TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je čtv 12.12.2019, 17:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: stř 10.10.2018, 20:01 
Člen Týmu
Registrován: 09.10.2018
Příspěvky: 58
Zdravim vsechny,

dnes jsem se stal majitelem plug-in verze Priusu. Zatim s nim nemam moc zkusenosti, mam najeto necelych 200km. Ale kdyby vas zajimalo neco konkretniho z provozu, klidne se ptejte. Muzu porovnavat s klasickym Priusem 2. generace, se kterym jezdim nejakych 9 let.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: stř 10.10.2018, 20:19 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 08.10.2008
Příspěvky: 1418
Me by zajimala spotreba kdyz dojdou baterky. Resp bych byl rad, kdybys zkusil vyrazit s vybitou baterkou. Jestli to ma spotrebu jako normalni Prius nebo vyssi. :-)

A jeste klidne realny dojezd na baterku. Tj 90/130 mimo mesto.

_________________
RAV4 HSD FWD
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: stř 10.10.2018, 20:26 
Člen Týmu
Registrován: 09.10.2018
Příspěvky: 58
Od dealera jsem jel pres celou Prahu ciste na baterku. Na vyjezdu z Prahy jsem vynuloval palubni pocitac. Asi 10 km za Prahou jsem rucne prepnul na hybridni rezim a dalsich 110km tak dojel domu. Spotreba byla (podle palubniho pocitace) 2,9 l/100km a 52% casu to auto jelo ciste v EV rezimu. Jel jsem ale celkem pomalu - bez znacky jsem si netroufl na dalnici a byl docela provoz, na dvou mistech kolony. Prumerna rychlost 50km/h.

EDIT: tim "pomalu" myslim, ze jsem jel s ostatnim provozem. Par aut jsem predjel, par aut predjelo mne. Celkove vicemene podle predpisu.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: čtv 11.10.2018, 08:20 
Člen Týmu
Registrován: 12.09.2016
Příspěvky: 64
Pekne,at slouzi.Casem pujde spotreba urcite jeste niz.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: čtv 11.10.2018, 15:03 
Člen Týmu
Registrován: 03.06.2018
Příspěvky: 29
Umí už nový plug-in topit dopředu , před odjezdem , z elektřiny ze sítě?
Děkuji
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: čtv 11.10.2018, 15:19 
Člen Týmu
Registrován: 09.10.2018
Příspěvky: 58
Ano, ma tepelne cerpadlo. Tlacitkem na dalkovem ovladani se da na 10 minut pustit klimatizace a topeni na prednastavenou teplotu. Auto ani nemusi byt v nabijecce. Tepelne cerpadlo funguje pokud je venkovni teplota vyssi nez -10C

Ale vlastni zkusenost jeste nemam.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: čtv 11.10.2018, 16:45 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 04.06.2014
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha
Jirko gratuluju! :wink:
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: čtv 11.10.2018, 18:13 
Člen Týmu
Registrován: 03.06.2018
Příspěvky: 29
JirkaVejrazka píše:
Ano, ma tepelne cerpadlo. Tlacitkem na dalkovem ovladani se da na 10 minut pustit klimatizace a topeni na prednastavenou teplotu. Auto ani nemusi byt v nabijecce. Tepelne cerpadlo funguje pokud je venkovni teplota vyssi nez -10C

Ale vlastni zkusenost jeste nemam.


Jasné u staršího plug-in Priuse jde (pouze) také na dálkáči i bez napojení na kabel spiustit klimu na cca těch 10 min. Topení ne.
Proto mě zajíma zda nový plug-in umí už i topit a zda je to standartní výbava nebo příplatek?
Děkuji
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: pát 12.10.2018, 08:23 
Navigátor
Registrován: 25.03.2016
Příspěvky: 91
Bydliště: Opatovice nad Labem
strašně ti závidím :D

_________________
Toyota Prius III 1.8L (HV special) 2012 CVT
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: pát 12.10.2018, 10:43 
Člen Týmu
Registrován: 09.10.2018
Příspěvky: 58
Vlastík píše:
strašně ti závidím :D


Tak ja te aspon svezu :)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: pát 12.10.2018, 10:47 
Člen Týmu
Registrován: 09.10.2018
Příspěvky: 58
MilhausPHV píše:
Proto mě zajíma zda nový plug-in umí už i topit a zda je to standartní výbava nebo příplatek?


Urcite to neni v priplatkove vybave. Tou je jenom solarni strecha (u nas podle mne nesmysl) a "tech pack" (kozene sedacky, parkovaci senzory, lepsi audio a detekce prekazek pri couvani).

V navodu o tom nic moc neni. Jak topeni tak klima je pod celkovym oznacenim "A/C" a o separatnim topeni se nikde moc nemluvi. Kazdopadne to tepelne cerpadlo umi tusim 6 nebo 7 rezimu fungovani a nektere z nich jsou ciste na topeni. Tak predpokladam, ze za tech 10 minut zvladne i samostatne vytopit auto.

V nastavovani casu nabijeni ani nikde okolo neni nic o vyhrivani nebo chlazeni auta pro nejaky konkretni cas odjezdu. Pri to mozna jde pres mobilni aplikaci, ale to nemam v planu zkouset.

Az bude venku trochu vetsi zima, vyzkousim to a dam vedet.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: pát 12.10.2018, 10:51 
Člen Týmu
Registrován: 09.10.2018
Příspěvky: 58
kadel píše:
Me by zajimala spotreba kdyz dojdou baterky. Resp bych byl rad, kdybys zkusil vyrazit s vybitou baterkou. Jestli to ma spotrebu jako normalni Prius nebo vyssi. :-)


Vcera vecer jsem jel trasu, kterou mam dobre zajetou se starym Priusem (r. v. 2008). Daval jsem ji za 4,7 az cca 5 litru podle pocasi a provozu.

Vcera jsem to jel s tim novym. Schvalne v hybridnim rezimu uz od prvnich metru, ne na elektriku. Na zacatku trasy plna baterka, na konci taky (cestou neklesl ukazatel nabiti pod 97%).

Tech cca 180km jsem ujel se spotrebou 3,6litru. V aute rodina a celou dobu pustena klimatizace. Podle PP jelo auto i v tom hybridnim rezimu 51% casu ciste na elektriku.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: pát 12.10.2018, 19:07 
Člen Týmu
Registrován: 12.09.2016
Příspěvky: 64
Na kratsich trasach je mozne se priblizit se spotrebou k 1 litru na 100 km,dnesni jizda v patecnim provozu pres Zlin do kopcu v okoli a stejnou trasou zpet.Cca 9 kWh v tovarnim i pridavnem akumulatoru spotrebovano,Prius Plug in 2012.

Příloha:
120 km.jpg [66.64 KiB]
1869 krát


JirkaVejrazka píše:
Vcera jsem to jel s tim novym. Schvalne v hybridnim rezimu uz od prvnich metru, ne na elektriku. Na zacatku trasy plna baterka, na konci taky (cestou neklesl ukazatel nabiti pod 97%).

Tech cca 180km jsem ujel se spotrebou 3,6litru. V aute rodina a celou dobu pustena klimatizace. Podle PP jelo auto i v tom hybridnim rezimu 51% casu ciste na elektriku.


Spotreba 3,6 l za techto podminek je uz slusna.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: pát 12.10.2018, 20:53 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 19.10.2014
Příspěvky: 713
0,8 vlhký sen Priusáků :mrgreen: :mrgreen:

Samozřejmě gratulace (všem Priusákům, Pluginovým zvlášť) mohu dotaz, do té přídavné baterky se ukládá energie při rekuperaci, nebo když je prázdná, jede se " jen" jako Prius?.
A k tomu vytápění, to lze tedy brát, jako přídavné topení (vevnitř teplo) ? Ale motor bude nejspíš studený.

_________________
Prius - ta obrazovka je droga :-)
EX : Prius, Lexus RX h, LC120, LC100, Previe,Camry...atd.
Nyní LC100 (nafurt) + Prius+...
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: PriusPHV (Prime)
PříspěvekNapsal: sob 13.10.2018, 07:04 
Člen Týmu
Registrován: 12.09.2016
Příspěvky: 64
Pouzivana reseni jsou:

Pridavny akumulator cca 200 V je paralelne napojen na tovarni akumulator-pri tomto reseni je treba vybrat takovy typ pridavneho akumulatoru,ktery bude mit podobne nabijeci a vybijeci charakteristiky jako aku tovarni,clanky musi mit dostatecnou kapacitu a zatizitelnost,aby se znacne vybijeci proudy rozdelily vhodnym zpusobem mezi tovarni a pridavny akumulator,vyber vhodneho typu je slozity a zcasti se musi postupovat metodou pokus-omyl.Ztraty jsou pri vhodne kombinaci zanedbatelne.Tento zpusob pouziva muj znamy,se kterym jsme v minulem roce takoveto experimenty provadeli.Za provozu se dobiji tovarni i pridavny akumulator.

Druha moznost ,kterou jsem pouzil ja u sveho Priusu Plug in spociva v instalaci pridavneho akumulatoru nizsiho napeti,napr.48 V a vhodneho menice 48 V --> cca 200 V.Nevyhodou je vetsi slozitost zarizeni a cca 10% ztraty,vyhoda spociva v moznosti instalace vpodstate libovolneho pridavneho akumulatoru a nastaveni parametru menice dle potreby.Za provozu se dobiji tovarni akumulator.

Obe reseni vykazuji za provozu priblizne stejne vysledky.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz