Kluci, já se toto téma pokusím rozseknout

Měl jsem několik aut Prius I a II generace a co se týče olověné baterie, nejlépe na tom byly gelovky.
Když jsem měřil napětí na baterii, to se pohybovalo kolem 13,8V a když byla náhodou úplně vybitá tak 14,2V-14,4V.
Zkušebně jsem dal gelovku LEV 12V/45Ah do Priusu I.generace, tři roky s tím jezdil kolega - pak se mě to vrátilo zpátky a gelovka po testu ztratila jenom něco málo ze své kapacity (odhaduji tak 15 procent) s tím že se to na autě nijak neprojevilo.
Na II generaci mě baterka úplně klekla s tím že už nedržela kapacitu, sice o žádný článek nepřišla ale kapacitně byla na nule.
Zřejmě zanesené mřížky v baterii. Vydržela tam od výroby 2006 do 2014, čili slušný výsledek.
Vyměnil jsem ji za 12V/20 Ah tuším Varta za 1000 Kč a žije tam dodnes.
Jenom závěrem, je úplně jedno jakou tam dáte - snad jenom že gelovka více vydrží. AGM je podobná technologie - je to sklelnaté rouno nasáklé elektrolyte, ale gel je gel

DCDC měnič v Priusu na nabíjení se chová velice slušně, takže baterie vydrží velice dlouho a není "vyvařována".