TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je pát 19.01.2018, 14:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 18.07.2015, 19:58 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 25.09.2008
Příspěvky: 1637
Bydliště: Praha | Rýmařovsko
umnaja mašinka :)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 01.04.2016, 22:00 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 31.03.2016
Příspěvky: 4
Bydliště: Brno-venkov
Nevím jak tedy s tou škrabkou třeba očistíš náboj mezi šteftama , já tedy používám zvonkovej dráťák do vrtačky nebo flexi , pokud je dost masa na kotouči - stočím , pokud ne , tak nevymejšlím blbosti a při dnešních sranda cenách jdu koupit noví brzdy ,,,,,TRW,ATE,BREMBO ,,,
Maximální házivost náboje je 0,05mm/berte to tak ,že i s kotoučem je házivost furt max 0,05mm , dle TOYOTY . Kotoučů mi rukama prošlo hodně. Zahodit a koupit nové. :mrgreen:
Nebudu čekat na to , až budu potřebovat dupnout na brzdy a vono hovno-motor na klíně :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Avensis 2.0 D4-vvti ,lfb, rv.2004.
EXECUTIVE
8,5L/100km


Naposledy upravil dneprman dne ned 17.04.2016, 20:48, celkově upraveno 1
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 03.04.2016, 22:49 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 22.07.2004
Příspěvky: 7462
Bydliště: Praha, Teplice
S tou škrabkou právě že snadno. A všude, naprosto rovnoměrně, na rozdíl od kartáče. Náboj kartáčem určitě ne.
Kotouče už bych znovu neškrábal, myslím na aktivní ploše, to za to nestojí. Ale jako experiment dobrý; potvrdilo se, že zvlněné kotouče jsou blbost na entou.

_________________
LB hyaku ichi 百一 4E-FE 1332/65kW modrá o->
HB 4E-FE 1332/55kW červená o+
VAZ 2103 1500/49kW bílá
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 13.07.2016, 10:07 
Věčnej rejpal
Registrován: 12.08.2015
Příspěvky: 773
Opisuješ že zvýšená hádzavosť kotúča je blbosť - dobre som pochopil? Ak používaš úchylkomer -odchylkomer aké hodnoty si teda nameral na nových kotúčoch? na starých kotúčoch? na kopajúcich kotúčoch? Podľa toho čo som prečítal je istá odchylka na náboji - aj keď ho detailne vyčistíš nieje možné aby to bola úplne rovná plocha plus je nejaká odchylka na novom kotúči. Odchylkomerom dokážeš zmerať kde je max. odchýlka systému náboj - kotúč a môžeš sa pokúsiť ju eleminovať ich vzájomným pootočením tak aby bola čo najmenšia - do nejakej hodnoty ktorá je závislá od veľkosti kotúča . Ak to nejde použiješ sústruh napr. pro cut a priamo na náboji odchylku odstrániš.
Čiže svoje tvrdenie by si mal dokázať - teda že si premeral všetko čo kopalo a nikdy si nezistil žeby kotúč mal vyššiu odchýlku. Proste tvrdenie popierajúce všeobecnú logiku treba vyvrátiť nejakými číslami.

_________________
Auris HSD 2012
Nissan Almera Tino CVT 2002 LPG Zavoli
Fiat Punto CVT 2000
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 14.07.2016, 00:44 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 22.07.2004
Příspěvky: 7462
Bydliště: Praha, Teplice
Možná to někde popisuji příliš oklikou, ale to, co píšeš, svědčí spíše o tom, že jsi nepochopil základní myšlenku.
Ano, kotouče mohou házet. V zásadě ze tří důvodů:
- špatné usazení na náboj (koroze, nečistoty, špatně očištěné dosedací plochy....)
- nalepená vrstva ze špatně zahořených destiček (prakticky nerozlišitelná od materiálu kotouče)
- nerovnoměrné opotřebení, zpravidla díky jednomu z výše uvedených důvodů

Ovšem co kotouče téměř na sto procent nemohou, je to, že se zkroutí vlivem zvýšené teploty. Což je oblíbené tvrzení řady českých servisů. Mohou popraskat při opravdu velkém zatížení, ale to je asi tak všechno.

Házivost kotoučů má svoji maximálně přípustnou hodnotu, danou výrobcem vozidla. Je to hodnota, kterou ještě brzdy absorbují bez nějakých nepříjemných projevů.

_________________
LB hyaku ichi 百一 4E-FE 1332/65kW modrá o->
HB 4E-FE 1332/55kW červená o+
VAZ 2103 1500/49kW bílá
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 26.07.2016, 08:31 
Člen Týmu
Registrován: 26.07.2016
Příspěvky: 2
Jde tomu tedy nějak předcházet?
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 26.07.2016, 13:55 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 22.07.2004
Příspěvky: 7462
Bydliště: Praha, Teplice
To tam všechno popisuju, i když ne zcela přehledně, uznávám....
Důkladné očištění náboje před výměnou kotoučů, nejlépe plochý ocelovým... éééé... třeba cidlinou. Styčnou plochu namazat měděným nebo jiným teploodolným mazivem, páč starý náboj už nikdy není to, co z fabriky. Měřením po montáži. Vypálením destiček dle doporučeného postupu.

_________________
LB hyaku ichi 百一 4E-FE 1332/65kW modrá o->
HB 4E-FE 1332/55kW červená o+
VAZ 2103 1500/49kW bílá
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 28.07.2016, 08:48 
Navigátor
Uživatelský avatar
Registrován: 04.01.2016
Příspěvky: 147
Boban666 píše:
Jde tomu tedy nějak předcházet?
tu je zaujimave citanie o skrutenych kotucoch,
je tam aj kapitola "Prevence" :

https://subarufanclub.cz/wiki/_media/technika/brake_myths.pdf

_________________
Corolla 1.6 Valvolinematic

každá žena má svoj pleťový krém, každý muž má svoje aditíva do paliva. (-:
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 02.08.2016, 16:28 
Věčnej rejpal
Registrován: 12.08.2015
Příspěvky: 773
O tom či po tepelnom namáhaní dôjde k zvlneniu alebo nie nebudem polemizovať nie som mechanik ale na základe skúsenosti si myslím svoje...

Nedávno som zhodil dole zadný kotúč na aurise v očakávaní čo všetko tam nájdem a na moje prekvapenie po 130 000km som tam nenašiel nič - náboj- hrdza tam bola len mapovito povedal by som na 50% plochy, plocha bola suchá evidentne žiadne mazanie tam nikdy nebolo a aj tam kde hrdza bola to bolo len akoby hrdzavý náter, žiadne vrstvy bordelu. Podobne kotúč, niečo som očistil ale to len proforma, nebolo čo. Kotúč sa od náboja oddelil bez problému, žiadne pripečenie.
Teraz som čital jednu prácu kde merali teploty počas brzdenia a na prekvapenie sa zahrieva len miesto brzdenia, stred kotúča ktorý sedí na náboji je studený.
Jedni náboj mažú, iní nie, ja som tam nič nečapal, už len z dôvodu že mazanie priťahuje a lepí špinu, nemažem ani vodiace pliešky. Radšej tam budem mať suchý prach ako mazľavú hmotu. Ale ako píšem niesom mechanik.

_________________
Auris HSD 2012
Nissan Almera Tino CVT 2002 LPG Zavoli
Fiat Punto CVT 2000
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 03.08.2016, 13:43 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 22.07.2004
Příspěvky: 7462
Bydliště: Praha, Teplice
slabostka píše:
... Ale ako píšem niesom mechanik.
Toho se drž 8)
Některé věci na brzdách je dobré mazat. Už třeba jen kvůli pískání.
Zvlněné (zkroucené) kotouče jsou opravdu blbost.
Taky nejsem automechanik.

_________________
LB hyaku ichi 百一 4E-FE 1332/65kW modrá o->
HB 4E-FE 1332/55kW červená o+
VAZ 2103 1500/49kW bílá
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 11.11.2016, 10:44 
Věčnej rejpal
Registrován: 12.08.2015
Příspěvky: 773
No ale poservisujem si ich lepsie ako mechanici... Nedavno mi odovzdali auto ze je to ok... A nasiel som na jednej dosticke oddelenu brzdovu vrstvu od kovu, trne suche a nepohyblive... Mazem co treba a myslim ze s cim treba. Zvlnene kotuce su niesu... Kopalo mi to, zrovnalo sa na sustruhu a nekope... Co mi treba riesit teorie. Jeden mechanik dokonca tvrdi ze na trne nepatri vazelina ale olej...alebo vobec nic... Vyberte si... Vid vlakno na www.oleje.cz

_________________
Auris HSD 2012
Nissan Almera Tino CVT 2002 LPG Zavoli
Fiat Punto CVT 2000
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz