TOYOTA KLUB Česká Republika
Právě je stř 12.08.2020, 05:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: GT86 s poškozeným motorem
PříspěvekNapsal: sob 25.07.2020, 00:18 
Člen Týmu
Registrován: 24.07.2020
Příspěvky: 5
Ahoj všem, nenašel by se nějaký nadšenec, který by si chtěl poskládat mou GT86?

Auto má vadný motor a je to na výměnu asi celého bloku, bohužel už jsem do toho dost zatekl a už nemám energii ani toleranci manželky k tomu, abych se tím dál zabýval a auto musí do světa.
Vysvětlím celou story, náhoda je blbec, třeba se někdo najde.

Auto jsem koupil jako jeden z prvních modelů, byla to předváděčka z autosalonu, najeto asi 15 tis. km.
Po dobu garance jsem jezdil na předepsané servisy, pak jsem měnil pravidelně olej, filtr, destičky a kotouče u kamaráda na dílně.
Auto byl můj mazlík a trochu splněný sen, tak jsem mu dával, co bylo potřeba, a jezdil jsem s ním cca 8 let.
Nikdy jsem ho nehonil za studena, nedělal nesmysly, ale jasně, že jsem si občas vypnul TRC a zablbnul, ale v normě.
Nicméně ouha, ve 107 tis. Kč se zadřela ojnice.

Naivně jsem si myslel, že to dám autorizovanému servisu, který si s tím poradí.
Výsledkem bylo to, že jsem souhlasil s výměnou té ojnice, celé klikovky, olejového čerpadla, rovnou se dala nová spojka (resp. lamela + přítlačný talíř), vyměnily se zakarbonované pístní kroužky a daly se tam nové svíčky, ty už byly dost použité.
Dále se udělala i garanční výměna pružin u ventilů od Toyoty, protože po letech stahovali auta do servisů i po záruce, takže ty se vyměnily v rámci akce také.
Dlužno dodat, že mi díky tomu nefakturovali práci, ale jen díly, protože demontáž a montáž motoru měli zaplacené od Toyoty, což mi připadalo hrozně super, ale kdybych věděl...
Teď už vím, že to byla úplná blbost, už jen s ohledem na to, že mi vlastně nikdo nesdělil příčinu toho, proč se to stalo, kromě toho, že se to může stát, když se vytáčí auto studené, což jsem ale nedělal nikdy a i kdybych byl tak na hlavu, tak by se to projevilo dřív a ne po 8 letech.
Jelikož tomu zase až tak technicky nerozumím, tak jsem si myslel, že to bude už v pohodě, přece by mi to neopravili nějak špatně, že jo.

V servisu jsem nechal 90 tis. Kč, ujel jsem 900 km a šup, zadřelo se to zas.
Takže šok a co teď.
Sehnal jsem si soudního znalce a odvezl to na reklamaci.
V průběhu šetření vyšlo najevo, že je zadřená ojnice na druhém válci a předtím byla na prvním, takže na mě vybalili, že to je jiná závada a čau.
A jestli to chci řešit, tak vyměnit polomotor za 370 tis. Kč (kdy auto v pořádku se prodává tak za 300-400).
Zase to sváděli na ten tah za studena, kdy si fakt neumím představit, že by byl někdo takový imbecil, aby si zničil auto tímto způsobem, dal 90 litrů za opravu a udělal to během pár jízd znova.
Bohužel znalec nebyl schopen definitivně určit příčinu, ale dle všech vstupů to vypadá, že je trochu zkroucený blok motoru a jak se to víc zahřeje, tak se začne třít klika a ojnice na extrémní teplotu a je to v háji.
Prý se to u Subaru občas stává a motor je mnohem víc Subaru než Toyota.
Kdybych to chtěl řešit dál, tak bych musel poslat motor do laborky, kde by mi to za 10 tis. Kč potvrdili a pak bych se asi mohl soudit s nejistým výsledkem a stejně bych maximálně vysoudil těch pár dílů co jsem koupil nové a jsou teď zase zničené (tzn. vlastně jen klika a čerpadlo).
Dál to hrotit nechci, už jen kvůli tomu, že musím zaplatit znalce, který to s nimi celkem 13 hodin rozebíral a zkoumal a nechci do toho sypat zbytečně další peníze, protože si stejně nepomůžu.

Takže jsem si vzal kyblíček a lopatičku a ze servisu jsem si auto odvezl s kompletně rozebraným motorem.
Kamarád prodává a kupuje auta v Německu, umí plynně německy a italsky, tak mi s tím pomohl a zainzeroval to na Mobile.de, kdy v podstatě čekáme, kdy si pro to přijede nějaký bazarník a prodá to na kšeft.
Jen je mi to trochu líto, protože auto je kromě toho motoru ok.
Má ještě pár vad na kráse, kdy mi vběhla před auto kočka, kterou jsem bohužel trefil a od té doby mám prasklinu na lízátku na narázníku (to jsem měl auto 14 dní...).
Plus mi nějaký šikula trochu odřel zadní pravý lem, není to moc vidět, ale je to tam.
Mám fotky, kde by obě dvě věci měly být dobře vidět.
Jinak jen standardní oděrky od kamínků, interiér běžně opotřebený na 100 tis. km, ale vše je jinak úplně funkční.
Koutouče a destičky už budou taky na výměnu, to už jsem nestihl, byť jsem to měl letos v plánu, ale jinak je vše ok, nikde nic nebouchá, nevrže, veškerá elektronika kompletně funguje.

Ke všemu mám doklady a faktury z garancí, ze servisu, atd.

Kdyby se někdo našel, kdo by si chtěl sehnat bourané auto s motorem a přehodit si to (nebo jen samotný motor, viděl jsem i repasované se zárukou), tak by si za rozumné peníze mohl ten motor do auta namontovat a jezdit.
Je zde pár úplně nových věcí, které jsou tam jen těch 900 km mezi závadami (tzn. ta spojka, pístní kroužky, svíčky + hodně šroubů, těsnění, hadiček u motoru, jak se to vyměňovalo tak se rovnou také daly nové).

Auto je výroba 09/2012 a je to klasický manuál 2.0, 200 koní.
STK se musí udělat teď v září 2020.

Kola jsou původní, ale jsou na nich už oděrky, mám k tomu zimní i letní pneu (ještě tak na 1-2 sezóny).

Tak kdyby to někoho zaujalo, nebo o někom víte, byl bych radši, kdyby si to vzal srdcař, než jen někdo na kšeft.
Na Mobile.de to teď visí v přepočtu cca za 200 tis. Kč, nejdřív mi to přišlo dost, ale je to tam den a už jsou dva vážní zvědavci, takže to možná až tak hodně není, ale uvidím, když se to v nějaké krátké době neprodá, tak půjdu určitě s cenou dolů, nechci to tak mít půl roku.
Auto je v Kladně, je bez motoru, motor mám kompletně rozebraný a vyskládáný v garáži viz fotky níže.
Kdyby měl někdo zájem, tak, prosím, napište a když to bude rozumné, tak se nějak určitě domluvíme.
A když ne, tak máte alespoň zajímavou historku, asi ani nikoho neznám, komu by se něco takového stalo.

Díky a mějte se.

P.S.:
Prosím, nepiště komentáře typu, že jsem to neměl po záruce dávat do autorizovaného servisu nebo měnit díly do vadného motoru, to už vím taky.
Též nepotřebuju komentáře typu, že 200 tis., to jsem se zbláznil.... Prostě to chci takhle zkusit, protože když to někdo bude umět, tak si ho dá za dobré peníze do kupy a bude mít auto pro radost, jezdí se s ním opravdu bezvadně.
Měl jsem předtím Corolu GTi a Celicu, takže jsem Toyota fanda (i když teď už tolik ne...), ale ten náhon na zadek je super, jinak to krásně sedí i vnitřek je parádní a člověk má při jízdě pocit, jako když jede v autě 2-3x dražším.
A navíc se s tím dá jezdit i běžně a normálně, když jsem jezdil podle předpisů delší trasu, tak jsem byl okolo 7-8 litrů / 100 km, což je u 200 koňového dvoulitru podle mě fajn.


Přílohy:
image6.jpg
image6.jpg [ 214.47 KiB | Zobrazeno 287 krát ]
image2.jpg
image2.jpg [ 199.44 KiB | Zobrazeno 287 krát ]
image5.jpg
image5.jpg [ 179.91 KiB | Zobrazeno 287 krát ]
image4.jpg
image4.jpg [ 177.29 KiB | Zobrazeno 287 krát ]
image3.jpg
image3.jpg [ 204.12 KiB | Zobrazeno 287 krát ]
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GT86 s poškozeným motorem
PříspěvekNapsal: sob 25.07.2020, 00:19 
Člen Týmu
Registrován: 24.07.2020
Příspěvky: 5
Fotky 2


Přílohy:
image11.jpg
image11.jpg [ 190.26 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
image10.jpg
image10.jpg [ 167.51 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
image9.jpg
image9.jpg [ 180.23 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
image8.jpg
image8.jpg [ 116.71 KiB | Zobrazeno 286 krát ]


Naposledy upravil Grows dne sob 25.07.2020, 00:26, celkově upraveno 1
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GT86 s poškozeným motorem
PříspěvekNapsal: sob 25.07.2020, 00:20 
Člen Týmu
Registrován: 24.07.2020
Příspěvky: 5
Fotky 3


Přílohy:
image15.jpg
image15.jpg [ 206.96 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
image14.jpg
image14.jpg [ 156.45 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
image13.jpg
image13.jpg [ 162.6 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
image12.jpg
image12.jpg [ 245.31 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GT86 s poškozeným motorem
PříspěvekNapsal: sob 25.07.2020, 00:25 
Člen Týmu
Registrován: 24.07.2020
Příspěvky: 5
Fotky 4


Přílohy:
image21.jpg
image21.jpg [ 306.44 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
image19.jpg
image19.jpg [ 354.17 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
image18.jpg
image18.jpg [ 265.64 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
image17.jpg
image17.jpg [ 292.15 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
image16.jpg
image16.jpg [ 271.16 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GT86 s poškozeným motorem
PříspěvekNapsal: sob 25.07.2020, 07:46 
Manager Týmu
Uživatelský avatar
Registrován: 23.01.2011
Příspěvky: 304
Bydliště: Pardubice
Nechceš si to dát na bazar?Tam to uvidí víc lidí: https://www.toyotaklub.cz/forum/viewforum.php?f=19

_________________
Carina II (r.v.1989)
RAV 4 (1996)
SUZUKI LS 650 Savage (chopper) -2001
Corolla 1,4 HB (1999)
SUZUKI Grand Vitara 1,6 (2005)
Corolla Verso Sol 2,0 D4D (2004)
AYGO 1.0 2010
Verso 1,6 Active (2013)
MR2 SW20 (1992)



Rejži a nic jinýho!
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: GT86 s poškozeným motorem
PříspěvekNapsal: ned 26.07.2020, 19:57 
Člen Týmu
Registrován: 24.07.2020
Příspěvky: 5
Viper54 píše:
Nechceš si to dát na bazar?Tam to uvidí víc lidí: https://www.toyotaklub.cz/forum/viewforum.php?f=19


Dík za tip, dám až budu mít chvilku, toho jsem si předtím nevšiml.
Nahoru
 Offline Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz