TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je úte 19.03.2019, 01:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 30.12.2013, 11:05 
Věčnej rejpal
Registrován: 07.05.2008
Příspěvky: 8220
Bydliště: Litomyšl
A pro Lisaka, tak bys mohl mit prevodovku U151E, tedy tu s filtrem, magnetem a vsim ostatnim. Takze si priprav cca 5500 - 6000Kc za komplet vymenu oleje s filtrem a magnetem a olejem a praci.. :-) Doporucit mohu Karla z Nedosina - at to mas kousek od Litomysle.. :-)

_________________
Back in Czech.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 30.12.2013, 19:51 
Manager Týmu
Registrován: 07.09.2011
Příspěvky: 408
To stani: nechápu proč bych nemohl sám měřit a dolejvat volej, když z tý převodovky teče těsněním. Měla vloni repas a čeká se než s ní dědek něco najede a až se znovu bude měnit volej tak se musí přijít na to proč nový těsnění chčije.

_________________
RAV4 4gen 2.0 Multidrive Valvematic 2013
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 30.12.2013, 20:43 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 07.02.2012
Příspěvky: 780
Bydliště: Č. Budějovice
Jo jo, je to přesně tak jak píšu. :D :(

A proč měla vloni ta AP repas, co? A proč i po repasu teče?
Není to třeba tím, že právě kontroluješ a dolíváš olej?

Právě že stačí dát třeba jen půl litru navíc a pak to téct (v tom lepším případě) musí, olej se rozpíná a pokud je ho moc, někudy prostě jde ven (nemluvě o tom, že poškozuje i samotné zařízení AP).

V AP totiž musí být oleje přesně akorát, ani málo a ani moc (což je horší). Navíc tam musí být přesně takový, jaký je předepsaný (protože každý se rozpíná jinak, má jinou hustotu, vlastnosti). Horší kombinace třeba je, když při výměně tam zbude starý (někdy tomu nelze předejít) a k tomu se dá nový, ale jiný(byť také určený pro AP, ale třeba pro jinou, jiný typ).

V předchozím příspěvku sice správně píšeš, že u některých AP, aby se opravdu vypustil všechen starý olej, se musí sundat vana, což se ne vždy v praxi děje.

Třeba někdo chce ušetřit a zajde za nějakým "automechanikem", a nemusí to být zrovna nějaký mastil někde v soukromé garáži, ale třeba dělá hodně aut, ale s AP nemá tolik zkušeností. Ten asi vanu sundavat nebude a když zjistí, že na filtr je čekací doba 14 dní, tak se na něj také vykašle (popř. ho jen propláchne). Někde si v příručce přečte, že tam má přijít (teď plácnu) 3l oleje, tak ho tam přesně tolik naleje (aniž by si zjistil, že tam může být zbytkový - ať už ve filtru, v "zákoutích", nebo kvůli vysoce vypouštěcímu posazenému otvoru i ve vaně) a může se ještě mluvit o štěstí, když tam dá přesně ten typ co tam patří, pak koukne na měrku a řekne : "hele, jak sem se trefil, sice trochu nad rysku, ale paráda". Pak to krátce projede, ono to fachčí úplně v pohodě, přijde si pro to zákazník a on mu ještě řekne: "ještě že si přišel, ta AP už byla pomalu na suchu". :D
Borec pak odjede domů a vše je OK (zdánlivě :roll: ). No a pak doma řekne, "mámo, pojedem v sobotu 150km za příbuznejma, už sme tam dlouho nebyli". No tak s mámou :D vyjedou a cca po 100km (ale spíš asi dřív) najednou nějaké pazvuky (slyšel jsem také něco o ráně - to když AP tzv. pustí bokem - vývod bokem :o :D , ale nevím zda to není jen kec), rozsvítí se kontrolka, auto zaškube a je konec, je vymalováno (a to ještě si musí auto nechat převézt odtahovkou, protože na laně to s AP nejde).
Borec pak zjistí, že repas, ale spíš GO jde do desetitisíců a nová AP ještě víc .

V motoru, když se dá oleje trochu víc, tak to vůbec nevadí. Když se dá ale víc v AP, tak je to katastrofa. Jak už jsem psal předtím, olej se vlivem vysokých teplot a tlaků dost rozpíná, je úplně jiná hodnota při studeném autě a úplně jiná, když auto ujede nějaký kilometr.
Pokud tedy někdo za studena doleje olej na rysku, byť třeba na tu spodní a přitom dost zůstane ve filtru a v "zákoutích", tak to obyčejně dělá litřík navíc (studeného oleje) a ten už má setsakramentský vliv na tu AP. Už jen půl litru navíc má vliv na životnost AP.
Vizuálně se to projeví tak, že prostě přetlakem ten olej musí někudy uniknout, např. přes těsnění, pak AP teče. To by bylo ještě dobré, ale většinou už bývá poškozen i vnitřek AP, což se pozná později.

Proto opakovaně všem radím: nekontrolujte olej v AP, už vůbec ho nedolévejte, a nejlépe se o AP vůbec nezajímejte. Pokud máte o ni nějakou starost, sdělte to kvalitnímu servisu, který má v tomto zkušenosti, nechte raději vše na tom servisu. Vyplatí se to. Tady se opravdu nějaké (samo)kutilství neoplatí. :wink:

_________________
Avensis T25 FL 1.8 VVTi automat


Naposledy upravil stani dne úte 31.12.2013, 08:42, celkově upraveno 1
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 30.12.2013, 21:06 
Manager Týmu
Registrován: 07.09.2011
Příspěvky: 408
Táta to koupil když to mělo 70tis v 90ti to začalo škubat a nějak blbnout už si nepamatuju jak a v Toyotě u Louwmana že prej nebyla v 50ti dělaná výměna oleje tak to šlo do kytek. Spíš si myslím, že tomu dal někdo párkrát za studena plnej knedlík a hotovo. Za studena má vzdycky stejně, máme z Toyoty volej a za ten rok tak půl pixly vychcalo. S tím nejde jet do Toyoty to auto má hodnotu 100tis vždyť tenkrát si s tím něvěděli rady a chtěli jí vyndat a poslat výměnou novou za 240tis tak to opravil nějakej čičmunda. Ale rozebral to, objednal díly na ty se čekalo celkem 6týdnů, olej a filtr z Toyoty složil to a zaplať pánubohu že to funguje. Akorát to chčije tou vanou, myslím že říkal že v tý sadě chybělo těsnění tak dal starý. Ale říkal ať přijedeme za 5 tis na výměnu, ale dědek byl marod tak to vychází teď po roce, ale asi to dělá poctivě bo vyndavá tu vanu aby vytekl všechen olej, že prej v Toyotě na to káknou a máme po zadeli. Nevím no, někde jsou i odborníci a můzE to být kdekoliv.

_________________
RAV4 4gen 2.0 Multidrive Valvematic 2013
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 30.12.2013, 22:32 
Manager Týmu
Registrován: 07.09.2011
Příspěvky: 408
Ještě dotaz, plánuju si tuhlec rafku ponechat délé bo jsem maximálně spokojen, kdy nechat vyměnit v automatu olej? Proč zrovna v autorizáku mě tvrdil že po 50ti tis když jeho kolega tvrdil že nikdy? Jsem zmaten, všechno ostatní když zanedbám tak to za pár tisícovek spravím, ale tento výkvět moderní techniky který řadí sám ne.

_________________
RAV4 4gen 2.0 Multidrive Valvematic 2013
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 30.12.2013, 23:13 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 13.09.2013
Příspěvky: 249
Bydliště: Zlín
Takže sem to pročetl a jak je to u nových CVT multidrive s. ?? Po 80tis km olej za 6000? Nebo po 50 tis km? Nemaji starší Toyoty HDM automaty?

_________________
Auris Touring Sportc CVT
recenze: http://moje.auto.cz/David-C3/automat-1.html
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 31.12.2013, 07:35 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 07.02.2012
Příspěvky: 780
Bydliště: Č. Budějovice
Je to různé. Ale generálně platí cca po 80t. km. Na to, že v dokumentaci se např. píše "doživotní náplň", se nesmí brát ohled.

_________________
Avensis T25 FL 1.8 VVTi automat
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 31.12.2013, 08:39 
Věčnej rejpal
Registrován: 07.05.2008
Příspěvky: 8220
Bydliště: Litomyšl
Ano. Souhlas se Stanim. Maximum co bych viděl reálně je 150tisic km, když máš Velký cit pro automat a auto. Jinak rozhodně 90k km max....

_________________
Back in Czech.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 31.12.2013, 09:06 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 13.09.2013
Příspěvky: 249
Bydliště: Zlín
Takže třeba i u Priuse který nemá klasické CVT variator jako u 1.6 benzin?

_________________
Auris Touring Sportc CVT
recenze: http://moje.auto.cz/David-C3/automat-1.html
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 31.12.2013, 09:51 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 18.01.2011
Příspěvky: 181
Bydliště: Litomyšl
aczasa píše:
A pro Lisaka, tak bys mohl mit prevodovku U151E, tedy tu s filtrem, magnetem a vsim ostatnim. Takze si priprav cca 5500 - 6000Kc za komplet vymenu oleje s filtrem a magnetem a olejem a praci.. :-) Doporucit mohu Karla z Nedosina - at to mas kousek od Litomysle.. :-)


Mám to v plánu, teď jsem u něj měl auto na kontrole, tak říkal, že by se to vyměnit mohlo.

_________________
Toyota Avensis T25, 2.4, 120 kW Obrázek
Lexus IS200, 2.0, 114 kW Obrázek
ex Toyota Corolla E12, 1.6, 81 kW
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 31.12.2013, 12:04 
Věčnej rejpal
Registrován: 07.05.2008
Příspěvky: 8220
Bydliště: Litomyšl
I u Priuse. Tam je Velka náročnost v difu, protože distribuujes Velký moment.... Takže i u Priuse a eCVT max 90k km...

_________________
Back in Czech.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 31.12.2013, 18:20 
Navigátor
Registrován: 28.08.2013
Příspěvky: 77
Myslim, ze David T. ma Verso s CVT a uz tam i dost najezdeno. Mozna ze uz olej menil. Chtelo by so ho zeptat....

_________________
Toyota Verso 1.8 CVT Active
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Automat
PříspěvekNapsal: stř 01.01.2014, 03:05 
Člen Týmu
Registrován: 03.04.2013
Příspěvky: 36
Bydliště: Praha
V návodu pro US modely se píše -výměna oleje v AT po 45000 mil a při tahání přívěsu a náročném provozu (taxi a terén) po 30000 mil. Řídím se tím a není problém. V Toyotě vždy měnit i filtr a těsnění na filtru ( to se objednává zvlášť) a těsnění vany. Některé převodovky se plní hrdlem na měrku a jiné přímo na převodovce - ty co mají plnící šroub na levé straně. Olejů pro výměnu má Toyota 4 typy. Myslím, že je to ATF 3 + ATF 4 + ATF T-4 a WS, ale je vždy lepší se řídit SDS.

_________________
Rav4 2006,
Camry 2007
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: pon 14.01.2019, 15:27 
Člen Týmu
Registrován: 31.08.2018
Příspěvky: 65
stani píše:
V automatické převodovce nechat měnit olej vždy cca po 80t. km.
Záměrně píšu "nechat měnit".

S automatama jezdím už asi 15 let a přesně znám ty chytrolíny co si to měnili sami, či chtěli olej do automatické převodovky dolívat(protože se jim zdálo, že je ho tam málo), měnit filtr, apod. A všichni na to dojeli. Zmršená převodovka, problémy, opravy nebo dokonce výměna. Žádná levná záležitost.
Ten kdo není mechanik-specialista, tedy prakticky všichni, by se měli automatické převodovce vyhýbat obloukem, vůbec se ní nezajímat, dělat že o ní ani neví. Ale ono jim to nedá. Musí furt koumat, jak je to možné, že to funguje, že je přeci nutné aby se o to "zvláštní zařízení" nějak starat, chtějí kontrolovat olej, apod. Viděl jsem i debily, co zároveň levou nohou stojí na plynu a pravou na brzdě a to dokonce i automechaniky! Neuvěřitelné :-( Nebo jiní chytrolíni za jízdy "řadí" - z kopce dávají neutrál, apod. Ale dobře jim tak blbečkům. Akorát pak na forech nadávají, že ty automatické převodovky nic nevydrží, že je to zbytečné,drahé a poruchové zařízení.

V automatické převodovce je olej podobný hydraulickému a protože v AP vznikají dost velké tlaky a teploty (u některých, zvláště starších AP je i chlazení), olej se rozpíná. Je ho úplně jiná hladina při studeném motoru, při zahřátí, po ujetí 10 km a po ujetí 100km. Olej musí opravdu měnit jen odborník, aby ho dal přesně akorát a přesně ten typ který je pro danou AP určen. Musí se počítat i objem filtru- když se mění, anebo když se právě nemění.Také je důležitý daný typ AP, kolik starého oleje tam v "zákoutích" zůstane( u některých AP nelze vypustit úplně vše), záleží také kde je vypouštěcí otvor, atp.

Z vlastní zkušenosti tedy vím, že ten kdo se začne zajímat kde je měrka na olej u AP a kde se u ní dolívá olej, měl by okamžitě odevzdat klíčky od auta a chodit pěšky nebo případně jezdit koloběžkou. Protože to je přesně na 100% začátek konce jeho AP.

Takže moje rada ještě jednou: nezajímat se vůbec o AP - nechat to pouze a jen odbornému servisu.

Asi tak. ;-)


Levá noha na plynu a pravá na brzdě?? :-D

_________________
//Corolla 1.6 Valvematic M/T - 2013//
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 15.01.2019, 09:08 
Věčnej rejpal
Registrován: 14.02.2015
Příspěvky: 2029
Len či nemajú parádne kŕčové žily, keď majú takto za volantom furt prekrížené nohy, že...

_________________
Corolla 2013 1.6 Valvematic, manuál (Ø6,6l/100km)
Corolla 2015 1.6 MultidriveS - CVT automat (Ø7,2l/100km)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: sonypolicka a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz