.plyn

Autor:  Kocúr [ ned 29.10.2017, 10:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

tabika píše:
Kocúr:nemužu soudit jak to jezdí s cvt,jezdil jsem mt. A to mě přišlo jako moje 1.8 lenivé. Nejde o výkony někde kolem 5000ot ale jde o takovou tu příjemnou lehkost a svižnost po rozumném přidání,to tomu chybí. Prostě furt musí být plyn na podlaze a stejně se okolniho světa držím tak tak. Ale cvt tomu třeba dost pomáhá.


Neviem či to je práve tým cvt. Ani s manuálom nemám problém. No vlastne chcelo to zvyknúť si na ten elektronický plynový pedál, hlavne na jeho predlhú odozvu. Ak s ňou rátaš, hneď je to lepšie. Ale otravné to byť vie. Práve kvôli tomu som rád za asistenta rozjazdu do kopca v manuálke a Sport režim pri CVT.
Hodne zaváži v akej premávke jazdíš. Ak často po okreskách v kopcoch a jazda ťa baví tak je fajn turbomotor s manuálnou prevodovkou. To čo urobí turbo v TSi to musíš ty nohou a otáčkami v 1,6 atmo. Ale či ideš krokom až 40km/h s TSi alebo 1,6Valvematic - tu sa podla mňa ten rozdiel stráca, hlavne ak porovnávaš verzie s automatom. Ja gro jazdím v meste čo je furt ucpané, s typicky pozvoľnou dopravou. Najlepší by bol nejaký hybrid (spotreba) ale tá 1,6 s CVT je fajnová voľba. Keď večne stojíš v zápche ani s plynom na podlahe nič nevyriešiš. Ak jazdíš veľa po dialnici fajn je dízel - a či manuál alebo automat - to už je len o tom koľko si ochotný do auta dať. Na tej dialnici tak či tak veľakrát nepreradzuješ. Nedávno som si počítal že od nás k rodičom to máme necelé dva kilometre a na manuále som preradzoval 32x. Tolko krát som preradzoval cestou po dialnici z BA do Žiliny, čo je koľko? 200km?
Niekto si proste kúpi auto na svoj účel a niekto aj nad jeho rámec. Mám kamaráta čo má Q7ku, druhú. V dízli. Páči sa mu, má na ňu peniaze. Ale sám tvrdí, že to auto je proste na dialnice. Veľké neohrabané, zle sa mu s ním po KE jazdí. Raz za mesiac ide do BA, inak je s ním stále v meste. Má ženu a dve decká, do auta ich ale nepustí aby mu ho nezasvinili. Na to má žena Tucsona. No ale aj takto ľudia kupujú autá. Áno je pohodlné, prevýkonované. Ale je s ním problém zaparkovať aj jazdiť v zápchach v úzkych uličkách.
Ja som vôbec neriešil akú má rollka spotrebu na dialnici. Načo, keď na dialnicu idem raz ročne? Vôbec som neriešil či mi vôjde 300 litrový mrazák do kufra. Načo, keď ho tam cpať nikdy nebudem? Ja viem že do kufra kombi je lepší prístup, viac do neho vôjde. Ale do sedanu mne toho vlezie ažaž. Na picasse som mal ťažné a za 3 roky som neťahal príves ani jeden jediný raz. Ja netvrdím, že 1,6 má dostatok výkonu na tvoje, jeho, hocikoho predbiehanie. Ja tvrdím, že na 99 predbiehaní zo 100 má dostatok výkonu pre mňa. Možno som nenáročný ako kaktus, ja neviem. Je fakt, že ja moc na autá niesom. Proste sa vozím. Mám kopu iných záujmov, ktoré sú pre mňa dôležitejšie ako sila stlačenia akcelerátora - a za nimi ma rollka v pohode odvezie. Odvezie ma z práce aj do práce, aj na zakázky, aj do činkárne či na strelnicu a futbal. Aj za rodinou aj s rodinou a kuframi. Občas poteší, občas nasere. Niesom z tých čo si nepriznajú nejaký problém len aby sami seba či niekoho iného presvedčili o super kaufe. Nijaký zmysel v tom nevidím.

Autor:  tabika [ ned 29.10.2017, 11:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

Kocúr: automat bych bral všema deseti:)

Autor:  Kocúr [ ned 29.10.2017, 11:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

Hej, je fajn.
Výkon proste chýba tým, čo typovo jazdia tak že nikdy nestíhajú - na poslednú chvíľu. Bez časovej rezervy. Tým asi tá 1.6 vyhovovať nebude, ale tým obvykle vyhovuje máločo. Ja som pohoďák. Z opačného spektra - niekto kúpi rollku sedan aj keď má dve decká a do kufra mu treba baliť dva kočíky. Tak zas až tak ja rollke nefandím. Rebríček hodnôt, každý ho máme holt iný.

Autor:  slabostka [ ned 29.10.2017, 15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

Jerzy píše:
slabostka píše:
Ja keď zadám do katalogu dielov aurisa vybehne mi XYZ motorizácií.... že u nás neboli no čo spravíme....


Můžeš hodit nějaký odkaz na ty motorizace, docela by mě zajímalo o co jsme ochuzeni. Osobně by se mi taky líbil nějaký 2.0 atmo benzín :(


https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Auris

Autor:  vencaxxx [ pon 30.10.2017, 07:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

Tak ta 1,8 s automatem by byl ideál. ale ta 1,6 je pořád slušná motorizace, jedinej problém je že jak je to zpřevodovaný tak se musí prostě řadit aby to jelo, kdo se rád sveze svižně nebo občas spěchá tak prostě pro takovou jízdu je to otrava. Ale automat to řeší, řadí rychle a kdy je to potřeba, těch 14 dní s ním jsem si užil a kdybych mohl tak to hned vyměním. Takže imho není až tak problém výkon sám o sobě, ale jeho průběh a převodovka.

Autor:  MiBo [ pon 30.10.2017, 08:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

https://www.youtube.com/watch?v=Rl8XdG4Ckn4
od 4min.18 sek.
https://www.youtube.com/watch?v=eMtfqAjD8v8
od 1min.55 sek.
Stacilo by...

Autor:  petervop [ pon 30.10.2017, 21:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

Vrátiť sa k téme, mam síce Corollu sedan, 2009 ale s týmto motorom.Spoľahlivosť OK, mam 210 tis. km a bez poruchy. Olej som začal dolievať asi od 130 tis. km, tak 1 liter na 15 tis. km. Hlavne sa netreba báť ho vytáčať, aby sa uviedla do "chodu" aj "ostrá vačka" a nezakarbonizoval sa motor. Rozvody som nemenil, vraj sa tam reťaz nemení mi v toyote vraveli. Výkonovo asi skôr pre pokojneších vodičov, jasne atmosféra bez turba. Som presvedčený, že ešte vydrží toho dosť. Ale jasne su tam veci bez simply clever, ale už je to u toyoty tak..........

Autor:  Rolling Dog [ úte 31.10.2017, 12:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

petervop píše:
.....Hlavne sa netreba báť ho vytáčať, aby sa uviedla do "chodu" aj "ostrá vačka" a nezakarbonizoval sa motor. ..........

ehm, ako poznam kedy "ostrá vačka" zabrala ? podla otacok, podla zvuku, alebo ...?

Autor:  petervop [ úte 31.10.2017, 21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

Neriešim kedy, proste ho potiahnem do 6500 otáčok a pripadne podržím nad 5500 otáčok. Motoru nič nebude z času na čas.

Autor:  slabostka [ stř 01.11.2017, 09:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

Rolling Dog píše:
petervop píše:
.....Hlavne sa netreba báť ho vytáčať, aby sa uviedla do "chodu" aj "ostrá vačka" a nezakarbonizoval sa motor. ..........

ehm, ako poznam kedy "ostrá vačka" zabrala ? podla otacok, podla zvuku, alebo ...?


- je to kontinuálna zmena tak to možno ani skokovo nieje možno cítiť....

Autor:  Rolling Dog [ stř 01.11.2017, 20:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1.6 Valvematic 97kW, jednoduchost?

zdalo sa mi ze to postupne, lebo ziadny kopanec vo vykone sa nekonal. vdaka

Stránka 1010 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/