TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je čtv 19.09.2019, 11:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Lambda.
PříspěvekNapsal: pon 10.06.2019, 21:07 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 06.07.2015
Příspěvky: 374
Moje aktuální peripetie s Prévií 2,4VVTI. Píšu to sem, páč je to celkem obecný problém napříč modely.
Začalo to chybou P420. Takže jsem změřil všechny lambdasondy osciloskopem a jedna se chovala podivně. Všechny jsem vyndal a měřil reakci na sebrání kyslíku zapalovačem. Ta jedna byla blbá. Při vyndání sond jsem laparokamerou zjistil, že jeden katalyzátor je proražený. Celé parohy jsou asi za dva a půl majlantu, tak jsem koupil jeden univerzální katalyzátor, parohy rozříz a navařil ho. Dal novou levou přední lambdu a vyrazil do práce. Jela jak za mlada ujel jsem asi 40km. Při zpáteční cestě zničeho nic začala škubat a hodila chybu fuel loop heating error, což jsem nakonec pochopil jako chybu vyhřívání lambdy, když jsem naměřil na vyhřívání pravé sondy nekonečný odpor. Nejspíš pro ni byla poslední kapka demontáž a manipulace. Vyměnil jsem tedy ještě pravou sondu. Chybu už to nehlásí, ale cuká to furt. Na plyn víc a na benzín míň. Chová se to přesně jako špatné svíčky. při nižších otáčkách a asi polovičním zatížení to pocukává.
Je možné, že jsem dal špatný typ sondy?
Nebo si to musí znovu načíst mapy?
Je možné, že vlivem čachrů s lambdou a tím bohatostí směsi odešly svíčky, které mají asi 6 tis?
Proč to ale prve jelo?
Ty sondy jsem dal DENSO DOX-0109 . Byl by problém, kdyby to byla zadní místo přední?
Dík za zkušenosti a rady.

_________________
Kořen slova Toyota je Toy!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019, 16:21 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 29.03.2018
Příspěvky: 45
U lambdy stačí rozlišovat 3 a 4 drátovou jinak jsou záměnné.. jestli se propálil kat, tak může jít nespálené směs do vyfuku, což většinou bývají podpalene ventily...
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019, 19:07 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 06.07.2015
Příspěvky: 374
To znamená, že pokud tam pasuje mechanicky, tak funguje?
Proč se jich teda dělá tolik typů a rozlišujou, esi je přední nebo zadní?
Myslíš, že mám zkusit změřit tlaky?
Dneska jsem koukal na svíčky a ty od vadného katu a lambdy měly místo 0,9 asi 1,05, taxem upravil mezeru.

_________________
Kořen slova Toyota je Toy!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019, 20:07 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 29.03.2018
Příspěvky: 45
rozlišují se na 3-drátové a 4-drátové (nebudeme brát v potaz hypermoderní wide-band lambdy, které se moc nevyskytují), tolik jich je protože co auto to originální konektor :) na diagnostice by mělo jit zkontrolovat co z lambdy leze za signál (nebo na osciloskopu). Takže pokud má stejný počet vodičů, tak je to fuk a musí fungovat. Tlaky bych asi opravu přeměřil, protože jak říkám, u aut na plyn se podpálí ventily raz dva, když je rozladěné LPG...
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: úte 11.06.2019, 21:15 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 06.07.2015
Příspěvky: 374
"hypermoderní wide-band" mám ve 14 let staré Fabii :-)
Objednal jsem si měřák komprese a uvidím. Ty myslíš, že ten proraženej kat má příčinu v podpáleným ventilu? Má to najeto 210tis. a ty origo keramické katy nemají moc rády plyn. Navíc, pokud byla blbá ta sonda. Uvidím. Dám vědět

_________________
Kořen slova Toyota je Toy!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: čtv 13.06.2019, 15:45 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 06.07.2015
Příspěvky: 374
Taxem změřil kompresi. Všechny válce shodně 12 barů. V manuálu je referenční 13,8 a minimum 10.
Spíš budu hledat problém v přípravě směsi.
Tušíte někdo, jestli se dá přes diagnostiku zvolit načtení map podle jízdy jako to umí jednotka LPG? Furt si myslím, že si to potřebuje podle nových lambd načíst nové mapy a že to je potřeba akorát pořádně projet v různých režimech. V režimech, které používám nejčastěji- minimální a maximální zatížení to jede bezvadně.

_________________
Kořen slova Toyota je Toy!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: pát 14.06.2019, 11:14 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 29.03.2018
Příspěvky: 45
Nedá, dají se však vymazat adaptace.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: pát 14.06.2019, 23:58 
Věčnej rejpal
Registrován: 12.08.2015
Příspěvky: 1213
Lambdy jemne dolaďujú spaľovanie, ak ich vymeniš nič netreba kalibrovať ani nastavovať ani adaptovať.... neviem koľko ich tam máš ale asi by som vymenil "všetky" "predné" teda tie regulačné - neviem ako si to meral osciloskopom, tam nemôžeš mať výsledok " chovala se podivne" - buď to jazdí dobre lebo nie. Lambda sa predsa neskúša zapaľovačom ale sa sleduje aký signál dáva počas behu motora.
Ďalší problém by mohol byť " jsem rozřízl a navařil" - nemáš tam nejakú netesnosť? problém vzniká keď sa súčasne rozdrbe viac vecí - niečo si vymenil, ani nevieš či trebalo, niečo si nechal, potom si kúpil "nejaký" kat, niečo si zvaroval.... tu z toho bude radosť vysomáriť sa.

_________________
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet A/T 2018
Auris HSD 2012
Nissan Almera Tino CVT 2002 LPG Zavoli
Fiat Punto CVT 2000
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: sob 15.06.2019, 23:22 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 06.07.2015
Příspěvky: 374
slabostka píše:
Lambdy jemne dolaďujú spaľovanie, ak ich vymeniš nič netreba kalibrovať ani nastavovať ani adaptovať.... neviem koľko ich tam máš ale asi by som vymenil "všetky" "predné" teda tie regulačné - neviem ako si to meral osciloskopom, tam nemôžeš mať výsledok " chovala se podivne" - buď to jazdí dobre lebo nie. Lambda sa predsa neskúša zapaľovačom ale sa sleduje aký signál dáva počas behu motora.
Ďalší problém by mohol byť " jsem rozřízl a navařil" - nemáš tam nejakú netesnosť? problém vzniká keď sa súčasne rozdrbe viac vecí - niečo si vymenil, ani nevieš či trebalo, niečo si nechal, potom si kúpil "nejaký" kat, niečo si zvaroval.... tu z toho bude radosť vysomáriť sa.


Ty lambdasondy musí fungovat skokově, což nefungovaly. Za provozu při měření osciloskopem jedna přední a obě zadní kmitaly mezi nějakými 0,2 a 0,8 V a ta jedna přední měnila napětí plynule. Zapalovač, resp jeho plamen sebere kyslík. Takže při přiblížení plamene sonda skokově změní napětí. Ta jedna vadná měnila napětí postupně. Těsně po výměně téhle sondy a katu jelo auto perfektně prvních 40km. Pak u té druhé přední sondy odešlo vyhřívání. Jak byla stará, unavená, tak její demontáž a montáž ji dodělala. A od té doby to poškubává. Tu druhou přední sondu jsem vyměnil, chybu mi to už žádnou nehlásí a pořád to škube.
Nevím, co znamená "trebalo". Kat byl mechanicky proražený. Myslím, že napasoval a zavařil jsem to dobře. Kat jsem koupil podle rozměru a účinné plochy a místo keramického kovový. Lambdasonda byla také prokazatelně vadná. Takže tyhle dvě věci jsem vyměnil, auto jelo. Pak zničehonic začalo škubat, současně zjištěno vadné vyhřívání. Po výměně sondy s vadným vyhříváním škube dál.

_________________
Kořen slova Toyota je Toy!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: pon 17.06.2019, 09:47 
Věčnej rejpal
Registrován: 12.08.2015
Příspěvky: 1213
No isté je že niečo z toho čo si urobil - vymenil je zlé. Buď diel alebo práca.
Ja mám na lambdy len taký jednoduchý merák - blikajúce diodky a funguje to dobre - výsledok je jednoznačný buď lambda OK alebo na výmenu. oscilo je lepší ale ja to užívať neviem.

_________________
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet A/T 2018
Auris HSD 2012
Nissan Almera Tino CVT 2002 LPG Zavoli
Fiat Punto CVT 2000
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: pon 17.06.2019, 11:41 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 04.01.2016
Příspěvky: 184
Tomiq píše:
slabostka píše:
...Nevím, co znamená "trebalo".dál.


https://jazykovaporadna.sme.sk/q/8919/ :biggrin:

uz som to zaregistroval aj v Čechúnii : "zrepaslo"...
https://www.motorkari.cz/tema/?t=211853&pgr=0#goto9873528

_________________
Corolla 1.6 Valvolinematic, 2009


Naposledy upravil Rolling Dog dne úte 18.06.2019, 12:28, celkově upraveno 1
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: pon 17.06.2019, 21:44 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 06.07.2015
Příspěvky: 374
slabostka píše:
No isté je že niečo z toho čo si urobil - vymenil je zlé. Buď diel alebo práca.
Ja mám na lambdy len taký jednoduchý merák - blikajúce diodky a funguje to dobre - výsledok je jednoznačný buď lambda OK alebo na výmenu. oscilo je lepší ale ja to užívať neviem.


Že byly ty dvě vyměněné sondy vadné, je jasné. Že ty zadní jsou ok je více než pravděpodobné. Navíc ty zadní by imho neměly ovlivňovat chod motoru, jenom hlásit chybu. Že byl v háji kat, je taky jasné. Je v něm díra.
Že jsem dal špatné sondy rozporuje Djmicho, který tvrdí, že jsou stejné a záměnné.
Dočetl jsem se, že by se dráty k lambdě neměly letovat, ale nedočetl jsem se proč. Ten materiál drátu je jiný a blbě se letuje. Je tam vyšší teplota, ale ne na konci u konektoru. Může to být fakt tím, že jsem dráty naletoval, přestože je to naletované dobře a v místě, kde teplota nepřesáhne třeba 80 st.C?
A furt je tu záhada, proč to prvních 40km po opravě jelo jaxpraku?

_________________
Kořen slova Toyota je Toy!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: úte 18.06.2019, 09:16 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 29.03.2018
Příspěvky: 45
Nemají se letovat z důvodů, že při opravdu parné jízdě, kdy se výfuk rozžhaví, hrozí roztavení cínu, dále je cín citlivý na popraskání vlivem vibrací, proto se kabely spojkují :). Pájení by sondám nemělo nijak ublížit (pokud se pájí dost daleko). Nicméně v tvém případě to bude chtít najít předepsané hodnoty váhy vzduchu a dalších čidel pro volnoběh a zvýšené otáčky a na diagnostice v těhle průbězích hledat chyby...
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: úte 18.06.2019, 22:16 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 06.07.2015
Příspěvky: 374
To by pak znamenalo, že se tam po opravě objevila závada, která s tou výměnou katu a sond nesouvisí.

_________________
Kořen slova Toyota je Toy!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Lambda.
PříspěvekNapsal: ned 23.06.2019, 18:39 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 06.07.2015
Příspěvky: 374
Taxem to asi vyřešil.
V době, kdy to začalo zlobit jsem dělal zdánlivě nesouvisející úpravu. Dal jsem si přepínač na referenční napětí alternátoru, že jsem snížením diodou o 0,6V zvýšil o to samé nabíjecí napětí. Mám to aby se rychleji dobila trakční baterka. Do té doby jsem měl přepínač přímo na alternátoru a pak jsem si vytáhl kabel do kabiny, abych to mohl ovládat z místa řidiče. Zkusil jsem tohle přepojit do originálního stavu a problém škubání přestal. Zkusil jsem to přepojit zpět na moji úpravu a stále dobré. Konektory od dvou lambdasond jsou přímo na alternátoru. Přichytil jsem lépe dráty, prostříkl konektory a uzemnil stínící dráty v kabeláži a zatím to jede dobře. Nejspíš šlo do lambd rušení od alternátoru.

_________________
Kořen slova Toyota je Toy!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz