TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je pát 20.07.2018, 19:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2007, 18:48 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 08.04.2005
Příspěvky: 1384
Bydliště: České Budějovice
Stále více lidí řeší nekonečnou otázku čím mazat čepy brzdovývh třmenů.
Takže, lze mazat např. silikonovým olejem,
nebo silikonovou pastou, kterou nelze sehnat
Obrázek
Takhle vypadá vevnitř:
Obrázek
Narazil jsem na ni v modeláři, stojí 55,- Kč ;).

Nebo mazivy k tomu určenými, jako např. Syntheso GLK1, ale tu jsem v malém balení nikde nesehnal.

Nejdůležitější je třmeny 2x ročně, při výměně pneu (kol), rozhýbat.

Související odkazy (avšak se spoustou balastu):
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... sc&start=0
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopi ... c&start=45
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=12908
http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/zajimavosti/tipy_05.htm

Pokud se tu povede jalová diskuse, tak zamykám.

Ať vám to poslouží.

doplněno 10.5.:
Čas od času by se měly rozhýbávat i brzdové pístky (cca 1x za rok). Tzn. sejmout třmen (např. když se budete mazat a rozhýbávat vodicí čepy), vzít truhlářské stužidlo, svěrku nebo přípravek k tomu určený a pístek (pístky) trochu zatlačit do třmenu, stačí 2 - 3 mm, následně několikrát sešlápnout brzdový pedál, až pístek vyleze, klidně o pár mm více a pak znovu stlačit stužidlem (ne hasákem). Pak už jen nasadit třmen, našlapat vůli do ztvrdnutí pedálu, pokud je potřeba, tak odvzdušnit.
Pokud je na povrchu pístku koroze nebo je porušená manžeta, tak se pístek musí vyndat, očistit, vyleštit a vylapovat, manžetu vyměnit. Pokud toto již nelze, tak vyměnit celý pístek i s manžetou.

_________________
Obrázek


Naposledy upravil ombre dne čtv 10.05.2007, 09:55, celkově upraveno 3
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 10.05.2007, 06:31 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 21.09.2005
Příspěvky: 4171
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
donedávn jsem mazaů vazelínou třídy O ( tzv hovno ) ale ted používám Motul grease http://www.dicompracing.com/ukaz.php?id=51 a max spokojenost..

_________________
ND na většinu vozů za zajímavé ceny, transport vozu + servis, opravy, úpravy, plnění klimatizací.
Dovoz automobilu ze zahraničí, asistence při nákupu.
Zakázková stavba automobilů vč. homologací
dicompracingo(at)gmail(dot)com
72789432tři
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 10.05.2007, 07:58 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 01.07.2004
Příspěvky: 1036
2 ombre: jojo, já jí leta používám místo teplovodivé pasty na chladiče ;-) Jinak lze sehnat snad v každé prodejně elektrosoučástek (GM, GES atd.)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 10.05.2007, 09:31 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 22.07.2004
Příspěvky: 7602
Bydliště: Praha, Teplice
Předpokládám, že trochu této vazelíny by se mělo vmáčknout i pod prachovky pístků, nebo se mýlím.....? :idea:

_________________
LB hyaku ichi 百一 4E-FE 1332/65kW modrá o->
HB 4E-FE 1332/55kW červená o+
VAZ 2103 1500/49kW bílá
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 10.05.2007, 09:36 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 08.04.2005
Příspěvky: 1384
Bydliště: České Budějovice
2 Jimmy: já bych ji pod prachovku pístku nedával, pouze při montáži bych před nasazením pístek potřel uvedenou pastou (vazelínou). Ona je docela dost hustá.

Pokud máš potřebu pístky něčím mazat, tak silikonovým olejem nebo, pokud to není potřeba, tak ničím, pístkům by měla stačit brzdová kapalina, a pokud zlobí, tak rozhýbat (doplním do textu).

_________________
Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Bzdové záležitosti.
PříspěvekNapsal: pon 30.07.2007, 11:49 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 05.07.2007
Příspěvky: 27
Bydliště: Liberec
Teda hoši silikonový olej bych na mazání pístků vůbec nedával,to je tak dobrý na namazání tření umělých hmot. Jo jinak bacha na tu silikonovou vazelínu - musí to být ten typ transparentní ne bílá pasta!!! Bílá pasta je spíš brusivo , je dobrá na odvod tepla, ale u elektroniky.Ta transparentní vazelína je super na mazání pomaluběžných plastových dílců, koleček a pod., no i na ty čepy třmenů to jde. Já tam cpu AK 2 normální vazelínu a zatím jsem u žádnýho auta takhle udělanýho neměl problem ani po letech.Ještě abych pod tím ležel každý rok kvůli brzdám, to ani náhodou.

_________________
Toyota Celica 86" 2,0 GT 3S - GE
Jede jako z praku!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Bzdové záležitosti.
PříspěvekNapsal: pon 30.07.2007, 12:38 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 08.04.2005
Příspěvky: 1384
Bydliště: České Budějovice
Henry Fox píše:
Teda hoši silikonový olej bych na mazání pístků vůbec nedával,to je tak dobrý na namazání tření umělých hmot.

A zrovna tam jako na potvoru patří ;). Tedy, pístky se nemají mazat vůbec, pouze když se provotně nasouvají do třmenu, aby to šlo snáze. Výrobci k pístkům sami dodávají pytlíček se silikonovým olejem nebo občas vazelínou. Ono ani tak nejde o mazání, olej působí hlavně jako konzervant, který ochraňuje kovové díly před vlhkem a korozí a pryžové těsnění před zpuchřením.
Henry Fox píše:
Jo jinak bacha na tu silikonovou vazelínu - musí to být ten typ transparentní ne bílá pasta!!! Bílá pasta je spíš brusivo , je dobrá na odvod tepla, ale u elektroniky.

Nevím, zda je to z obrázku patrné, ale na něm je nepřibarvená, skoro průhledná pasta, jen díky blesku to vypadá bíle. Bílá pasta smí být přibarvena pouze akrylem. Že by byl akryl abrazivní, nevím, ale je to možné, nemám tu zkušenost.
Henry Fox píše:
Ta transparentní vazelína je super na mazání pomaluběžných plastových dílců, koleček a pod., no i na ty čepy třmenů to jde.
Taktéž, co u pístků, čepy jsou uloženy v gumových kroužcích a jde hlavně o to, aby do sebe nezarostly, na což je, při teplostních a povětrnostních vlivech u třmenu, silikonový olej ideální.
Henry Fox píše:
Já tam cpu AK 2 normální vazelínu a zatím jsem u žádnýho auta takhle udělanýho neměl problem ani po letech.Ještě abych pod tím ležel každý rok kvůli brzdám, to ani náhodou.

To jsi šťastná žena. Buď rád, že nemusíš, ačkoliv se u toho lépe sedí než leží ;).

_________________
Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Silikonová vazelína
PříspěvekNapsal: úte 31.07.2007, 19:55 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 05.07.2007
Příspěvky: 27
Bydliště: Liberec
Čauky Ombre, jo těch vazelín je víc. Daj se sehnat hlavně dva druhy , a to jak jsem již řekl jeden typ transparentní - na omak jako hustý rosol, a ta druhá bílá jak sádra ,a ta na omak je jakoby tam byl rozemletý hodně jemný bílý prášek. No a tu druhou rozhodně nikam necpat, leda fakt na chladiče silové elektroniky( já s nimi pracuju už skoro 18 let) .

Ta bílá ( rozhodně to není přibarveno jenom akrylem) má takovou super vlastnost , že když se tím umažeš ,tak to blbě jde dolů a hlavně z hadrů .

Ta transparentní se používala u nás dříve než ta bílá hrubší , nevím čím to , jestli to začali u nás dělat průmyslově později, nebo co.

Nemám zrovna po ruce origo nádobky s obsahy past, hned bych popsal přesné specifikace , případně typové označení .

Jinak ta transparentní je super vazelína i na ty čepy , má super vlastnost - nepřijímá vlhkost jako jiné možné vazelíny.

_________________
Toyota Celica 86" 2,0 GT 3S - GE
Jede jako z praku!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 04.12.2007, 19:36 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 11.10.2007
Příspěvky: 331
Bydliště: Zlinsko
Pod manzetu pistku jen hlavne takove co nenapada gumu(i pod tou prachovkou to rezavi pri male netesnosti prachovky)-na voditka a stycne plochy desticky s tremenem medenou vazelinku at uz ve spreji nebo plechovky-rado to v tech to vsech mistech zarezava a pak se i nestejnomermne sjizdi desky kdyz neni zrovna upecene kolo do cervena:)

Vse chce udrzbu a brzdy obzvlast-ja to zakaznikum kteri o auti chcou dbat (kdo mavne rukou a pak vola ze nekde stoji atd. tomu se vetsinou smeju ze stejne doslo na me slova)delam co rok a nebo vymeny oleje-pokud nenajede 15000 za mesic.

Hlavne kazdy ma neco vyzkousene ale i to cokoliv je lepsi nez jen ta rez ktera by tam byla :lol: :lol:
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz