TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je pon 24.06.2019, 21:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 05.06.2019, 12:23 
Řidič
Registrován: 05.05.2011
Příspěvky: 249
Jelikoz jsem pred par dny rozviril diskuzi, co je v aute uzitecne a co ne (s ohledem na individualni vnimani), rozhodl jsem se podelit se svymi zkusenostmi s asistenty v aute. Snad to nekomu pomuze, pripadne se dalsi podeli s jinym pohledem. Nechavam to v sekci Corolla, jelikoz je to novy model, kde jsou ty asistenti tak nejak povinne a v pavlacove sekci to asi tak moc nezije. Nazory jsou samozrejme subjektivni.

Dlouhodoba zkusenost s adaptivnim tempomatem, udrzovanim jizdniho pruhu (jenom "warning", ne aktivni drzeni smeru), elektricke otvirani kufru, mrtvy uhel, vse v novem aute "premiove" znacky v obdobi cca 2010-2012 (takze uz pomerne vykopavka, nicmene, dle meho vetsinou stale plati).

Adaptivni tempomat (AT):
co mi vadilo:
"prilis" intenzivini brzdeni/zrychlovani na puvodni rychlost (jinak pro porovnani s Corollo, u Corolly je to mnohem lepsi, ale k dokonalosti to ma pro mne jeste daleko)
pokud jedu v levem pruhu a v levotocive zatacce, AT zachyti auto v pravem pruhu a zpomaluje, i kdyz je levy pruh uplne volny
velke rozestupy od vozidla pred sebou a na to navazuje:
- pokud dojizdim auto v pravem pruhu (dalnice), v levem me miji jine auto, AT brzdi, i kdyz by stacilo bliz dojet auto prede mnou nebo (velmi) mirne snizit rychlost, aby mne predjelo auto v levem pruhu a ja se mohl zaradit do leveho
- ve meste se mi do mezery vecpe prilis mnoho aut
- pokud dojedu nekoho v levem pruhu (dalnice), auto neuhybaji, protoze "jsem predce prilis daleko"
Proc ano:
U mne zadne, ale rozumim tomu, ze nekomu to vyhovuje. Ale uvidime, co v budoucnu (prip. pokud budu mit moznost dalsi dlouhodobe zkusenosti)
Moje volba: Ne. Ale manualni tempomat je nutnost 8)

oprava Upozorneni na opusteni jizdniho pruhu: (puvodne oznaceno Udrzovani v jizdnem pruhu)
co mi vadilo:
pri nastartovani motoru bylo vzdy aktivni, neuchovavalo si posledni nastaveni
caste "falesne" poplachy. Jedna se o situace, kdy chce clovek predjizdet vetsi auto, takze musi vystrcit cumak trochu do protismeru a asistent na to rve, protoze neni pouzita smerovka. To same, kdyz na prazdne silnici chci vyuzit protismerni pruh.
Proc ano:
pri mikrospanku asi pomuze (takze na nocni cestovani dobry asistent)
Moje volba: Ne. Pouze, pokud by si to uchovavalo posledne nastavenou pozici (nechci pred kazdou jizdou vypinat)

Elektricky otvirani kufru:
co mi vadilo:
pomale
pokud je plny kufr, tak clovek nema moznost "rychleho" testovani, jestli kufr lze nebo nelze zavrit
nemelo senzory na blizkou prekazdu t.j. kdyz clovek parkuje zadi ke zdi, elektricke otvirani bylo schopno narazit do zdi (nikdy jsem nezkousel, jestli to dojde tak daleko, takze mozna licha vytka)
Proc ano:
nejak jsem nic nenasel. Ano, nemelo to otvirani "kopem", ale ze bych z toho systemu byl nadsem to, ne
Moje doporuceni: Ne

Mrtvy uhel:
co mi vadilo:
asi nic
Proc ano:
pokud se clovek nauci to vnimat, tak asi pomuze
Moje doporuceni: Nemam nazor. Ja mel pocit, ze po delsim case to clovek prestane 100% vnimat, jelikoz se primarne diva do zrcatka a zaostruje na objekt v nem t.j. do dalky, kdezto svetelko je presne na zrcadle a obcas jsem jej ani nevnimal (alespon ne tolik, jak by bylo zapotrebi, pokud bych se mel dle toho ridit)

bezklicovy pristup:
co mi vadilo:
asi nic (pominu-li vetsi riziko kradeze)
Proc ano:
pohodli. rano vemu klice, dam do kapsy a cely den se o nic nestaram
Moje doporuceni: Jednoznacne ano (pro mne v podstate nutnost)

S cim nemam, nebo mam minimalni zkusenosti:
Head-up displej (HUD), jak na sklicko, tak na okno (Corolla):
co mi vadilo:
HUD na sklicko mi prisel hodne rusivy a "prekazel" mi ve vyhledu
Proc ano:
HUD na sklo mi prisel idealni. Nerusil, clovek to nevnimal, ale kdyz chtel z nej informace, stacilo si "vzpomenout" zostrit na spravne misto
Moje doporuceni: na sklicko ne, na sklo ano

Tablet aute, Apple car, Android auto:
co mi vadilo:
tak nejak nevim, proc mit v aute 2-3 displeje, co bych mel na nich sledovat (krom zrcdleni obycejne navigace s live traffic z mobilu). Film v tom nepustim, pokud ano, tak pouze pro spolujezdce s vykroucenou hlavou, na hudbu nepotrebuji zazracny tablet,... Jedinou vyhodu vidim na parkovaci kameru
Proc ano:
poradte... :wink:
Moje doporuceni: za soucasne nabizenou cenu nevidim duvod proc...

Start/stop:
co by mi vadilo:
predpokladam, ze by mi auto zhaslo motor a nastartovalo pri kazdem vjezdu/vyjezdu z garaze (rampa), coz je u mne celkem caste
Proc ano:
pokud by byl spravne naladen (napr. by byl aktivni pouze u silnejsiho tlaku na pedal), tak asi vyse zminene negativum odpada
libilo se mi, jak se motor u hybridu neznatelne prepinal na el. pohon (a tim se vlastne vypinal i spalovak), takze v tomto pripade bez pripominek, spis nadseni (i kdyz to neni klasicky start/stop)
Moje doporuceni: dle vyladeni

Co bych uvital:
multimedia do/na operky hlavy pro zadni cestujici (idealne s ovladanim pres ten vyse zmineny tablet), dle moznosti posilat na kazdou stranu neco jineho.

Lepsi svetla, automat, hybridni pohon necham bez vetsiho komentare. Za mne svetla jednoznacne ano, u automatu a hybridu mam v podstate stejnou vytku jako u AT (ne tak plynule brzeni/zrychlovani, jak bych si predstavavoval, u automatu jeste minus zvukovy projev)

Na zacatek asi staci.. :mrgreen:

_________________
Toyota Avensis T27 1.8


Naposledy upravil Grey dne stř 05.06.2019, 17:19, celkově upraveno 1
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 05.06.2019, 13:17 
Věčnej rejpal
Registrován: 14.02.2015
Příspěvky: 2169
Ja len ohľadom toho Tablet aute, Apple car, Android auto:
Za mňa je v tom výhoda v podstate v tom čo už spomínaš. Zdieľanie navigácie so smartfónom.
Niektorí fajnšmekri si pomocou tejto technológie dokážu zobrazovať telemetriu jazdy. Obyčajnému jazdcovi to k šťastiu síce nechýba ale možno si vďaka tomu dokáže dvihnúť sebavedomie aké všelijaké údaje dokáže sledovať. Čo s tými údajmi robiť ale ďalej pokiaľ človek nieje pretekár či automechanik, tak to netuším.
Čo iné kto potrebuje alebo chce zdieľať na dotykovej obrazovke so smartfónom, si nejako neviem predstaviť. Mejlovanie, massenger, viber chat a podobne na dotykáči v aute by mali nie sprístupniť ale skôr zákonom zakázať. Kvôli bezpečnosti.
Ďalší dôvod, prečo to chcieť je hádam už len v tom, že to dnes letí. Ovládanie všeličoho cez dotykovú obrazovku s animáciami. A už aj automobilky prišli na to, že výroba a implementovanie ovládania nejakých funkcií do dotykáča je lacnejšie a vyzerá to fajnovejšie ako nejaké blbé čudlíky.
Ťažko hľadať nejaký exaktný význam či výhody ale dotykové obrazovky sa už dnes dávajú na neuveriteľné produkty.

_________________
Corolla 2013 1.6 Valvematic, manuál (Ø6,6l/100km)
Corolla 2015 1.6 MultidriveS - CVT automat (Ø7,2l/100km)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 05.06.2019, 13:34 
Člen Týmu
Registrován: 03.01.2019
Příspěvky: 52
Pekny.

Hele a u toho adaptivniho tempomatu preci jde nastavit udrzovana vzdalenost. A mne osobne ta nejmensi prisla moc mala a na dalnici se ti tam asi nikdo nebude tlacit nebo to mate na corolle jinak?

_________________
Toyota C-HR Selection Hybrid Azure 2018, 1.8 benzin 122 koní e-CVT 4x2
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 05.06.2019, 16:39 
Manager Týmu
Registrován: 24.05.2017
Příspěvky: 414
je vidět, že jsi si dal práci, ale jelikož jsi asi jezdil s hybridem tak si dovolím pár poznámek z praxe.

1) to auto nemá start/strop, nemá ani startér. Hybrid zde funguje úplně jinak než si mnozí asi myslí. Motor se zapne podle zatížení a stavu akumulátoru.

2 ) LTA - normálně jej na tvrdo vypneš na volantu a máš navždy pokoj, píšeš, že se zapíná po každém nastartování, nevím ale mne nikoliv. Dále LTA má největší smysl při používání adapt. tempomatu, tam docela dobře spolupracuje a normálně to auto "samo" řídí. Projel jsem např. tunel Blanka jen s tím, že jsem se lehce dotýkal volantu, auto si samo zatáčelo. Nicméně mám jej právě z důvodu toho, že mne to pořád tahá za ruce, jak si to samo koriguje trasu vypnutý. Může to být však dobré na delší cesty, i jako lehká prevence před mikro spánkem.

_________________
Toyota Corolla TS Hybrid 2.0 Selection
Toyota Yaris HSD Style 2015
Toyota Auris TS HSD Executive TSS 2016 ( ex )
Toyota Corolla 1,4 WG ( ex )
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 05.06.2019, 17:12 
Věčnej rejpal
Registrován: 11.08.2011
Příspěvky: 592
Adaptivny tempomat som pouzival na Peugeote 308. Dakujem, ale v takej verzii ho nechcem. Programator, ktory tam daval ten algoritmus, si zasluzi, aby bol postaveny k muru.
Nech mi niekto vysvetli, preco ked ma obehne auto a zaradi sa predo mna (nie uplne pred naraznik), tak tempomat okamzite dupne na brzdu, lebo je blizko? Ved ten tempomat scanuje stav pred sebou bohvie kolko krat za sekundu a teda musi vypocitat, ze sice je prekazka predo mnou, ale sa vzdaluje/je rychlejsia. Tak naco brzdit...

_________________
Avensis Kombi 6/2006 D-CAT 130kW facelift - ukradnuty
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 05.06.2019, 17:24 
Řidič
Registrován: 05.05.2011
Příspěvky: 249
To MartinHSD: Jak jsem psal v uvodnim prispevku, zkusenosti k prvnim asistentum jsou na zaklade dlouhodobe zkusenosti s novym autem v letech 2010-12 (takze i ty systemy byly nekde jinde, nicmene nektere veci se - dle meho - nezmenily).
k tvym poznamkam (ne ze bych je rozporoval)

1) ano vim, nicmene z uzivatelskeho hlediska je princip stejny (pri zastaveni auta se motor "vypne"). Co mne na konvencnim motoru vadi je, jak se pri naslednem startu auto "otrese" (bez ohledu jak moc) a ja to registruju. U hybridu (Corolla 2.0H) mne ta zmena (stojim - potrebuji se rozjet) vubec nevadila, jelikoz auto se pohne na elekrinu z baterek a spalovak se pripoji nasledne. A to pripojeni je pro mne prakticky neznatelne, takze :thumbsup:
2) Opravil jsem nazev asistenta v prvnim prispevku, netusil jsem, ze se rozlisuji upozorneni opusteni jizdniho pruhu a udrzovani v jizdnim pruhu.
Opet, ja popisuji zkusenost 7-8 let starou (ne soucasna Toyota), kde bylo potreba asistenta vzdy vypnout (pokud jsi jej nechtel mit vetsinu casu aktivni). A asistent pouze vibroval nebo houkal (uz si nepamatuji), nekorigoval smer (ne, ze by me korekce rizeni potesila). Ale na dalnici a mikrospanek si myslim, ze dobry.

Obecne mam zato, ze asistenti se pri nastartovani vzdy aktivuji (alespon ty, ktere jsou brany v pota pri NCAP)

To Maghreb: tak to melo osetreno i to auto z r. 2010, na zaklade ktereho popisuji sve zkusenosti. Takze chyba Peugeotu...

_________________
Toyota Avensis T27 1.8
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 05.06.2019, 17:52 
Manager Týmu
Registrován: 24.05.2017
Příspěvky: 414
jenom doplním zkušenost s tím asistentem LTA, zcela jinak funguje když máš zapnutý tempomat a zcela jinak když máš tempomat vypnutý. Já jsem na to přišel až po nějaké době. Při vyplém tempomatu je ta korekce zcela minimální, více-méně jen upozorní, když jsem na hraně pruhu a mírně cukne s volantem. Když však máš zaplý tempomat a jsou na silnici zřetelné pruhy tak to "samo" jede. Volant se sám točí a při rychlosti třeba těch 50 - 70 km/hod to zvládá docela dobře. Testováno v Blance.

_________________
Toyota Corolla TS Hybrid 2.0 Selection
Toyota Yaris HSD Style 2015
Toyota Auris TS HSD Executive TSS 2016 ( ex )
Toyota Corolla 1,4 WG ( ex )
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: bobanakis, Sayf3r a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz