TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je pon 21.09.2020, 00:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 29.06.2016, 23:49 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 05.09.2007
Příspěvky: 6979
Bydliště: Rožmitov
to je tezky, pro nektery lidi mi prijde, ze je nejdulezitejsi to cislo, se kterym se muzou pochlubit v hospode. ja si rikam, jestli jsou na tom tak spatne, ze furt musi resit, jestli jim to zere 6, 8, nebo 12... chapu to u studentiku, ale u dospelejch chlapu se z toho stala uz narodni trapnost. a vzdycky placu, kdyz ma nekdo karu minimalne za mega a resi spotrebu - takovi jedinci jsou u me proste normalni mentalni mrzaci a pozeri ;-)

_________________
1992 AT180 coupé | 1997 AE101 GLi sedan | 1995 MX-3 V6
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 01.07.2016, 22:08 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 06.07.2015
Příspěvky: 427
K otázkám: Tohle vlákno je o ceně paliva. Takže částka na kilometr, kterou jsem psal je pouze za palivo.
Ostatní náklady by byly na samostatné vlákno. Návratnost přestavby ať si každý spočítá sám. Ostatní provozní náklady oproti benzínovému autu jsou o pár procent vyšší za revizi, přímaz ventilů, filtry, repasi vstřiků apod. Oproti dieselovému autu jsou náklady na servis výrazně nižší.
K poslednímu příspěvku: Auto za mega nemám a do hospody chodím výjimečně. A spotřebu opravdu řeším pouze z důvodu, že si palivo platím ze svého a nechápu, proč bych měl za cokoli platit víc, než je nutné. Fabii jsem kupoval ojetou a za dobu, co ji mám už mi našetřila (oproti benzínu) částku, co jsem za ní dal a dalších min. 100 tis km mi ještě bez větších investic najede.
Ano souhlasím. U auta za mega není potřeba spotřebu řešit.
Jenže je třeba rozlišovat, pokud mám auto na to, aby mi sloužilo, nebo k jiným účelům.

_________________
Kořen slova Toyota je Toy!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 02.07.2016, 01:47 
Věčnej rejpal
Uživatelský avatar
Registrován: 05.09.2007
Příspěvky: 6979
Bydliště: Rožmitov
je dobre, ze se te to nedotklo, protoze to nebylo mysleno na nikoho konkretniho. navic tusim, ze mi rozumis. paradoxne nemam nic proti nafte ani proti lpg, kdyz za tim neni lidska stadovita hloupost a marnost ;-) (coz ale je bohuzel ve vetsine pripadu)

_________________
1992 AT180 coupé | 1997 AE101 GLi sedan | 1995 MX-3 V6
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 02.07.2016, 10:14 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 06.07.2015
Příspěvky: 427
Znám člověka, co najede ročně 10 tis km. Vlastní 4 luxusní zánovní auta. Jejich amortizace, pojištění a servis ho vyjde měsíčně tak na 30 tis.
Když jsem s ním jednou jel, zajížděl z cesty 3km k Onnu pro benzín o korunu levnější :-)

_________________
Kořen slova Toyota je Toy!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 02.07.2016, 15:46 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 29.01.2015
Příspěvky: 200
Jinak pokud najezdíš s Fábkou na plyn bez servisu/myslím většího/ 200tis a víc tisíc km tak si asi kouzelník. Jinak já mám zkušenost právě opačnou jelikož využívám auta naplno/jezdím rychle a tahám vleky/ tak mě od LPG odradilo právě to. že to vždycky lehlo na motor a to nejdýl za 50 tis km /ty samý auta bez LPG ve stejnym režimu v pohodě/. Takže jsem v podstatě nikdy nic neušetřil a ještě měl starosti. Najezdil jsem na LPG cca 300tis km s různejma autama od Ara až po Mecedes G a zkušenost vždy stejná, akorát se to lišilo náběhem km do závady. Se slušnym Td autem najezdíš bez servisu 200-300 tis /třeba jedničková Oktávka/ a spotřeba pod 6 l. Nikoho nepřesvědčuju jen prezentuju svoje řidičský a servisní zkušenosti za skoro 30 let a víc než milion najetejch km. :wink: H.

_________________
MANYJAK.CZ
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 02.07.2016, 21:05 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 06.07.2015
Příspěvky: 427
Na Fábce mám najeto asi 180 tis a za tu dobu jsem jednou nechal repasovat vstřiky asi za 1500,- a jednou měnil reduktor taky asi za 1500,-
Jinak měním jenom filtry.
Motor je ve 100% kondici
U Experta HDI jsem po 250 tis. měnil vstřikovací čerpadlo za 25tis, podávací čerpalo a zaslepoval EGR ventil. Kdybych se toho nezbavil, čekaly by mě ještě v nejbližší době vstřiky za min 30.
A pokud jezdíš s jedničkovou Octávkou TDI pod 6 (což bude nejspíš závada mezi pedálem a sedačkou, páč ta jezdí mimo město za 4), tak já jezdím s Fábií pod 6 plynu, což cenově vychází skoro na třetinu.

_________________
Kořen slova Toyota je Toy!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 03.07.2016, 14:07 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 29.01.2015
Příspěvky: 200
Vidíš a já s LPG tak po 30-60tis km vždy buď go hlavy, nebo výměna nějakech pístů. Řádově dle typu auta desítky tisíc za opravu. Jinak se bavíme o autech a ne o francouzích :-).
Jsem psal že jezdím proto abych si jízdu užil a využi možnosti auta a ne jako děda s chalupy co veze plato vajec na zadním okně.
Jinak s Fábií za 6 plynu ti nevěřim to je pohádka, leda tak na volnoběh. Případně odkud jsi, to bych rád viděl na vlastní oči. :wink:
H.

_________________
MANYJAK.CZ
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 03.07.2016, 20:26 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 06.07.2015
Příspěvky: 427
Klidně tě někdy svezu, nicméně, pokud se chceš naučit řídit, jsou rozhodně lidi, co by tě naučili víc, než já.
S každým autem, které jsem vlastnil, nebo déle používal jsem měl spotřebu, kterou udává výrobce, nebo těsně kolem. Takže se mohu považovat za průměrného řidiče. Maníci, co jezdí různé economy rallye se dostanou tak o třetinu níž.
Pokud se vrátím k tvému příspěvku o hospodě a studentech, tak mě zase iritují ty puberťácké řeči "Já jezdím s vysokou spotřebou, ale ne proto, že neumím řídit, ale proto, že sem velkej borec, kterej jezdí rychle"
Úsporná jízda není vůbec o pomalosti. Je to o tom, při řízení přemýšlet, předvídat, správně řadit, nebrzdit do kopce, nerozjíždět se, když vím, že budu za 50m muset brzdit. Ale také nestartovat půl hodiny předem, vypínat motor, když stojím. V neposlední řadě vhodné a správně nahuštěné gumy, kvalitní olej v motoru i převodovce, seřízená geometrie...
Jezdím, pokud to provoz umožňuje na hranici, nebo těsně nad maximální povolené rychlosti a plato s vajíčkama by u mě pod oknem dlouho nevydrželo. Spotřeba mi jde naopak nahoru, když jedu o víkendu, kdy jezdí polovodiči, kteří před každou zatáčkou zastaví, do kopce začnou zničehonic brzdit. apod. Kruháče jsou na samostatnou kapitolu.
Něco jiného je spotřeba na dálnici. Ta přímo souvisí s rychlostí a řidič ji může ovlivnit o pár procent.
Je na každém, aby si spočítal, jakou rychlostí se mu vyplatí jet.
Co se týče těch hlav a pístů. Co to bylo za motory?
Japonské motory potřebují přímaz ventilů ( u Prévie ho mám). Motory VW mají tvrzené ventily a hydroštely a snáší LPG bez problémů.

_________________
Kořen slova Toyota je Toy!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 03.07.2016, 22:15 
Řidič
Uživatelský avatar
Registrován: 29.01.2015
Příspěvky: 200
Jako že výrobce tvrdí, že Fábie jezdí tak za 5l benzínu :?: , podle tvé spotřeby plynu :idea: . Co znám lidi s Fábkama, tak jezděj tak 7-8l benzinu, takže 6 plynu je hotovej zázrak :wink: .
Ty motory co zabil plyn byly Ford, Mercedes, BMW a Aro.
Nechi učit jezdit já se vozim a na spotřebu nekoukám. Spíš bych chtěl předvést normální svižnou jízdu Fabií za 6l plynu.
Já mám prostě s plynem bohužel jen špatný zkušenosti. Samozřejmě znám spousta lidí co auto používaj šetrněji, netahaj třítunový vleky, nejezděj 150 a ty jsou s plynem kolikrát spokojený.
Hele vážně to tu beru jako vlastní zkušenost s LPG na který jsem najezdil těch asi 300tis km. Jinak ať si každej samozřejmě jezdí a dělá co chce.
Dneska mám terénní auta TD a ostatní auta co mám bych si plynem prostě nezneuctil /Escort MKII, BMW e21 323, BMW e28 525, Starlet r1982/. A to i přes to, že najezdim tak 40-60tis km ročně.
:wink: H.

_________________
MANYJAK.CZ
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 23.09.2016, 09:21 
Věčnej rejpal
Registrován: 14.02.2015
Příspěvky: 2461
Zásadný rozdiel medzi vami dvoma v jazde je že Manyjak zaťažoval autá prívesmi a jazdil nimi rýchlo a Tomiq s ohľadom a úsporne.
To je celé. Môj názor.

_________________
Corolla 2013 1.6 Valvematic, manuál (Ø6,6l/100km)
Corolla 2015 1.6 MultidriveS - CVT automat (Ø7,26l/100km)
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 06.03.2020, 08:09 
Člen Týmu
Registrován: 02.03.2016
Příspěvky: 39
Bydliště: Břeclav
Tak už je rok 2020 a zatím žádné zprávy o zvýšení spotřební daně na lpg, cena 13,50 co tak tankuji.

Jak jsem si to tak pročítal, jsou s plynem různé zkušenosti. Já měl vždy ropáky a když mi shnilo Mitsubishi Pajero 2,5TD, hledal jsem nějakou náhradu a náhodou jsem se dostal k Ford Explorer rv. 1998. Nechtěl jsem Ameriku, benzín ani automat. Po asi půlročním hledáním, jsem ji nakonec pořídil, kdy lpg namísto rezervy pod autem byla pro mne jasná volba = kufr zůstal nedotčen. Explorer má jednou takový výkon jako Pajero, takže jezdí jako osobák, ono vlastně to bylo kdysi nejprodávanější auto světa. Spotřeba s benzínem byla asi 15l, s plynem průměrně kolem 17ti, dle situace. Na plyn od Outraty z Brna (Prins) mám najeto něco přes 60tkm a zatím bez problémů, jednou vyměněn palivový filtr a přehrání novějšího software při jedné návštěvě. Nyní se chystám na vyčištění reduktoru jako předejití možného problému. Zatím spokojenost. Motor je 4,0 V6, takže se nemusím trápit přímazem. Do obsahu pod 2 litry bych plyn asi nedával. Nájezd mám něco přes 20tkm ročně.

_________________
Toyota Camry 2,4VVTi 2002, Corolla Verso 1,8VVTi 2006, Ford Explorer 4,0 1998
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz