TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je sob 20.01.2018, 10:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: HILUX 2,5L 106kW, 2011
PříspěvekNapsal: sob 05.11.2016, 22:50 
Člen Týmu
Registrován: 05.11.2016
Příspěvky: 3
Zdravím!
Nemám dobrú skúsenosť so servismi, tak som sa rozhodol sám vykonať si výmenu oleja v prevodovke, rozvodovke , predný a zadný diferák.
Môj HILUX je r.v.2011 2,5L 106kW, manuálna prevodovka, s elektronickou uzávierkou zadnej nápravy.
Mám problém, aký olej ale dať do predného a zadného diferáku. Predný uvažujem dať SAE 75W90 API 5, zadný je s elektronickou uzávierkou SAE 90W API5 ( tu som si není istý či SAE 90W to nebude robiť problém uzávierke) . V každom prípade výrobca uvádza, že by mal byť v oboch diferákoch olej HYPOIDNÝ API GL-5 . A toto je ten problém! Keď idem olej kúpiť a pýtam si hypoidný, tak po mne čumia ako že čo chcem. Dávali mi CASTROL, ale ten nemal napísané, že je hypoidný údajne CASTROL to vraj nepíše - to sa mi zdá ale blbosť.
Nevie mi niekto doporučiť kontrétneho výrobcu a typ ?!
PS - nakoľko auto bolo u fušera, tak teraz neviem čo tam nalial a či vôbec niečo menil, či tam teraz mám minerálny alebo syntetický olej. Začal som zadný diferák viacej počúvať a trochu ho počuť. Môže to byť, že sa tam niečo deje alebo že mu olej napasuje. Čo sa týka minerálneho alebo syntetického oleja myslím že pri výmene nemusím riešiť preplach kedže nedolievam ale komplet mením?! V každom prípade s autom nejazdím pokiaľ sa to nevyrieši a nebudem tam mať poriadne náplne ! ĎAkujemza každú dobrú radu !
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HILUX 2,5L 106kW, 2011
PříspěvekNapsal: sob 05.11.2016, 23:58 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 05.10.2008
Příspěvky: 771
Bydliště: roznava
Prave norma gl5 znamena, ze ide o olej pre hypoidne sukolia. A asi by som vybral oem olej toyota. Da sa normalne kupit a cenovo ako ktorekolvek ine. Preco tento? No je to tvoja volba, ale stretol som sa s viac nazormi( skusenostami) , kde iny , aj ked so spravnymi parametrami, z neznamych pricin proste nejako nefungoval. A to casto vyriesila udajne prave vymena za oem toyota prev. olej.

_________________
Carina 1.8 glx r.v.1996 + 2 deti
ex.Skoda 105L rv.1983 s motorom 110R rv.1974 (po vlastných do šrotu)
ex.Fiat 850 BN rv.1968 (predane)

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HILUX 2,5L 106kW, 2011
PříspěvekNapsal: ned 13.11.2016, 20:14 
Člen Týmu
Registrován: 05.11.2016
Příspěvky: 3
Tak to ťa musím asi opraviť ! To že tam je GL5 /Gear Lubricant 5 / vôbec neznamená, že to je HYPOID!
Ani náhodou, aj keď to na niektorých stránkach tak vysvetľujú - nie je to tak !!!
HYPOID je jednoducho HYPOID a to môže byť aj GL4, GL4-5, GL5.
Takže, keď to tam není napísané že je to HYPPOID, tak to skôr HYPOID není- inak by sa pochválili.
Já mám v prevodovke GL5 SYN TRAG a v diferákoch GL5 HYPOID. Označenia GL5 uvádza
do akých prevádzkových pomerov je náplň určená. Tým nechcem napísať, že vždy vyššie číslo je lepšie. Treba sa držať v prvom rade na odporúčaní výrobcu vozidla- netreba zbytočne špekulovať, má to podstatný vplyv na tuhosť radenia, synchrony, spotrebu, životnosť.


Naposledy upravil HILUX444 dne pon 14.11.2016, 00:07, celkově upraveno 1
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HILUX 2,5L 106kW, 2011
PříspěvekNapsal: ned 13.11.2016, 23:40 
Člen Týmu
Registrován: 05.11.2016
Příspěvky: 3
Takže som to doriešil.
Čo rada to iný názor! Musel som sa tomu viac povenovať.
Čo ponuka od distribútora to blbosť, odpálené od stola, len aby sa predalo -to by som si dal.
Keď napíše že GL5 je plná syntetika tak to je v.l, ktorý nech predáva radšej lopaty stým menej pokazí. A HYPOIDNÝ olej to už ani neriešil, čo mal na sklade ponúkol.

Jednoducho je to tak !
Predný diferenciál /4x4 - objem 1,65L/
Zadný diferenciál /objem 2,9L bez diferenciálu s obmedzeným preklzom s elektronickou uzávierkou/

olej do oboch diferákov SAE 90 NAD -18 C, pod -18 C SAE 80W-90 API 4 alebo API 5 /moja voľba API5 SAE 80W-90 HYPOID/ a veľký pozor olej HYPOIDNÝ. Použil som VATOIL.

Prevodovka manuálna 4x4 /objem 2,2L/ a rozvodovka /objem 1,0L/
SAE 75W-90, GL4 alebo GL5 /moja voľba GL5/ použil som VATOIL SYN TRAG.
Pridal som do všetkého, čiže aj do diferákov PROTEC 2171 - spolu 3x 50ml.
Výsledok: pohon hlavne na 4x4 úplne stíchol / pred výmenou jemne pískal/, radenie bez problémov. Zatiaľ všetko o.k dúfam, že to tak bude aj ďalej. Ďaľšia výmena po 30 tis. km.
Keď v prevodovke vymeníte olej po naplnení naštartujte motor, zaradiť rýchlosť a cca. 2 minúty ju nechajte pretáčať čo v najmenšom zábere / doporučenie aj pre iných vozidlách /.
Celá výmena aj s prísadami ma vyšla na asi 80 Euro a mám istotu, že všetko je komplet nové.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HILUX 2,5L 106kW, 2011
PříspěvekNapsal: pon 28.11.2016, 21:37 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 29.01.2015
Příspěvky: 200
Používám normálně Hypoidní Mogul do o generaci starší Luxky a to i pro závody v Africe, a bez problémů. :idea: H.

_________________
MANYJAK.CZ
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz