TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je pát 20.09.2019, 08:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: T27 FL 1.8 Valvematic vodní čerpadlo
PříspěvekNapsal: stř 09.04.2014, 16:38 
Člen Týmu
Registrován: 09.04.2014
Příspěvky: 14
Avensis z roku 2009, najeto 60000 km. Rozebral jsem tekoucí vodní čerpadlo, protože mám již třetího Avensise (vždy když vyšel nový model) a ty první dva dosud jezdí bez poruchy, hledaje závadu.Na fotografii je vidět výrobce ložiska, které se poškodilo.Je možné, že by to byla příčina?

Příloha:
DSC_0477 el.jpg
DSC_0477 el.jpg [ 129.31 KiB | Zobrazeno 2734 krát ]

_________________
Toyota Avensis T27 1,8 VVti 108 kW,kombi, 6 M/T r.v. 2009
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 10.04.2014, 22:13 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 02.09.2004
Příspěvky: 1030
Tak to Paráda.

_________________
Yaris 3 / 1.33 2011
VW Tiguan 2.0, 150k, 2018, po Praze do 6,8l, dálnice 6,4l
měl jsem E12U 1.4, E15U 1.6, T27 2.2.aut, RAV 4.4 - 2.2 aut.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 10.04.2014, 22:48 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 27.04.2013
Příspěvky: 214
Bydliště: Liberec
To že tam je nápis MADE IN CHINA neznamená že je to nějaká jebka. Výroba se prostě přesunula do číny kvůli levnější pracovní síle.

_________________
Toyota Avensis 2006 2.2 D-CAT 130KW
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 10.04.2014, 23:33 
Věčnej rejpal
Registrován: 23.02.2008
Příspěvky: 1437
Bydliště: Praha
Lozisko neni tesneni, proc to tece vis?

_________________
Avensis T25, 2.2 DCAT, wagon, 2007 Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 11.04.2014, 07:06 
Věčnej rejpal
Registrován: 07.05.2008
Příspěvky: 8220
Bydliště: Litomyšl
Tak ti nevim, ale v lozisku jsou simerinky a cele to funguje jako tesneni.... Takze duvod je tam....

_________________
Back in Czech.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 11.04.2014, 08:37 
Věčnej rejpal
Registrován: 02.06.2010
Příspěvky: 1202
asi to podporuje teoriu, ze je nutne menit chladiacu kvapalinu najneskor kazde 4 roky, kedze okrem chladiacej funkcie ma aj antikorozne ucinky a lubrikuje vodnu pumpu.
Kedysi sme menili chladiacu kvapalinu az ked jej bod tuhnutia stupol nad -25st, s klesajucou kvalitou suciastok asi tento zvyk bude treba zmenit.

ale este stale to moze byt iba zavada, proste anomalia.

_________________
--
Matus
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 11.04.2014, 10:16 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 13.11.2009
Příspěvky: 2643
Bydliště: DE
Rad by som veril, ze je to anomalia.
Presne po 60 tkm na kolegovom Yarise (neviem motor asi 1.0) sa to rozpadlo uplne rovnako.
Niektore auta to maju tusim uz v servisnom rozpise (cca 120 tkm, ak je to pravda).

Kuchta.
Moje skusenosti hovoria nieco ine. Kazovost 70-80% hned na vstupe. Bohuzial mam v rodine cloveka, ktory sa snazil ich dotlacit k niecomu serioznemu, ale ...
Priame jednania v Cine a vysledok je strata zakazky a firma v ... Ako vedeli, tu kazovost ? Rontgenove a zatazove vstupne testy.
Ja mozem potvrdit, ze u nas sa upravuje skoro vsetko od nich a trva vsetko neskutocne dlho (1 tyzden u nas vs 10 mesiacov u nich). Kurva to sa oplati ...
A postuduj aky zakon ma Cina (aj ho interne uplatnuje) voci zvysku sveta a hlavne voci zahranicnym firmam.

Varan66:
Mohol by si sem dat katalogove cislo toho cerpadla. V tom Yarise to bolo tusim vedene ako Bosch (nie na 100%). Dik.

_________________
T27 2ZR-FAE Rice on wheels
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 11.04.2014, 18:19 
Člen Týmu
Registrován: 09.04.2014
Příspěvky: 14
Ještě tedy upřesňuji celou závadu.
Ložisko se mechanicky poškodilo a začalo mít vůli. Vlastní těsnící prvek je prakticky nezničitelný, jsou to dva asi keramické kroužky, přitlačované na sebe čelně nerezovou pružinou. Za nimi je ložisko stále v suchu, se svou tukovou náplní, která se nedá doplnit.
Pokud ale začne být výkyv vadného ložiska příliš velký, začne těsnící prvek pomalu propouštět, až do úplného zničení.
Je to dobře vidět na zdvižené kapotě motoru, je tam čára od kapaliny, již velmi brzy.
K tomu číslu dílu. Nemám ho poznamenaný, ale je zajímavé, že ho již nelze koupit. Byl to totiž plechový výlisek, cca 3 mm silný.
Dnes se nahrazuje hliníkovým odlitkem a musí se vyměnit i všechny šrouby za delší.
Pro mne je to jasný důkaz, že firma žije z minulé pověsti bezporuchových vozidel.
Mohu srovnávat celou řadu dílů např. zavěšení kol, původně výkovky, dnes plechové výlisky atd.
Tento proces asi nelze zastavit, do všeho se montují (jak říká správně můj kamarád) kurvítka, aby to bylo levné a nutilo po záruce ke koupi nového výrobku. Z čeho by jinak ty továrny žily ?


Přílohy:
DSC_0483 el malý (2).jpg
DSC_0483 el malý (2).jpg [ 179.37 KiB | Zobrazeno 2612 krát ]

_________________
Toyota Avensis T27 1,8 VVti 108 kW,kombi, 6 M/T r.v. 2009
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 11.04.2014, 23:14 
Věčnej rejpal
Registrován: 23.02.2008
Příspěvky: 1437
Bydliště: Praha
Takze T25 neprodavat, dik za info;)

_________________
Avensis T25, 2.2 DCAT, wagon, 2007 Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 12.04.2014, 07:58 
Věčnej rejpal
Registrován: 07.05.2008
Příspěvky: 8220
Bydliště: Litomyšl
Přestaňte již používat to slovo - kurvitka... Je to vcelku nesmysl. Obzvláště v automotive. Je to jen neustálý tlak na cenu, nikoliv záměrné zhoršování kvality. Jekl může obstát i tam co odlitek, ale... ;-))) Mnohem horší je to u on board elektroniky.. ;-)))

_________________
Back in Czech.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 12.04.2014, 22:10 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 08.10.2008
Příspěvky: 1412
Na druhou stranu je lepsi kdyz tece voda z motoru nez motor do vody :)

_________________
RAV4 HSD FWD
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 08.01.2016, 17:26 
Člen Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 26.02.2015
Příspěvky: 15
Tak dneska pravidelná návštěva servisu při 120 tis. Výsledek je prosakování kapaliny z vodního čerpadla. Tak nevím jak to v té Toyotě s tou jejich bezporuchovostí mysleli. :mad:

_________________
Avensis T27 1.8 108kW r.v. 2009
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 08.01.2016, 17:58 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 27.05.2005
Příspěvky: 1070
Bydliště: Doma. UbI bene, ibi patria.
Pokud je tam vodní pumpa původní, jak mi to prijde celkem dobrý.

_________________
Kup si Toyotu a zustanes s ni navzdy a Celica je srdecni zalezitost:o)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 14.10.2016, 08:05 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 13.11.2009
Příspěvky: 2643
Bydliště: DE
Ako sa prejavovala zvukovo ta vodna pumpa ? Len pri studenom starte ? (tak kazdy 20ty start)
Kto menil, davali ste orig. alebo nieco ako JAKOPARTS J1512120.
D.

_________________
T27 2ZR-FAE Rice on wheels
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 13.09.2019, 22:48 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 27.02.2009
Příspěvky: 2654
Bydliště: Miro z Havířova
Tak jsem se při 130tKm projezdil k první závadě, z motoru se ozývá šustivý chrastivý pazvuk, po nastartování hlasitější se pak mírně ztiší, je to někde v místě kde je alternátor-vodní pumpa-kompresor klimy. Protože je to nad sebou tak nemohu lokalizovat co je zdrojem hluku, nijak dál se to neprojevuje - klima chladí, voda neubývá, altík dobíjí, jen vizuálně se mi při sledování zdá že poháněné kolečko vodní pumpy mírně vibruje, věděl by někdo fígl jak určit(lokalizovat) zdroj toho chrastění ? Zvuk kolísá nahoru dolů, nejvíc po nastartování, pak klesne a chvílemi stoupne.

_________________
T27 Avensis 1.8 Valvematic Multidrive S/2009/
když pijete se mnou pijete s Mírou :-) Obrázek
http://moje.auto.cz/m5t/avik.html
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz