TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je ned 21.10.2018, 15:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2016, 10:14 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 23.01.2011
Příspěvky: 281
Bydliště: Pardubice
Zakarbonování motoru - zajímavý článek
http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu-je-novy-strasak-modernich-benzinovych-ojetin#utm_medium=selfpromo&utm_source=newsletter&utm_campaign=autorevue_newsletter_tydenni

_________________
Carina II (r.v.1989)
RAV 4 (1996)
SUZUKI LS 650 Savage (chopper) -2001
Corolla 1,4 HB (1999)
SUZUKI Grand Vitara 1,6 (2005)
Corolla Verso Sol 2,0 D4D (2004)
AYGO 1.0 2010
Verso 1,6 Active (2013)




Rejži a nic jinýho!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: stř 13.04.2016, 13:29 
Věčnej rejpal
Registrován: 07.05.2008
Příspěvky: 8215
Bydliště: Litomyšl
Nastesti nic co by se tykalo nas... :-)))))) At zije toyota

_________________
Back in Czech.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: čtv 14.04.2016, 13:59 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 18.01.2011
Příspěvky: 180
Bydliště: Litomyšl
Ti nevim, Štěpáne... Zkušenost se zakarbonovaným motorem 2AZ-FSE hovoří o něčem jiném.

_________________
Toyota Avensis T25, 2.4, 120 kW Obrázek
Lexus IS200, 2.0, 114 kW Obrázek
ex Toyota Corolla E12, 1.6, 81 kW
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: čtv 14.04.2016, 15:15 
Věčnej rejpal
Registrován: 07.05.2008
Příspěvky: 8215
Bydliště: Litomyšl
Jasny, to byl ten pripad nezodpovedneho ridice, co na to slape jako makacenko na ryc a jeste nemeni poradne olej.....
Bohuzel 1AZ-FSE je jeden z vyjimek toyoty, tedy primovstrikovy motor s EGR... :-/ Jako na potvoru jsou proste vzdy nejake vyjimky....

_________________
Back in Czech.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: pon 25.04.2016, 13:07 
Člen Týmu
Registrován: 08.03.2016
Příspěvky: 48
Pro méně znalé bych prosil vysvětlit, proč se to toyoty netýká.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: pon 25.04.2016, 13:18 
Věčnej rejpal
Registrován: 27.05.2014
Příspěvky: 1400
Bydliště: EU
No protože Toyota není jenom auto - je to prostě Toyota!! Chápeš??

_________________
Corolla 1,6 Valvematic Multidrive S, Paket Exclusive (samozřejmě bílá)
"Narozena" na Ježíška 2013 v Sakarya (v provozu od Velikonoc 2014)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: stř 31.08.2016, 21:36 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 06.07.2015
Příspěvky: 291
Zajímavý článek.
Neustále si blahořečím, že jsem před rokem vyměnil doslouživší 15 let starý Peugeot Expert za zachovalou 14 let starou Prévii.
Mít prachy navíc a velkou stodolu, nakoupím si do zásoby stará auta, aby mi vydržela do konce života.
Jinak také mám dotaz, stejný jao Aley.
Vždyť valvematic má také přímé vstřiky, nebo ne?

_________________
Kořen slova Toyota je Toy!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: sob 03.09.2016, 19:32 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 18.11.2011
Příspěvky: 383
Bydliště: Zlínsko
tak podle mě se musí sejít přímý vstřik...EGR ....a koncern...Pak karbon jen kvete.. :lol:

_________________
Lexus LS 430. 2002
Když mám názor, řeknu to.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: úte 13.09.2016, 12:16 
Věčnej rejpal
Registrován: 14.02.2015
Příspěvky: 1810
Tomiq: Valvematic nemá priame vstrekovanie paliva.

_________________
Corolla 2013 1.6 Valvematic, manuál (Ø6,6l/100km)
Corolla 2015 1.6 MultidriveS - CVT automat (Ø7,2l/100km)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: ned 30.10.2016, 21:26 
Člen Týmu
Registrován: 20.09.2016
Příspěvky: 39
Ahoj. Přidávám se s čerstvou zkušenosti po dekarbonizaci 1CD-FTV 2.0, 85 kw.

Už na mne pár měsíců poblikávala kontrolka s chyba P0400 na diagnostice = problém s EGR.
Osobně jsem ho cca před čtvrt rokem měl venku a samotný ventil byl téměř čistý, takže se dalo předpokládat, že to bude zabetonované někde jinde.
Můj Avensis Verso má nalítáno 305kkm a sání pravděpodobně nikdy nikdo dřív nečistil. Turbo je původní.
Ještě podotýkám, že mám celkem čerstvé SCV ventily (na dimid.cz mají oba za cca 5 kkč) a leju pravidelně VIF.

Náhodou jsem zjistil, že jeden servis v okolí je uveden na stránkách BG-Care jako jejich odběratel a "servis s přístroji" = mají nějaký přípravek který rozstřikuje chemii do sání a pak přes nějakou přírubu se pomocí kompresoru prožene i cesta mezi egr a výfukem v protisměru.
Nechal jsem si vyčistit mechanicky to, k čemu se dalo běžným nářadím dostat (potrubí + intercooler) a zbytek proběhl chemickou cestou.
Následoval výplach olejového prostoru a výměna oleje + filtrů (letní 10-w40 přešel na zimní 5-w30).
Podle slov servisáka - v sání bylo celkem čisté, jen trochu oleje z turba, ale při profuku chemií to dost kouřilo.

Výsledek?
BG Funguje!
Tomu motoru jako kdyby někdo vrátil tak 20 kobyl a vyndal deku z vejfuku.
Zmizelo občasné škubání kolem 2 tisíc (typicky přidání plynu v zatáčce bez podřazení) a :!: zásadně :!: se zlepšil nástup motoru v nízkých otáčkách kde začíná nabíhat turbo.
Volnoběh spadnul asi na 600 z původních 800 rpm.
Spotřeba se začíná ustalovat na nějakých 5,8 l/100km i s čerstvými zimáky (původně 6,3) a to motor moc nešetřím (zvlášť když je s ním zase vetší radost točit :twisted: )
Kontrolka diagnostiky se zatím po 300 km nerozsvítila.

Celkem mě to sranda stála 3200 kč = spokojenost :bigups:

_________________
Avensis Verso 2003, 2.0 D-4D 85kW


Naposledy upravil houdezde dne pon 31.10.2016, 09:26, celkově upraveno 2
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: ned 30.10.2016, 22:31 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 18.11.2011
Příspěvky: 383
Bydliště: Zlínsko
Jo slyšel jsem o tom...Znám i člověka co to v mém okolí taky dělá...lidi si to chválí..hlavně u chrochtáků...Uvidíš časem jak to vydrží :thumbsup: Já si na podzim čistil klapku,EGR,volnoběžný motorek,váhu atd... systém samodomo..koupený spray a co šlo jsem pročistil..A taky.. pocitově lepší zátah,volnoběh rovnoměrný,

_________________
Lexus LS 430. 2002
Když mám názor, řeknu to.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: sob 19.11.2016, 19:55 
Člen Týmu
Registrován: 20.09.2016
Příspěvky: 39
Zdravím opět po 1500 km, abych informoval trochu víc objektivně o mojí situaci.

1) Spotřeba už je zase na obvyklých 6,3l/100km. Stejné jako dříve.
2) vrátila se P0400 :(

Nicméně všechno ostatní potvrzuji - zmizely škubance a zlepšení nástupu v nízkých otáčkách.

_________________
Avensis Verso 2003, 2.0 D-4D 85kW
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: ned 20.11.2016, 07:38 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 18.11.2011
Příspěvky: 383
Bydliště: Zlínsko
Hmm a nelze ten EGR nějak zaslepit ???? Já ho mám zaslepený několik let a je klid..STK na to nepříjde. Jinak používám pravidelně do benzínu aditiva...Diagnostiku jsi dělal??? Ta by mohla ukázat proč to háže chybu.

_________________
Lexus LS 430. 2002
Když mám názor, řeknu to.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: ned 20.11.2016, 17:48 
Člen Týmu
Registrován: 20.09.2016
Příspěvky: 39
O tom zaslepeni zacinam uvazovat, ale jeste to nevzdavam. Pokracuju s diskuzi tady
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=18247&p=345778#p345748

_________________
Avensis Verso 2003, 2.0 D-4D 85kW
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: ZAKARBONOVÁNÍ MOTORU
PříspěvekNapsal: stř 07.12.2016, 15:21 
Člen Týmu
Registrován: 13.05.2009
Příspěvky: 50
Bydliště: Východní Čechy
houdezde píše:
Zdravím opět po 1500 km, abych informoval trochu víc objektivně o mojí situaci.

1) Spotřeba už je zase na obvyklých 6,3l/100km. Stejné jako dříve.
2) vrátila se P0400 :(

Nicméně všechno ostatní potvrzuji - zmizely škubance a zlepšení nástupu v nízkých otáčkách.


Pokud se vyčistí EGR,sání,MAF, nalije přípravek.... a.j. tak to neznamená dekarbonizaci.
Vyčištění od karbonu znamená rozebrat celý motor.
T.j. sundat hlavu válců, spalovací prostor vyčistit. V hlavě motoru pak především odstranit nánosy karbonu v blízkosti ventilů a kanálů, a těch tam tedy je dost.
Pak by to chtělo pročistit i sběrné potrubí výfuku, okolí DPF,oxidačního katalyzátoru - nafty.
Benzinové motory, tam katalyzátor vydrží v optimální kondici tak 100 tis., pak už se začne zanášet a klade zvýšený tlakový odpor. Sice třeba jen 5 %.
Karbon váže palivo, horší to asi je u benzinových motorů, protože tam se pokles výkonu projeví razantněji, jsou nestabilní otáčky hodně u studeného motoru, ale i zahřatého.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz