TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je ned 19.01.2020, 14:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4288 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 286  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Corolla E170 (2013-2018) - zkušenosti
PříspěvekNapsal: pon 18.11.2013, 08:45 
Člen Týmu
Registrován: 18.11.2013
Příspěvky: 10
Zdravím,

rád bych si vyslechl vaše poznámky k výběru auta. Po x-letech jsme se rozhodli obměnit vozový park, částečně i proto, že žena odmítá řídit auto bez automat.převodovky :-? Po odmítnutí jejích návrhů na Renault Captur nebo Fiat 500L (ono totiž není jisté, jestli bude řídit auto, i když bude s automatem, takže ho vybírám s možností, že budu zase řídit jen sám) se výběr zúžil na Toyotu Corollu a Auris TS. Přiznám se, že nejsem fanda kombíků, ale rozhodně nepopírám větší praktičnost oproti sedanu. Jsme trojčlenná rodina, nemyslím se, že budeme pravidelně převážet almary, ale u rodinného domku je občas potřeba něco dovést, takže i když si nás Corolla získala, skoro všichni kolem nás přesvědčují o výhodnosti Aurisu TS. Na druhou stranu, různé pytle se dají hodit i do sedanu... Chci se proto zeptat těch, kteří mají hlavně zkušenosti se sedany, na názory a připomínky. Obě Toyoty jsou ve verzi Active se shodnými pakety a za skoro stejnou cenu (hlavně je tam spousta parkovacích senzorů, asisentů a kamer - aby se žena nebála parkovat, i když ona by stejně měla nejraději auto, co řídí úplně samo nebo s řidičem :(
Díky za názor
ALinor
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18.11.2013, 10:12 
Manager Týmu
Registrován: 18.11.2011
Příspěvky: 399
Bydliště: Prágl
Mno, jsem zvědavý, jestli na tuhle otázku můžeš dostat užitečnou odpověď. Každý se sedanem bude celkem po pravdě tvrdit, že se to dá. Ano, dá se všechno - znám i rodiny s krátkou Fabií. Že je kombík praktičtější, o tom nepochybuješ ani ty. Že se ti líbí víc sedan, se nedivím - i když mně se zrovna TS líbí moc. Nikdy jsem sedana neměl trvale a nebyl nucený v něm nic vozit, takže přiznávám nemůžu sloužit než hraběcí radou...

Konkrétně tahle dvě auta proti sobě: Corolla má o 10 cm větší rozvor, takže i víc místa na nohy na zadních sedadlech - přinejmenším subjektivně je to jako v Avensisu. Kufr má parametry papírově podobné, ale omezená výška + otvor + neměnný tvar + postranní vzpěry jsou, jak asi tušíš, dost handicap. Nejenom na "stěhování almar", ale i na takové celkem normální věci jako kočárek s boudou, sekačka, kolo a podobně. Ne že by to většinou nešlo, ale s kombíkem pohodlněji.
Čili pokud bych byl městský člověk, který cestuje "s kreditkou a kartáčkem na zuby", tak bych o Corolle vážně uvažoval, zřejmě je to fakt povedené auto a působí celkově noblesněji. Pro rodinu, notabene v domku bych ale bral spíš toho TS.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18.11.2013, 14:34 
Člen Týmu
Registrován: 18.11.2013
Příspěvky: 10
Díky za odpověď. Naprosto souhlasím s celým názorem. Kočárek už tam asi potřeba nebude a syn má 6. Co se týká místa vzadu , tak by asi stačil i klasický Auris (ale přeci jen ten už má kufr až moc malý). Ostatně do našeho prvního auta (Clio) jsme kočárek dali a dokázali odjet na týdenní dovolou (když se chce, všechno jde). Teď máme C-Max a i když jsme v něm zvládli dvojí stěhování, docela mě štvalo, že jezdím se skoro 500 l kufrem 80-90% času prázdným. Jak říkám, nejsem asi typický český fanda kombíků. Zajímalo by mě ještě, jestli se tu najde někdo se zkušeností s 1,6 Multidrive S.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18.11.2013, 14:59 
Řidič
Registrován: 22.09.2012
Příspěvky: 179
moj nazor (poznam vsetky tieto auta, nedavno som kupoval nove).

1. jednoznacne najlepsia volba pre rodinne pouzitie zenou je crossover/minivan (Captur, Meriva, 500L, Hyundai ix20, Kia VENGA..)

Dovody:
* lepsi vyhlad
* vyssia svetla vyska
* kratke auto
* dostatocny kufor



2. sedan je pekny, ale neprakticky

Dovody:
* dlhy kufor - neodhadnes koniec
* malo miesta nad hlavou vzadu - este som nesedel v sedane, kde by bolo dost miesta na hlavu = nepohodlne pre dlhe cestovanie
* v sucasnosti uz nie je sedan, ktory ponuka skryte zavesy kufra - tie trciace panty su priiserne a fakt dost zavadzaju.
* neodvezies nic. Ziadnu skatulu z Ikea, ani pracku ani bicykel ani nic.
zase je to asi najkrajsia karosarska varianta auta, to sa musi nechat


3. hatchback nizsej strednej triedy je pekny, dobre spracovany, za rozumnu cenu (crossovery su vzhladom na velkost predrazene).. ALE:
* je nizky = zly vyhlad



to, ze sa zene paci Captur sa vobec necudujem a na tvojom mieste by som nespekuloval s nizkymi autami a jednoznacne by som isiel do crossoveru/minivanu. Pokial nesadne uplne Captur - treba vyskusat este Merivu a hlavne ix20/Vengu - spolahlivost vyssia ako pri Toyote, priestoru na rozdavanie, obsluha intuitivna, bezpecnost vysoka a cena sa da vyjednat slusna.

_________________
E12 wagon, 1.4 D4-D

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18.11.2013, 15:59 
Manager Týmu
Registrován: 18.11.2011
Příspěvky: 399
Bydliště: Prágl
Osobně přesedám mezi Corollou Verso a Priusem a na výhledu ten rozdíl ve výšce moc nepozoruju, Landcruiser to není. Krátké auto se určitě do města hodí, ale zázraky se nedějí - krátké auto zkrátka má i krátký kufr, výškou se to nedá úplně nahradit. Jízdní vlastnosti vždycky budou mluvit spíš pro klasiku. Takže ano, MPV/pseudoSUV určitě stojí za zvážení, ale za stejné peníze bych si radši vzal C-kombi než B-crossover.
Pravdou je to místo na hlavu vzadu v Corolle (a jiných, dokonce i větších sedanech), asi daň za aerodynamiku.. Se 176cm jsem jen tak tak, dlouháni se musí skrčit :-)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18.11.2013, 16:39 
Řidič
Registrován: 22.09.2012
Příspěvky: 179
Ja mam beznu EU vysku - nieco cez 180cm a v ziadnom sedane sa pohodlne nevystriem - vratane BMW 7.

Naopak - v crossoveroch a minivanoch bez problemu.

RAv 4 vyska sedadla od zeme: 72,5cm
Prius : 57,5 cm

Tych 10 cm co je bezny trozdiel sa sice zda byt malichernych ,ale v pohodli pre vyssieho cloveka je ten rozdiel skutocne vyrazne citit.

Ale C- hatch vs B minivan je fakt dilema.. Ja vsak uz nizke auto nechcem. Privela kompromisov.

_________________
E12 wagon, 1.4 D4-D

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18.11.2013, 19:01 
Člen Týmu
Registrován: 18.11.2013
Příspěvky: 10
Naprosto souhlasím, že Captur by jako druhé auto byl super. Bohužel díky finanční stránce to musíme řešit tak, že prodáme stávající auto a koupíme nové...tzn. nějaké které pokryje i rodinné potřeby. Žena se dokonce v Renaultu zhlédla. Já proti němu u vůbec nic nemám, auto je pěkné, ale spíš navenek, vevnitř nic moc (netroufám si hodnotit 1,2 TCe - někdo turbo kritizuje, jiný chválí - je to o názoru), Civic (nic moc výhled, vzadu málo místa), Meriva a IX20 ženu "neoslovila" :roll: Citroen C3 Picasso jsem kvůli robotické převodovce zavrhl já...Peugeoty 2008/3008 moc drahé, Yeti taky dražší než Toyota a výbava děsná...takže nakonec vyhrála Toyota. Za něco málo přes 400 tis. v plné palbě. No a na další auta už nemám nervy...takže opravdu vybíráme mezi Corollou a Aurisem TS.
P.S. Dnes jsem je byl ještě jednou projet a přiznám se, že v Corolle se mi kupodivo zdálo, že sedím výš a je tam lepší přehled. A zadní okno tady dávalo lepší výhled (problém je pravda se zadkem, ale od toho je tam asi kamera a zadní pípák)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18.11.2013, 20:23 
Řidič
Registrován: 22.09.2012
Příspěvky: 179
tak ked uz si sa rozhodol..

Ja len, ze sme nedavno riesili podobnu zalezitost. Inak - v SR je za vybornu cenu aktualne aj Altea, co je uz auto uplne niekde inde ako japonci/korejci/frantici.

Captur je fajn, nemam co vytknut. Snad len tie lacnejsie plasty, ale na to, ze je to postavene na platforme Clia, je to dobre. Rovnako ix20 je v pohode - navyse ideal pre konzervativcov - spolahliva nafta a klasicke atmo benziny.

Altea je aktualne tiez vyborna volba. Sice vybehovy model, ale za 13000€ - vyborny deal.

Kedze sme kedysi mali doma Sonatu (apredtym aj ine sedany), tak veim, ze parkovanie bolo pre moju pani trochu stresujuce. Preto ocenujeme teraz obaja ten dobry vyhlad a vyssi posed.


Tvoj vyber je prekvapujuci - prejst z Cmaxu na sedan je divne.

Ale kup si co chces - podstatne je, aby clovek mal z toho radost. Len je otazka, ako sa pri parkovani na to bude divat tvoja zena :-)

_________________
E12 wagon, 1.4 D4-D

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18.11.2013, 20:49 
Člen Týmu
Registrován: 18.11.2013
Příspěvky: 10
jj, po altei jsem kdysi toužil (stejně jako po versu), ale cenově jsem tehdy dosáhl jen na c-max....bohužel i dnes tu je altea (ani ne xl) za 500 tis.(automat) a to opravdu nemá výbavu srovnatelnou s toyotou...na té fakt nelpím, ale na druhou stranu kombinace vzhled/cena/výbava + "relativní kvalita" asi vyhraje u toyoty...a to jsem objektivní - první clio přežilo střet s plnou cisternou v 90km/h a když si ženská za mnou v mazdě 626 spletla plyn a brzdu a narvala to do mě, clio naprosto OK, a jí odpadla SPZ, mlhovky a promáčkl se blatník...pak někdo může říkat, že franc.auta jsou špatná (brácha si 2x koupil subaru outback za skoro milion a každé mu - než se porouchalo - vydrželo 3 roky) je to dnes o kusech a to mi nikdo nevymluví.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Sedan
PříspěvekNapsal: pát 22.11.2013, 10:45 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 04.12.2005
Příspěvky: 275
Bydliště: Náměšť
Tak já přidám svůj názor co by zastánce sedanů :lol:

Zkušenosti: Favorit, Corolla E9 Liftback, Octavia I Liftback, Corolla E10 sedan, Octavia II combi, Corolla E15 sedan.

Jen aby jste nemysleli, že jsem nic jiného nezkusil.
Corolla a sedany obecně nejprodávanější auta světa - Bohužel ČR zaslíbená kombíkům, prý kvůli praktičnosti :lol:

Dobře pojďme na nějaké objektivní údaje:
Sedan:
++ bezpečnost (zvlášť u rodinného vozu, cokoliv dám do kufru to tam zůstane i v přpadě nemilé události)
+ omezení hluku od zadních kol - lepší akustická pohoda ve voze
+ omezení zápachu a nepořádku z kufru, při převozu bince z domu
+ lepší aerodynamika vozu, a s tím související o chlup lepší spotřeba (mrkněte na koeficienty odporu) ve spotřebě udávané výrobcem to ale nebude znát díky evropskému cyklu se to moc nepromítne
+ měnší otápěný prostor, v zimě neocenitelné
+ Vzhled - to je ale subjektivní

-- omezená stěhovací kapacita, ale vzhledem k tomu jak se náš národ málo stěhuje, mě tento argument vždy zaráží. Ano v liftbacku jsem převezl i kombinovnou ledničku a velkou motorku, ale bylo to o hubu - dnes Vám to doveze přepravce až domů = neřeším.
- jistou nepříjemností jsou zajížděcí vzpěry víka, to uynávám, ale narvat ten cca 500 litrový kufr corolly po vrch to už je fakt umění
- omezená výška vzadu, ano já se 185 cm, mám vzadu hlavu vetšinou těsně pod stropem, ale jak často vozíte vzadu dospělého?? To je jako argument - občas bych ptřeboval svézt 6 lidi koupím radši multiplu, ale co když 7 - tak raději alhambru :D

A jestli mi někdo napíšete, že využíváte kombíka pravidelně až po vrch, tak při tom v jakém stavu je provoz na silnicích v ČR jste sebevrazi, s rodinou platí dvojnásob.

Městského člověka to neomezuje a na vesnici má stejně většina lidí tak jako já tažně a rozměrné věci a bordel se převáží na vozíků, který je na to mnohem lepší.
Tak jako tak jezdí většina lidí 90% jízd sólo, pak se vícemeně vozí vzduch jak s radostií říká kolega co má pro 3-člennou rodinu alhambru :lol:

Ještě jste nenapsal Váš roční nájezd a typickou délku trasy??
Protože, pokud by tam bylo víc než dest km, dovolil bych si doporučit 1.4 D4-D, dle servisů, redakce světa motorů a zkušeností majitelů - jeden z nejlepších dieslů za posledních 10 let.
Rozumná spotřeba, minimální provozní náklady a rovnež dobrá sazba pojistky příjde vhod.
Cenový rozdíl 30 tisíc není propastný a pokud bude auto složit dlouho, je tam solidní návratnost.
Opravuji převodovka mmt bude asi problém a s multidrive nemám zkušenosti.

Tak snad trochu pomůže i pohled z druhé strany - budu zvědavý na další názory.

_________________
Corolla E9 1.6 92kw GTi Liftback -> ex
Corolla E10 1.3 55kw Xli Sedan - do 174 tkm benzín 6,7L/100km; poté LPG 8,5L/100km 1,5Kč/km ale jezdím svižněji :-)
Corolla E15 1.4 D4-D 66 kw Sol Sedan Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 23.11.2013, 14:11 
Člen Týmu
Registrován: 18.11.2013
Příspěvky: 10
Moc díky všem za názory...nejsem člověk, který zastává bezhlavě jediný názor a rozhodně tvrdím, že dnes je to o kusech - nové auto se může pokazit hned po záruce a ojeté může naopak sloužit dalších let. Jak jsem psal...měl jsem Clio a naprostá spokojenost. Ford - rozhodně žádné "s Fordem tam a vlakem zpět" a taky nedám na "Japonec nakonec".
Takže, když se mi corolla líbí ( a nová se mi líbí mooooc),, tak jsem si jí koupil. 1,6 s CVT, černá metalíza, už se těším. Kkufr malý není a přesně jak se píše v posledním příspěvku...když budu chtít něco velkého dovézt, asi si opravdu můžu dopravu zaplatit (on ten benzín do obchodu taky něco stojí). Ale možná spláču nad výdělkem a budu ze sedanu nešťastný...uvidíme.
Rozhodně ještě jednou díky
P.S. k tomu dieslu....ročně najedu +/- 15 tis.km, a myslím, že se mi spíš rentuje benzín
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Corolla sedan 2013
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2013, 17:13 
Člen Týmu
Registrován: 13.10.2012
Příspěvky: 2
Mám novou Corollu sedan od března 2013.
Super, jsem nadšený. Sedan mě nevadí, naopak - super tiché auto, když manželka dává nákup do kufru, nefouká Ti na záda. Tuhost karoserie ve srovnání s hatchbackem super ! Pokud nevozíš denně almary ( a kdo vozí?) tak není co řešit ! Vozím v tom i kočárek - je nutno ho jen více složit.
Auris bych nechtěl - takových hatchbacků jezdí mraky , ale sedan Corolla je vždy vyjímečná - stačí se podívat na karoserii - nádhera.
Chce to jen koupitmotor 1.6 v plné výbavě 6 kvalt.- mě stála v metalíze s vyhřívanými sedačkami a klimou auto jen 369 000 - super doporučuji !
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2013, 19:36 
Řidič
Registrován: 22.09.2012
Příspěvky: 179
tak za 370K to nie je zle. U nas stoji Corolla v normalnej vybave okolo 17K €, co je trochu vela za stareho japonca bez turba.

Inac najvacsia sranda je, ze za KAZDU farbu si pytaju priplatok :-)

Ked si nepriplatis - dostanes auto bez farby :-) :-)

Tak hlboko ani skodovka s juniorom neklesla.

Nove moralne dno automobiloveho priemyslu dosiahnute!

_________________
E12 wagon, 1.4 D4-D

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2013, 20:53 
Věčnej rejpal
Registrován: 11.08.2011
Příspěvky: 629
Hodil som si do konfiguratora toyotu corollu 1.6 benzin a pri vyberani farby je standardne zvolena biela a ked si zakliknem modru, tak mi odrata 80 eur. Za metalizy sa ale doplaca.
Takze ako si musis doplacat za kazdu farbu, ked by default mas bielu a zo zlavou modru ?

_________________
Avensis Kombi 6/2006 D-CAT 130kW facelift - ukradnuty
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 08.12.2013, 21:07 
Řidič
Registrován: 22.09.2012
Příspěvky: 179
pozri si pdf cennik

_________________
E12 wagon, 1.4 D4-D

Obrázek
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4288 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 286  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz